January 17, 2002
Nu har det runnit över för mig... USA har 3000 registrerade krigsfångar och gör inget vidare väsen av det. Men när dom själv råkar skicka den där j*vla Jessica lynch rakt i fiendens händer blir det presskonferenser, livebilder på hennes föräldrar som lipar på en flygplats i varenda nyhetskanal och en herrans massa annat liv. Förresten, vad gör en 19 årig tjej i ett krig? Är dom helt väck eller?
Har det verkligen gått så långt över styr för USA att det går 3000 irakiska liv på ett amerikanskt? (Jag visste inte hur jag skulle formulera det där, ni förstår nog)
Ärligt talat har det här kriget gått alldeles för enkelt för USA, dom borde ha mycket mer motstånd så dom håller sina långa fingrar ifrån andra land ett långt tag framöver. En patriot mer eller mindre gör mig ingen harm, dom ställer bara till det.
Skulle nån invadera sverige skulle jag då sannerligen inte rusa ut med ett gevär och leka kamikaze för mitt land (Om sverige nu gjorde något som fick detta land att invadera förtjänar dom inget stöd heller) Jag skulle sitta tryggt i en glaciär nånstans och dricka kaffe med nån snygg eskimå 😛
Dessutom tror jag att USA fejkar sina rapporter om förluster. Jag har inte sett mer än 2-3 dödsfall i strid sen i förrgår tror jag (rapporterade iaf)... Även om deras soldater har högre kvalitet än irakiernas så möter inte en konvoj granater, grovkalibrig automat eld och annat destruktivt utan vissa förluster. Jag tror iraks informations minister ger betydligt mer sanningsenliga rapporter om döda, inte 300 som han ljuger för folket om, men kanske 20 st per dag borde juh vara rimligt.
Dom sa också att gatu striderna i bagdad skulle vara mycket blodiga, men än så länge har dom inte visat något tecken på blodsspillan.
Saddam (om han nu lever) måtte vara dum som inte skickar iväg VX gas över hela bagdad, man ser juh på TV att amerikanerna inte bär gasmasker alls. Spela roll om han gör det, han har ju endå inga chancer att klara sig ur detta (om han lever) utan ett snabbt dödsfall eller 3000 år i fängelse, så vad gör 1000 år till för skada?
Nu vill jag ju självklart inte att han ska göra detta, missförstå mig inte, men jag säger att om jag vore en galen diktator hade jag sprutat gas över hela irak och odlat svampar i USA om det så behövdes för att rädda mitt eget skinn... Som sagt har han inget att förlora.
Här är några länkar till några idiotiska artiklar om kriget:
http://www.foxnews.com/story/0.....32,00.html (Oh nej, ska vi lista iraks förluster på en sida då? Och förresten, är man en hjälte om man råkar trilla utför ett stup? Snarare en klant...)
http://www.foxnews.com/story/0.....15,00.html (Nu härmar dom Iraks lögner om förluster och framgångar)
http://www.foxnews.com/story/0.....88,00.html (Jessica... Räcker det inte med att skriva att dom hittade henne på en säng och räddade henne istället för att skriva en roman?)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/mid.....919517.stm (Ja bush, vad vill du dölja om 9/11? Få höra nu!)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/mid.....248384.stm (Saddams profil)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/ame.....246322.stm (Bush profil - "Saddam Hussein should not underestimate him" - Bush ska heller inte underskatta saddam, han är trots allt, inte riktigt frisk)
Foxnews verkar vara en hög av degenerarade patrioter hela högen...
USH, nu stänger jag av BBC innan jag slänger TVn i golvet, jag har retat mig på den hela dagen!!!
Lång post detta...
February 21, 2003
Håller helt med! Jag blir själv mer och mer antiamerikan för var dag. Skulle inte förvåna mig om tredje världskriget står mellan Europa och USA. De ser sig som självutnämnda frälsare som ska utrota det onda i världen. Och för en amerikan gäller följande definition
ont = allt som inte gynnar USA och som inte slickar deras arslen
Jag hoppas att FN ger USA en riktig känga med tanke på att USA agerar helt på eget bevåg och bryter en massa avtal de gjort med FN angående krigföring.
"Jag vet inte med vilka vapen tredje världskriget kommer att utkämpas, men jag vet att fjärde världskriget kommer att utkämpas med stenar och käppar."
Albert Einstein
February 21, 2003
nivaman wrote: coca-cola och al bundy existerar tack vare...??? irak???
Coca-cola och Al Bundy existerar enbart tack vare några enskilda individer, och oss konsumenter som finns över hela världen. Och tro inte för ett ögonblick att alla produkter är USA-födda bara pga av att de lanserades eller har sitt huvudsäte där. Det som är problemet med USA är det kollektiva beteendet.
Man brukar ju säga att en grupp blir mindre intelligent med stigande antal människor. Det mest påtagliga exemplet är ju upplopp. En enskild människa är rationell, men en folkmassa kan få för sig vad som helst. Det är ju därför en av de främsta uppgifterna kravallpoliserna har är att skingra folkmassor.
January 17, 2002
Ogrebeast wrote: En enskild människa är rationell, men en folkmassa kan få för sig vad som helst.
Mycket sant! Jag tycker att man skulle få använda automat karbiner laddade med gummikulor mot demonstranter. Släng in ett par tårgasgranater så har vi en "massa-skingrare"
Om irak. Fattar inte hur folket kan tro blint på informationsministerns uttalanden... "Oh, vi har slaktat minst 1000 amerikanska soldater idag, vi hoppas på ett högre antal imorgon"....
February 21, 2003
Coore wrote: "God bless america"
ironi om någon nu inte skulle förstå det...
Jo det tycker jag sammanfattar mycket väl vad USA sysslar med. Det är tre ord som nästan blivit symboliskt för att USA själva närmar sig en kristen Jihad. Påminner lite om medeltiden då man använde den kristna religionen som ett verktyg för att styra sitt folk och rättfärdiga våldsamma aktioner som enligt sunt förnuft annars är helt absurt. Häxbålen är ju ett helt ypperligt exempel.
Tycker att både USA:s och Iraks ledning indoktrinerar sitt folk.
January 17, 2002
HELIX wrote: Därför ska vi riva Jorden och den nya jorden ska heta Sverige.. Där alla dansar kring majstången och betalar skatt..
Därför ska vi spränga jorden och bygga en intergalaktisk expressled genom den, för att sedan flytta till Eroticon sex och leta rätt på Jopp-Hej-Di... 😀
January 24, 2003
November 26, 2002
JuLmUnD wrote: [quote=Öwall][quote=JuLmUnD]De är inge fel med att va patriot!
"pride is no substitute for intelligence"
Nej har jag sagt de?
Nej, men hela tråden handlar om överdriven patriotism som leder till idioti, och att detta skulle vara ett frekvent förekommande problem hos amerikaner i synnerhet.
Patriotism är bra, men inte för mycket.
4 Guest(s)