September 12, 2001
UT MED PACKET !
http://www.aftonbladet.se/vss/.....85,00.html
Ja jag skrev med caps med flit...fatta att det finns gott om fifflare oavsett vilken fot folk står på.
Många av er här i forumet är jättetuffa på nätet men likaväl blivande fifflare eller rent av fifflare redan!
*edit* tråd under uppsikt*
February 4, 2003
skiroy wrote: UT MED PACKET !
http://www.aftonbladet.se/vss/.....85,00.html
Ja jag skrev med caps med flit...fatta att det finns gott om fifflare oavsett vilken fot folk står på.
Många av er här i forumet är jättetuffa på nätet men likaväl blivande fifflare eller rent av fifflare redan!*edit* tråd under uppsikt*
Givetviss du har mycket rätt i det du säger.
Men samtidigt är det polikerna som ska föregå med gott exempel så man får respekt för systemen.
Desto mer toppen fifflar desto mer börjar alla andra fiffla.
Men samtidigt är det vi som väljer vilka som ska styra landet. Så i slutändan är det vårt eget fel ändå.
Det som gör mig förbannad är sån här "journalisitik" där man blåser upp allting till överdriva propotioner. Dessutom rensar man Socialdeomkraterna, Vänsterns "garderob" ett år innan valet. Men borgarnas "smutsiga garderob" kommer man börja rotta i först ett par månader innan valet. Därmed kommer siffrna att påverkas som sist. Och den Socialdemokratiska biten är redan rensad. Det är "gammla nyheter".
March 14, 2004
davidhellmyrs wrote: [quote=skiroy]UT MED PACKET !
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,633785,00.html
Många av er här i forumet är jättetuffa på nätet men likaväl blivande fifflare eller rent av fifflare redan!*edit* tråd under uppsikt*
Givetviss du har mycket rätt i det du säger.
Men samtidigt är det polikerna som ska föregå med gott exempel så man får respekt för systemen.
Desto mer toppen fifflar desto mer börjar alla andra fiffla.
Men samtidigt är det vi som väljer vilka som ska styra landet. Så i slutändan är det vårt eget fel ändå.
Det som gör mig förbannad är sån här "journalisitik" där man blåser upp allting till överdriva propotioner. Dessutom rensar man Socialdeomkraterna, Vänsterns "garderob" ett år innan valet. Men borgarnas "smutsiga garderob" kommer man börja rotta i först ett par månader innan valet. Därmed kommer siffrna att påverkas som sist. Och den Socialdemokratiska biten är redan rensad. Det är "gammla nyheter".
MM tror samma sak. Några månader innan valet så kommer Trädkramarna, kommunisterna och sossarna att slänga fram en massa skit om dom borgliga. Sedan lite sosse fjäsk typ fixa arbetslösheten, bättre vård mm och sedan så vinner dom igen då folk är för fega, dom röstar på "det gamla vanliga".
March 14, 2004
Jerry wrote: De kanske gillar "det gamla vanliga"? Det är inte som om man blir homosexuell bara för att man har haft dåliga heterosexuella förhållanden.
Många gör det man andra kommer senare på att dom har blivivgt lurade av packen. Min morsa t.ex. hon blev lovad att hannes jobb skulle vara kvar innan valet men lik förbaskatt så lägger regeringen ner det. Hon plus alla på hennes jobb kommer nog aldrig mer att rösta på någon sosse regering. Lika dant med dom som bli av med Jobben då Östersunds garnision ska slaktas. Dom fick löftet att Österund vad en framtidsort där man skulle satsa. Satsas har det gjorts på regementet/flottiljen närmare bestämt 300 miljoner (?) för att sedan läggas ner när knappt färgen har torkat på vissa byggnader.
May 17, 2002
Hej å hå vad skarp ton det var här då! SSU har gjort bort sig rejält, men att börja skriva kommunistpack och slödder samt annat verkar inte höra till saken!
Jag, som står en aning mer åt vänster än höger tar illa vid mig av sådant. Jag är inte kommunist men när man går in här känns det som om man blir angripen för att man lutar år vänsterblocket...
March 14, 2004
airman wrote: Hej å hå vad skarp ton det var här då! SSU har gjort bort sig rejält, men att börja skriva kommunistpack och slödder samt annat verkar inte höra till saken!
Jag, som står en aning mer åt vänster än höger tar illa vid mig av sådant. Jag är inte kommunist men när man går in här känns det som om man blir angripen för att man lutar år vänsterblocket...
Självklart vill jag inte angripa personer. Men klart man blir sur på politiker som ljuger ens morsa rakt upp i ansiktet.
Trädkramare = MP
Kommunister = V (då deras partiledare anser sig var en)
February 4, 2003
Jerry wrote: De kanske gillar "det gamla vanliga." Det är inte som om man blir homosexuell bara för att man har haft dåliga heterosexuella förhållanden.
Givetviss. Det säger jag ju själv. Det är folket som bestämmer, så vi kan inte klaga.
Men jag kan klaga på att Sverige försöker framstå som ett av de mest demokratiska länderna i världen. Pytsan heller. Vi har ingen variation överhuvudtaget! Variation är bra. Socialdemokraterna kan styra precis som de vill.
De styr journalistiken. De styr facken. De styr myndigheter och liknande även efter att ev. borgare vinner ett val genom att de tillsatt generaldirektörer och liknande på verk som sitter där i minst 5år. Dessa kan inte den nya regeringen påverka.
Det är inte lätt för en borglig regering att förändra så mycket på 4år. Sen kommer nästa val och då tycker folket att "det inte blivit så mycket bättre".
Socialdemokraterna har lindat upp hela den svenska demokratin. Det är de som styr med en järnhand. Variation är bra, så blir det inte sånt här!
Jag vill inte ha enbart borgligt. Jag tycker borgarna har väldigt svårt att förstå den enskilda individens problem ibland. Vissa av borgarna är nötter som aldrig levt ett vanligt svensson liv. Men Socialdemokraterna är inte perfekta heller, de är inte så mycket bättre på det planet personligen. Jag tycker det ska vara variation, men mer borgligt.
Sen att Socialdemokraterna inför varje VAL lyckas förbättra eknomin är lustigt. Framför allt eftersom resterande 3 år är väldigt kniviga. Man bunkrar på nått sätt upp inför valåret.
April 10, 2003
davidhellmyrs wrote: [quote=Jerry]De kanske gillar "det gamla vanliga." Det är inte som om man blir homosexuell bara för att man har haft dåliga heterosexuella förhållanden.
Givetviss. Det säger jag ju själv. Det är folket som bestämmer, så vi kan inte klaga.
Men jag kan klaga på att Sverige försöker framstå som ett av de mest demokratiska länderna i världen. Pytsan heller. Vi har ingen variation överhuvudtaget! Variation är bra. Socialdemokraterna kan styra precis som de vill.
De styr journalistiken. De styr facken. De styr myndigheter och liknande även efter att ev. borgare vinner ett val genom att de tillsatt generaldirektörer och liknande på verk som sitter där i minst 5år. Dessa kan inte den nya regeringen påverka.
Det är inte lätt för en borglig regering att förändra så mycket på 4år. Sen kommer nästa val och då tycker folket att "det inte blivit så mycket bättre".
Socialdemokraterna har lindat upp hela den svenska demokratin. Det är de som styr med en järnhand. Variation är bra, så blir det inte sånt här!
Jag vill inte ha enbart borgligt. Jag tycker borgarna har väldigt svårt att förstå den enskilda individens problem ibland. Vissa av borgarna är nötter som aldrig levt ett vanligt svensson liv. Men Socialdemokraterna är inte perfekta heller, de är inte så mycket bättre på det planet personligen. Jag tycker det ska vara variation, men mer borgligt.
Sen att Socialdemokraterna inför varje VAL lyckas förbättra eknomin är lustigt. Framför allt eftersom resterande 3 år är väldigt kniviga. Man bunkrar på nått sätt upp inför valåret.
Håller faktist med dig där men jag skulle vilja se fler nya sundare partier, det vi har nu är aldeles för enkelspårigt.
November 26, 2002
skinner wrote: [quote=airman]Hej å hå vad skarp ton det var här då! SSU har gjort bort sig rejält, men att börja skriva kommunistpack och slödder samt annat verkar inte höra till saken!
Självklart vill jag inte angripa personer. Men klart man blir sur på politiker som ljuger ens morsa rakt upp i ansiktet.
Trädkramare = MP
så man är automatiskt vad partiledaren för det partiet man röstar på är?
hur funkar det om man röstade på V innan just den partiledaren kom på plats?
den som kan hitta någon förening som aldrig fifflar med några siffror får gärna komma hit så ska jag skaka din hand och gratulera dig.
March 14, 2004
Öwall wrote: [quote=skinner][quote=airman]Hej å hå vad skarp ton det var här då! SSU har gjort bort sig rejält, men att börja skriva kommunistpack och slödder samt annat verkar inte höra till saken!
Trädkramare = MP
så man är automatiskt vad partiledaren för det partiet man röstar på är?
hur funkar det om man röstade på V innan just den partiledaren kom på plats?
den som kan hitta någon förening som aldrig fifflar med några siffror får gärna komma hit så ska jag skaka din hand och gratulera dig.
Nej personen är inte det men partiledaren + delar av partiet anser sig vara komunistiskt. Men dom som röstar på moderaterna behöver inte automatiskt vara moderater samma sak med V.
May 29, 2001
Om det är något pack som ska ut så är det följande parti:
Grundades med namnet BSS (bevara sverige svenskt). Och nej vi är inte rasister..*host* bullshit! *host*
Hade länge ett förslag på deras agenda där dom ville förbjuda adoptioner av barn som inte var europeiska. Hudfärgen avgör alltså.
Låter sig sponsras av en stenrik och ökänd belgisk nazist.
En kartläggning av "ledande medlemmar" 1988-1998 visade att 23 procent hade varit dömda för brott, allt från misshandel till försäkringsbedrägerier.
Någon som kan gissa vilka det är?
March 14, 2004
squarepusher wrote: Om det är något pack som ska ut så är det följande parti:
Grundades med namnet BSS (bevara sverige svenskt). Och nej vi är inte rasister..*host* bullshit! *host*
Hade länge ett förslag på deras agenda där dom ville förbjuda adoptioner av barn som inte var europeiska. Hudfärgen avgör alltså.
En kartläggning av "ledande medlemmar" 1988-1998 visade att 23 procent hade varit dömda för brott, allt från misshandel till försäkringsbedrägerier.
Du menar SD.
Är det bekräftat att den Belgiska nazisten har sponsrat dom? Var det inte det som var oklart?
May 29, 2001
skinner wrote: [quote=squarepusher]Om det är något pack som ska ut så är det följande parti:
Du menar SD.
Är det bekräftat att den Belgiska nazisten har sponsrat dom? Var det inte det som var oklart?
Enl dom så självklart nej, men det står på massvis med ställen på nätet..om man ska tro på det är upp till var och en
1 Guest(s)