July 18, 2003
bloodman wrote: sånt är ju kul, inte för de som äger sidan dock 😀
njae, dom ser nog inte det hela som kul, typ: "hm, jag ska nog köpa en ny dator, meh, overclockers funkar inte, aja, får väl beställa från komplett.se ist. då.. " <- lite överdrivet exempel kanske.. men ni fattar 🙂
September 12, 2001
x-per wrote: [quote=skiroy]Sådant där är rent förbannat barnsligt och omoget.
Dessa script kiddies är ena förbannade barnrumpor.
Bara meddelandet säger allt.
Om det var white hats som gjorde det så var det ju bara i ett bra syfte!
Hur kan det vara i ett "bra syfte" ?
Kan du svara på det?
Jag känner till folk som letar efter svagheter men dom hackar aldrig utan påpekar detta för ansvariga och det min käre X-per är verkligen i ett klart bättre syfte.
February 12, 2003
skiroy wrote: [quote=x-per][quote=skiroy]Sådant där är rent förbannat barnsligt och omoget.
Dessa script kiddies är ena förbannade barnrumpor.
Bara meddelandet säger allt.
Om det var white hats som gjorde det så var det ju bara i ett bra syfte!
Hur kan det vara i ett "bra syfte" ?
Kan du svara på det?
Jag känner till folk som letar efter svagheter men dom hackar aldrig utan påpekar detta för ansvariga och det min käre X-per är verkligen i ett klart bättre syfte.
Mmm det är ju white hats som gör det du beskriver vettu
Nemen sidan är ju rätt lätt fixad.....dom har la inte raderat allt från servern utan bara ändrat index sidan eller? Eller alla html filer?
February 21, 2003
skiroy wrote: Jag känner till folk som letar efter svagheter men dom hackar aldrig utan påpekar detta för ansvariga och det min käre X-per är verkligen i ett klart bättre syfte.
Några jag känner på Chalmers sysslar med sån där extremhacking som är mycket olaglig egentligen, men de åsamkar aldrig nån skada utan anmäler sedan anonymt till admin och berättar precis hur de gjorde och påtalar de brister de hittade.
Vissa företag/sajter känner sig kränkta och tar illa upp, men även de visar en viss form av uppskattning om att de iaf fick påtalat de brister som fanns i deras system. De flesta företag visar annars väldigt god uppskattning, men påminner ändå om att det enligt lag är förbjudet.
Edit: Sen om det är moraliskt försvarbart är ju en annan fråga. Skulle ändå bli kränkt om det helt plötsligt låg en lapp på bordet när jag kom hem som sa "Vi tog inget, men se till att armera fönstret tills nästa gång!".
February 12, 2003
zac* wrote: http://www.overclockers.se/cat.....anguage=SW
Precis, det var ju det jag menade så det var ju lugnt!
1 Guest(s)