August 11, 2001
nu sitter det en "intresse" anmälan till "bredband" på posten!
512 kb ADSL!!!!!!!!!!!!!!!!AGHHHH; när nu man drar in fiber i byn, ne då ska de slowa ner det och sparka ut det i telefon ledningarna....ush...
och ja som vill ha fiber!!
ne, blä på dom....
en fråga: ADSL är väl inte heller riktigt breband va...det ska la va över en viss hastighet eller??
January 30, 2001
May 22, 2001
Håll er till tråden om han har råd eller ej hör inte hit. Han ville veta om ADSL är bredband, vilket är tveksamt. Detta står på deras hemsida: http://www.telia.se/bvo/info/g.....CID=-32296
July 2, 2001
Först kom han med en massa påstående och sen en fråga. Jag ifrågasatte hans påståenden eftersom jag inte tror han vet hur dyrt fiber är.
Och nja, ADSL är inte bredband enligt itkomissionen som förespråkar 2Mbit åt bägge hållen (eller var det 5Mbit?). Hur som helst så kan ADSL bara ge 1Mbit ut så det faller redan där.
Men aktörerna (Telia, Bostream osv.) säger ju att det är bredband.
October 8, 2001
On 2002-01-30 08:33, 69link wrote:
Först kom han med en massa påstående och sen en fråga. Jag ifrågasatte hans påståenden eftersom jag inte tror han vet hur dyrt fiber är.Och nja, ADSL är inte bredband enligt itkomissionen som förespråkar 2Mbit åt bägge hållen (eller var det 5Mbit?). Hur som helst så kan ADSL bara ge 1Mbit ut så det faller redan där.
Men aktörerna (Telia, Bostream osv.) säger ju att det är bredband.
Vem som hällst får tydligen säga att det är bredband... Finns ju operatörer i andra länder tex finland som har adsl på 256Kbit å säger det är bredband, fan ennuvärre.
September 14, 2001
On 2002-01-29 16:59, 69link wrote:
Du har inte råd med fiber...
Varför skulle han inte ha d? jag har fiberuppkoppling... 200:- i månaden...och 1800:- i inkopplingsavgift...inget modem eller nått...bara en fiberkonverter på väggen i mitt datarum...
[ Detta Inlägg ändrades av: nOOki den 2002-02-01 22:18 ]
July 2, 2001
On 2002-02-01 22:16, nOOki wrote:
Varför skulle han inte ha d? jag har fiberuppkoppling... 200:- i månaden...och 1800:- i inkopplingsavgift...inget modem eller nått...bara en fiberkonverter på väggen i mitt datarum...
10mbit TP<->Fiber ca 1100:- +moms (D-Link)
100mbit TP<->Fiber ca 1700:- +moms (D-Link)
2m fiberkabel ca 400:- +moms
Vad är det för ISP du har?
December 26, 2001
Har bostream starkt att rekomendera tog inte ens se månad att få, ligger på 2,5mbit i pts testet och laddar ner igenomsnit i 150 ibland i 360 . Så se om du kan få bostream iaf bätre än alla andra adsl. Bor i Holmsund nån mil utan för Umeå så bara du ganska nära en störe tätort så borde du slippa felia.
1 Guest(s)