May 17, 2002
Nu var det dags igen, ut på haven för att förvärva mig lite praktisk erfarenhet av att olja ned de svenska kusterna och fylleköra containerpråm in i Essingebron. Jag skall mönstra på M/S Finnwood som går mellan Finland (kallt och långt bort) och Canada/USA (säkerligen också kallt men jag hoppas på motsatsen).
[Image Can Not Be Found]
jaja, sak samma. Jag mönstrar iaf på i Zeebrugge i Bälgijummen i morrn och skall vara ombord i 14 veckor.
over and out..
Kraqagyzzz is going to semester-mode..... :-#
May 17, 2002
kwansa wrote:
Vad får du göra på båten ?
Jag skall samla sjötid så jag får segla styrman om drygt två år...
the_C@t wrote: En kompis gör samma sak just nu. Till Kanada, som befälselev eller något sådant.
Inte samma fartyg dock, tror jag.
Men heter någon Asp kan du ju hälsa från mini-Grund. ;]
är inte samma fartyg.. men kanske någon syrra.. eller något helt annat fartyg.
November 5, 2001
kwansa wrote: jag vill oxå åka båt 😡
Nej, det vill du inte. Man blir sjösjuk.
kwansa wrote:
Vad får du göra på båten ?
Antagligen minsta möjliga. Sitta på bryggan och pilla navelludd.
kwansa wrote:
jag skulle iaf ta en pensel och måla om den om jag hade tråkigt :P, tror ni rosa skulle passa? 😎
Då hade man ju iaf haft å göra...
February 10, 2004
Min brorsa gjorde lumpen på "Frej" eller vf den heter, Frejja kanske 😛 ja, nått sånt. det är iaf en isbrytare. förbaskat stor är den 🙂 tror den går mellan sverige å finland också.. dock inte säker.. men han (som inte gillar vapen etc.) säger att de va bland de bästa han gjort i sitt liv. lumpen dvs. 🙂
December 15, 2004
Påtal om lumpen och att det ska vara en hyvens tid..
Kan inte någon gammal lumpare motivera varför i hela friden lumpen är så något förbannat kul? 🙂 Skulle vilja veta.. Jag är inte motiverad alls att göra lumpen.. det tar ju bara tid.. Men ibland hör man att det ska vara svinkul, så det vore kul att veta varför för att kanske bli motiverad till det.
November 5, 2001
the_C@t wrote: Påtal om lumpen och att det ska vara en hyvens tid..
Kan inte någon gammal lumpare motivera varför i hela friden lumpen är så något förbannat kul? 🙂 Skulle vilja veta.. Jag är inte motiverad alls att göra lumpen.. det tar ju bara tid.. Men ibland hör man att det ska vara svinkul, så det vore kul att veta varför för att kanske bli motiverad till det.
Är oftast inte kul när man ligger inne utan efteråt. Förhoppningsvis lär du dig nått som du inte skulle lärt dig annars. Lumpen är bra skit.
November 5, 2001
the_C@t wrote: Så egentligen är det den störa nöjdheten över att man gjort skiten som konverteras till att "det är kul" i efterhand?
Och i en liten del av "det är kul" så finns det ett skadeglädjesinne som bara vill tvinga dit små pojkspolingar för att plågas? 🙂
Hmm, lite så kan det nog faktiskt vara fast inte det där med skadeglädje iofs.
Dessutom har man ju något gemensamt med andra som också gjort det. Lumpensnack kan fungera som isbrytare när man träffar nytt folk.
Numera får man väl nästan se att få göra lumpen som en förmån istället för ett tvång. Det gör nog det hela lite roligare tror jag.
2 Guest(s)