November 26, 2002
PaiN wrote: #Vänster löser ofta sina diskussioner genom att banna den eller dem de pratar med, hur seriös man än är. Detta är ingen smutskastning, det är fakta.
Sen hur så många lyckas komma in på irc utan att vara kapitalister och investera pengar i en dator är ju också lite lurigt.
jag tror att samma sak skulle hänt i #höger.
om en enda person kommer in och argumenterar, och alla vänder sig mot honom, och han är tillräckligt envis kommer det bli ett jäkla liv...
October 27, 2001
Öwall wrote: [quote=PaiN]#Vänster löser ofta sina diskussioner genom att banna den eller dem de pratar med, hur seriös man än är. Detta är ingen smutskastning, det är fakta.
Sen hur så många lyckas komma in på irc utan att vara kapitalister och investera pengar i en dator är ju också lite lurigt.
jag tror att samma sak skulle hänt i #höger.
om en enda person kommer in och argumenterar, och alla vänder sig mot honom, och han är tillräckligt envis kommer det bli ett jäkla liv...
Det humoristiska i det hela är att #vänster inte vill ha konkurrens och har tagit över #höger, så jag kan inte annat än att hålla med 🙂
De flesta "höger-kanalerna" är ofta specifierade till partier.
(Nu snackar vi quakenet.org på irc)
November 26, 2002
PaiN wrote: Det humoristiska i det hela är att #vänster inte vill ha konkurrens och har tagit över #höger, så jag kan inte annat än att hålla med 🙂
De flesta "höger-kanalerna" är ofta specifierade till partier.
(Nu snackar vi quakenet.org på irc)
till vänsters försvar måste jag säga att det knappast är de mest slipade individerna som sköter den kanalen.
Jag hoppas iallafall att det inte är så 🙂
jag tycker inte att politik hör hemma på irc..
ojoj, nu är vi lite offtopic..
kan bero på att ingen förstod originalämnet iofs 😀
October 27, 2001
Öwall wrote: till vänsters försvar måste jag säga att det knappast är de mest slipade individerna som sköter den kanalen.
Jag hoppas iallafall att det inte är så 🙂jag tycker inte att politik hör hemma på irc..
ojoj, nu är vi lite offtopic..
kan bero på att ingen förstod originalämnet iofs 😀
Finns det något "slipat" vänsterfolk? 😉
Jag har inte lyckats träffa någon och jag har letat. Det finns endel tokseriösa som driver sidan, vilket bara gör det hela ännu roligare. 😛
Politik på irc: I brist på annat 🙂
Orginal ämnet var väldigt luddigt, ja. Så våra utsvävningar om politik och irc kanske inte är helt fel ute endå 😛
edit... Mmm...
October 28, 2002
Dom där jävla tomtarna i #vänster har varit på #sverigedemokraterna med en takeover också, moget?! Dom påstår att dom inte har något med saken att göra, men det faktum att dom låter dom som gjorde det ha både +v och +o säger en hel del.
Aja det är la bara nuka tillbaka. så jävla elajt behöver man inte va.
Vänster kör med sina trevliga kommunist fasoner och tystar ner och tvingar andra till att tycka som dom som vanligt. Tar kanaler och låter inte andra diskutera. dom gillar inte SD, då försöker dom köra en takeover på deras kanal. Bevisar hur sanna alla mina fördomar för vänsterpartister ypperligt.
November 26, 2002
Hauk wrote: Dom där j**la tomtarna i #vänster har varit på #sverigedemokraterna med en takeover också, moget?! Dom påstår att dom inte har något med saken att göra, men det faktum att dom låter dom som gjorde det ha både +v och +o säger en hel del.
Aja det är la bara nuka tillbaka. så j**la elajt behöver man inte va.
Vänster kör med sina trevliga kommunist fasoner och tystar ner och tvingar andra till att tycka som dom som vanligt. Tar kanaler och låter inte andra diskutera. dom gillar inte SD, då försöker dom köra en takeover på deras kanal. Bevisar hur sanna alla mina fördomar för vänsterpartister ypperligt.
det gör det väl verkligen inte?
hur många är det du pratar om nu? knappast mer än tio personer, det är ju inte ett dugg representativt.
October 28, 2002
Nepp. har alldrig varit med om att en vänsterpartist som sagt korkade saker varit representativ så jag ber om ursäkt, jag har alldrig träffat en vänster partist i hela mitt liv. tar tillbaka allt ont jag någonsin sagt om vänsterpartister!
ska bli spännande att en dag få möta en...och diskutera lite!
May 7, 2001
Hauk wrote: Nepp. har alldrig varit med om att en vänsterpartist som sagt korkade saker varit representativ så jag ber om ursäkt, jag har alldrig träffat en vänster partist i hela mitt liv. tar tillbaka allt ont jag någonsin sagt om vänsterpartister!
ska bli spännande att en dag få möta en...och diskutera lite!
Öö.... du har aldrig träffat en vänsterpartist i hela ditt liv?.... Det låter lika dumt som när min morfar säger att han inte känner nåååågon som är homosexuell...
Om du vill diskutera så diskuterar jag gärna, fast inte här då jag finner det så förbannat tråkigt att sitt å skriva allt man vill säga. Du kan ju komma ner till Göteborg så kan vi prata om du vill.
October 28, 2002
Njae, jag tror iaf inte att jag träffat någon... för alla dom jag trott varit vänsterpartister är jue inte det enligt öwall inte reprensentativa.
Så jag väntar med spänning på en reprensentativ vänsterpartist.
Göteborg är 80 mil, men kom upp till östersund på yran så ska jag bjuda på både grogg och lite kunskap! 😉
3 Guest(s)