July 11, 2002
HELIX wrote: [quote=Smirnoff]jösses priserna är väldigt låga.. .lite för låga
Sådär mycket kostar ju att tillverka _EN_ telefon, är säkert något pirat kopia från kina som håller 24 timmar.
Det kostar väl inte mer än 200:- att tillverka en mobiltelefon..
Vad grunar du det på?
Tänk att personalen ska ha sitt kaffe, display,batteri,komponenterna,lokalerna kostar en hel del pengar..
Kanske råvaru material är billigt, lite järn och Olja (plast)...
August 24, 2002
Smirnoff wrote: [quote=HELIX][quote=Smirnoff]jösses priserna är väldigt låga.. .lite för låga
Sådär mycket kostar ju att tillverka _EN_ telefon, är säkert något pirat kopia från kina som håller 24 timmar.
Vad grunar du det på?
Tänk att personalen ska ha sitt kaffe, display,batteri,komponenterna,lokalerna kostar en hel del pengar..
Dricker sådana där Oranga robotar kaffe?
Frågade faktiskt Ericsson vart det kostade att tillverka T28an, fick ett telefonummer till svars som jag inte ringt än.. kanske dax då .. hmm
KÖP INTE, till 99,9999999% säkerhet är det bluff! .. vad jag grundar det på orkar jag inte skriva nu
July 7, 2003
Låter ju onekligen för bra för att vara sant. För övrigt så är väl inte 6600 släppt än.
Snällt iallafall att de leverar telefonerna med svenska menyer, eftersom det är så svårt att ändra 🙄
...från länder med bättre marginaler och lägre tillverkningskostnad. Trodde att Nokia byggde telefonerna själva i finland (står iallafallMade in Finland på min 6610). Kanske Nokia har sweatshops i Asien som man inte känner til :/
Låter jävligt oklart, särskilt reseutlottningen...men coolt om det vore sant.
April 10, 2001
Smirnoff wrote:
Vadå bättre marginaler? Lägre marginaler=bättre pris, högre marginaler=Dyrare right?
Well.
låg marginal betyder att det inte finns stort utrymme mellan inköpspris och normalt utpris i butik, hög marginal betyder då således att glappet mellan pris från inköpsstället till normalt butikspris är större.
är det då större så kan man därmed också lägga sig lägre i pris utan att direkt förlora så mycket.
Varpå sen detta är ett seriöst företag eller ej låter jag vara osagt.
Men som man alltid har sagt tidigare, när nånting låter för bra för att vara sant så är det oftast så.
June 3, 2001
Peter@20ghz wrote: Men som man alltid har sagt tidigare, när nånting låter för bra för att vara sant så är det oftast så.
Det känner vi nog till.
Trodde jag skulle kunna göra mig av med felia men icke sa nicke.
Min R600 har börjat fula sig igen.
Har fått den utbytt och hörde då att alla "barnsjukdommar" skulle vara borta.. men inte på min inte.
August 24, 2002
Telefonnumret går till en Helen i Veberöd, 75xxxx-xxxx. Registrerad för enskild firma, F-skattsedel indragen 2002-12-31 på egen begäran. Inga betalningsanmärkningar, deklarerade senast för en årsinkomst om 74xxx:-
Fortfarande någon som är sugen på att handla därifrån?
Som jämförelse kan man ta Nokia 6800 där Mobilimport vill ha 1995 kr och billigaste företaget på Pricerunner vill ha 4425. Någon som tror att mobilbranschen har mer än 50-procentiga marginaler (då deras vinst på försäljningspriset 1995 kr dessutom skall hjälpa till att betala 20 utlottningsresor per månad)?
Nä, om ni funderar på att beställa därifrån - PM:a mig istället, jag kan blåsa er för halva priset 😉
May 21, 2002
uck! Tror ni på att de verkligen skulle ha råd med att både sälja mobiltelefoner med minimal vinstmarginal och dessutom ha råd med att betala 20 st utlandsresor per månad!!!!!
Tänk efter!!
Med tanke på att de säljer Nokia 6600 som enligt Nokia inte skall släppas före jul, så antar jag att det är fake.
Alla priser är inklusive moms och utan abonnemangskrav och levereras till hemadressen senast 21 arbetsdagar efter fullgjord betalning.
Dvs förskott på allt, plus att telefonnumrena är hemliga? Går inte att söka på iaf..
Låter inte seriöst..
adressen i Malmö finns men det finns inget företag där. .. och de har en postbox i Eslöv (!) .. luktar scam lång väg tycker jag.
Och så är de rätt grymma att få 2000 nöjda kunder, speciellt när leveranstiden är 3 veckor.
August 6, 2003
http://www.mobil.se/nyheter/vi.....#038;sid=1
Fast inget är bevisat
May 23, 2002
Smirnoff wrote: [quote=HELIX][quote=Smirnoff]jösses priserna är väldigt låga.. .lite för låga
Vad grunar du det på?
Hmm, har du inte sett Sony Erikssons fabriker nere i asien? Tusentals kineser som sitter på rad och muttrar ihop telefoner, tjänar snuskigt lite. Tror inte det skulle va någon skillnad för tex. Nokia.
December 11, 2002
En gammal tråd, men den här länken är väldigt nyttig, http://w1.sydsvenskan.se//Arti.....e=10053704
1 Guest(s)