July 19, 2001
http://www.cnn.com/2003/EDUCAT.....index.html
Vilken tur att man inte bor där.. Det hela har ju en 1984 toutch över sig..
September 1, 2002
mrfilen wrote: du verkar smart att säga sånt om hela landet...inte USAs fel att mexikaner har ōverpopulerat alla stater! 👿
Och du är helt fri från fördomar ser jag. Jag är så trött så jag orkade inte läsa/förstå hela artikeln, men vad har censurering av ord i skrifter gemensamt med invandrare, och just invandrare från Mexico?
March 1, 2001
hahah...måste vara den där bush's fel. han är ju som saddam eller abu achmed mohammad bara att han är kristen. lämmna helst religösa aspekter utanför politiken...
finns säkert många trevliga fullkomligt normala men inskränkta fundamentalister...och den där fjantliga censuren.
du får gärna se allt våld i världen men en naken skumpande tutte e visst väldigt farligt...=)
August 20, 2001
Vajsman wrote: hahah...måste vara den där bush's fel. han är ju som saddam eller abu achmed mohammad bara att han är kristen. lämmna helst religösa aspekter utanför politiken...
finns säkert många trevliga fullkomligt normala men inskränkta fundamentalister...och den där fjantliga censuren.du får gärna se allt våld i världen men en naken skumpande tutte e visst väldigt farligt...=)
Du får se någon sparka skiten ur någon annan... Men du får inte höra svordomarna 😉
Ditt *pip*! Jag ska *pip*!
hehe
July 26, 2003
Vi har cencur i sverige också, en del filmer tas aldrig in eller så klipps vissa scener bort. Nåja, det här är ju lite värre 🙂 Jag antar att det bara gäller Los Angeles. USA ska ju vara ett fritt land, alla ska ha rätt att vara vem dom vill, alla ska ha rätt att säga vad dom vill och sist men inte minst alla ska ha rätt att bära ett vapen!
Nu går väll barnen hem och läser Stephen King istället, och någon whacko får för sig att låna pappas Magnum BFR och förverkliga det.
September 3, 2001
"To get the full 500-word list of what is banned and why, consult "The Language Police," a new book by New York University professor of education Dianne Ravitch, a former education official in President George H.W. Bush's administration and a consultant to the Clinton administration."
det säger en hel del 😛
"She says a lot of people are having fun finding new titles for Ernest Hemingway's "The Old Man and the Sea" which presents problems with every word except "and" and "the." Ravitch said old is ageist, man is sexist and sea can't be used in case a student lives inland and doesn't grasp the concept of a large body of water."
bara jag som får tårar i ögonen av ilska???
jag brinner av på dom.... man FÅR bara inte vara så JÄVLA dum... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhh vill slå Dianne Ravitch på käften o tvinga henne o käka upp USA.
1 Guest(s)