August 2, 2001
T0FFE wrote: Ja på fredag smäller det!
Laxfestival i Sollefteå som i stort sett bara är en ursäkt för folk här i stan att få gå ut och supa ner sig och kanske äta en skiva lax till ölen.
Självklart ska jag ut eftersom det är tradition men det jag nu undrar är om det finns liknande tillställningar som bara fungerar som en ursäkt för att alla ska få komma ut och dricka sig redlös med sina vänner där du kommer ifrån? 😛
Så är det ju nu för tiden. Alla gamla och nya högtidsdagar är idag synonymt med att supa. Lite tråkigt kanske men.
Ursäkt för att dricka?
Nja, att det finns sprit/öl hemma..
Det där med att "skylla på något", lades på hyllan för flera år sedan..
Jag super när jag känner för det, men det blir inte speciellt ofta numera.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 14, 2004
ilg@dd wrote: Ursäkt för att dricka?
Nja, att det finns sprit/öl hemma..
Det där med att "skylla på något", lades på hyllan för flera år sedan..
Jag super när jag känner för det, men det blir inte speciellt ofta numera.
Nja det gör nog dom flesta här också men just på laxfestivalen så kommer alla ut och umgås med varandra medans dom dricker 😛
March 1, 2001
haha, jag dricker nog alldeles för mkt. Men ska ha nån vit vecka nu. Blir dock frestad varje gång jag öppnar kylen av de grolsch som ligger längst ner i salladsfacket. 🙂
Ursäkter jag haft på sistone:
Jag har ingen tv hemma så kan gå till puben å se på fotboll. (dvs ta några öl till matchen)
Jag har inget internet hemma å bara en laptop med en clean win xp installation (dvs inget att göra med datorn)
Jag har öl i kylen (de måste drickas innan d blir gamla :P)
June 23, 2002
Marcan- wrote: [quote=T0FFE] Nja det gör nog dom flesta här också men just på laxfestivalen så kommer alla ut och umgås med varandra medans dom dricker 😛
Nått sånt skulle jag vilja ha här också.
Det är därför man åker till ställene som har några sköna "inhemska högtider"(;)).
April 14, 2002
macrus wrote: [quote=Marcan-][quote=T0FFE] Nja det gör nog dom flesta här också men just på laxfestivalen så kommer alla ut och umgås med varandra medans dom dricker 😛
Nått sånt skulle jag vilja ha här också.
Det är därför man åker till ställene som har några sköna "inhemska högtider"(;)).
Jo, får väl börja med nått sånt jag med. Verkar ju "super"-kul. 😀
2 Guest(s)