December 8, 2001
Vart går man som 21 åring när man skall festa i Göteborg. Jag är ute såpass sällan så jag lär mig aldrig, nu har jag precis blivit nekad på många av ställena på och i närheten av Avenyn så hamnade till slut på Honeys som var bland det tråkigaste jag varit med om.
Berätta om vart ni brukar gå och varför, berätta också hur gamla ni är och hur ni brukar klä er (då jag blev nekad pga av mina jeans och tröja som jag även har på "finare" tillställningar).
May 6, 2002
Nä, det är inte särskilt snobbigt i Göteborg men vissa ställen (särskilt på Avenyn) har "klädkoder". Det handlar väl mest om att ha en sjysst skjorta istället för vanlig tröja. Jumpadojjer brukar inte gå hem heller.
Gillar man inte sånt så får man gå till nåt annat ställe 🙂
Nefertiti är rätt sjysst om man inte kommer in på nattklubbarna på Avenyn (Park Lane, Nivå osv). Sticky funkar om man gillar sån musik, eller kanske Dojan (alla tre ligger nära Rosenlund).
Bishop's Arms är ett sjysst afterwork-ställe med massa god ale, dock rätt dyrt. Då är Diamond Dogs (avenyn) bättre, 3 öl för 45 spänn fram till 23.
Obs, jag är osäker på åldersgränsen på ställena jag tipsade om men tror inte det är några problem om man är 21. Hyfsade kläder brukar nog hjälpa till lite på traven vart man än går.
January 4, 2001
Nästa gång jag är i gbg och festar så vill jag till detta stället:
http://www.club.slacker.nu/
May 17, 2002
Coore wrote: Nästa gång jag är i gbg och festar så vill jag till detta stället:
http://www.club.slacker.nu/
Slacker är helt ok, kan nästan rekomendera det, dock så är det inte det centralaste läget på det så man måste kämpa lite för att ta sig dit.
Sticky Fingers är annars rätt ok, mycket folk och stor lokal, centralt belägen.
http://www.stickyfingers.nu/
Ska man bara dricka öl så finns det bara två ställen att rekomendera. På förstaplats kommer The Rover på andra långgatan, underbart ställe med stort sortiment och bra öl. På andraplats kommer 7:ans Ölhall, ok ställe men rätt ok sortiment, centralt belägen och hyffsade priser.
February 23, 2004
Lounge, Nivå, Valand m.m
Igår va jag inne på Lounge och då va jag klädd i slitna diesel jeans, svart t-shirt (levis slim-fit), fake skinnjacka och en barcelona halsduk (ligaguld igår).
Inte direkt så uppklädd direkt men jag kom in ändå. Passade dock inte så bra in med alla backslicks och rosa skjortor 😛
May 6, 2002
hawkie wrote: Madison, schysst ställe.
Honey är ju rätt bra, fast det tyckte inte du.Massor med bra på avenyn, lite alternativare folk hittar du väl på Kompaniet.
...och efterfest på Wandas 🙂
Fast Madison heter väl eg. Park Lane numera om man orkar bry sig 🙂
Men det är ju en nattklubb, inget ställe att pimpla öl på (50 spänn för en 33:a). Dit går man helst inte innan 01 heller (enligt mig iaf).
May 6, 2002
Json_81 wrote: [quote=asnan]Hmpfs 🙁 Så jag kommer inte in på så många ställen i:
Volvo verkstads overallen, träskorna och odal kepsen, luktandes disel och ladgård
( har faktiskt "Lantmännen" också )
Varför vill man gå ut klädd så?
Man vill ha med sig en "kossa" hem från krogen? Med ladugårdsdoft i kläderna lär dom komma krypande...
May 17, 2002
asnan wrote: Hmpfs 🙁 Så jag kommer inte in på så många ställen i:
Volvo verkstads overallen, träskorna och odal kepsen, luktandes disel och ladgård
( har faktiskt "Lantmännen" också )
Ärligt talat så tror jag inte så många ställe släpper in 14-åriga Åsnor iklädda blåställ 😛 😉
ant2000 wrote: Annars e ju Dubliners eller GamlePort helt ok, om man bara skall ut och ta en öl eller två.
Gillar man folk med barnbidrag så är ju GamlePort en hit 😛
3 Guest(s)