July 27, 2002
Ännu mer skit!
http://www.aftonbladet.se/vss/.....22,00.html
Vafan håller de på med egentligen, de beter sig som svin nere i Irak (Att det var svin visste jag redan dock), tänker också på alla övergrepp i fängelserna..
Fyfan varenda USA:are är ju av bush blod..
October 27, 2001
Nu ska vi inte dra alla över en kam/kant/kebab. Det är riktigt illa när folk beter sig så, det kvittar vart de kommer ifrån.
Skillnaden mellan de olika krigen och hemskheterna som sker i dem är att USA har hela världspressen på sig och det rapporteras dagligen om vad de gör. Varför fokuserar man inte på inbördeskrigen i Afrika eller andra pågående konflikter? Det fungerar givetvis inte, eftersom media är populister och följer USA-hat-vågen.
Det där blev ju nästan politik, det var inte meningen. 😛
July 27, 2002
PaiN wrote: Nu ska vi inte dra alla över en kam/kant/kebab. Det är riktigt illa när folk beter sig så, det kvittar vart de kommer ifrån.
Skillnaden mellan de olika krigen och hemskheterna som sker i dem är att USA har hela världspressen på sig och det rapporteras dagligen om vad de gör. Varför fokuserar man inte på inbördeskrigen i Afrika eller andra pågående konflikter? Det fungerar givetvis inte, eftersom media är populister och följer USA-hat-vågen.
Det där blev ju nästan politik, det var inte meningen. 😛
Ja du kan ju ta en filmkamera och sticka ner till Afrika och rapportera till mig.
Då får du även få se att jag gnäller om det. :bgrin:
Dessutom tycker jag det är extra vidrigt av USA i irak eftersom USA har sådan maktposition där uppe/nere.
March 27, 2003
pqxl wrote: För övrigt är detta inget nytt att USA beter sig på det här sättet, i Vietnam så avrättade de hela byar för skojs skull.
Kanske är en sanning med modifikation. Håller med om att det är lätt att "hata" USA och att precis allt de gör rapporteras, tror exempelvis inte att något av alla de otaliga krig som pågår jorden runt är speciellt mycket bättre, i krig dör folk och det är hemskt bara de att vi bara får se det när USA/annan stormakt/västerland är med...
October 27, 2001
pqxl wrote: För övrigt är detta inget nytt att USA beter sig på det här sättet, i Vietnam så avrättade de hela byar för skojs skull.
Helt sjukt.
Inte för att bagatellisera allt som USA gjort, men sätt dig in i Afrika situationen. Där kan folkmord utföras utan att någon lyfter ett finger. Det sker nu! Men var är fokusen? På USA och på några mäns hot.
Eller är det så att ni är rasister och kräver mer av de "civiliserade" USA-trupperna än på Afrikanerna, Irakierna och alla de andra?
Michael Moore skriver bara vad folk vill läsa så att han får råd att köpa en hamburgare till.
January 23, 2002
Kan undra hur långvarig denna tråden blir? 🙂
För övrigt så tycker även jag att USA gör fel men som redan sagts så är det inte
ovanligt i krig, bara det att pressen hänger på USA så det rapporteras när de gör det.
Sånt här pågår med största sannolikhet nere i Afrika och det skulle inte förvåna mig
om det även pågår borta i fängelserna i t.ex. Nordkorea, Ryssland m.m men där
finns ingen press i de fängelserna och troligen inte några kameror heller
som dokumenterar det.
Det händer helt enkelt inte där för det finns aldrig några bevis på det.
May 5, 2004
Michael Moore skriver bara vad folk vill läsa så att han får råd att köpa en hamburgare till.
Hehe, jo, kan hålla med om att han är lite överdriven ibland och lite väl vänster men han har en del intressanta saker att säga om läget i sitt hemland.
Att de ständigt försöker stoppa honom också när han släpper en ny bok eller film säger ju en del om hur nära sanningen han ligger.
Nu senast stoppade ju Disney hans senaste film från att släppas i USA och "Korkade vita män" var ju för oamerikansk enligt hans egen förläggare som hade skrivit kontrakt om att släppa boken.
Knappast tillfälligheter men det är sådant som händer i världens mest öppna land (ironi).
January 28, 2003
pqxl wrote: Att de ständigt försöker stoppa honom också när han släpper en ny bok eller film säger ju en del om hur nära sanningen han ligger.
Nu senast stoppade ju Disney hans senaste film från att släppas i USA och "Korkade vita män" var ju för oamerikansk enligt hans egen förläggare som hade skrivit kontrakt om att släppa boken.
Knappast tillfälligheter men det är sådant som händer i världens mest öppna land (ironi).
Att medelamerikanen är en väldigt känslig människa är ett känt faktum 😛
1 Guest(s)