September 7, 2003
Hörde det på nyheterna nyss ... det är hemskt ...
Hon avled 05:29 i morse på grund av de intre skadorna hon fick.
Inte för att jag sympatiserar med anna lind eller den politik som hon för, men hon har liksom familj! Tänk på hennes två barn.
Detta bör inte få hända i Sverige !
May 14, 2001
Troligtvis kommer polisen än en gång visa sin inkompetens och förövaren slippa undan.
Mördas en minister så är det en attack på landet och då bör rimligtvis undantagstillstånd råda medans man vänder upp och ner på allt.
Vad gäller straffet för mördaren så är icke tidsbestämt livstid det enda som kan komma på fråga, med andra ord han ska sitta för gott.
June 13, 2001
Gaaa. någon måste ju känna någon som har en kamouflagejacka och brun page,...
Precis... det blir som han som körde ihjäl folk på gågatan i stockholm.. Rättspsykriatisk vård... inget mer,,, "BÖG-SVERIGE" svenska rättssystemet är kasst...
(om 3 - 4 år kommer det väl en ny krister petterson)
April 8, 2003
gilgo wrote: Vistt är det illa när sånt här händer. Men tänk på att det är inte mer synd om hennes barn/vänner/man än om det vore någon annan som blev mördad.
Jag förstår var du vill komma, men när en minister mördas så drabbas hela nationen, utöver hennes egen familj.
April 8, 2003
sPaZz wrote: Personligen så drabbas jag inte hårdare än om min granne skulle dö.
Det gör vi nog ändå, tror jag. EMU-valet kommer att drabbas och stämningen i hela nationen kommer inte att vara trevlig. Det är ju en skandal.
Skolan har redan börjat ställa in lektioner och partierna stagnerar sina EMU-kampanjer. Så visst drabbas vi...
November 13, 2001
Självklart drabbas vi hårdare men samtidigt tycker jag man bör ha i bakhuvudet att det handlar inte så mkt om vem som har blivit mördad utan att någon har blivit mördad. Däri ligger tragiken, inte i att hon är en känd politker. Jag försöker givetvis inte förringa hennes död till något obefintligt vad jag säger är bara att allas liv är lika värt oavsett dom är kända och offentliga personer eller ej.
April 8, 2003
gilgo wrote: Självklart drabbas vi hårdare men samtidigt tycker jag man bör ha i bakhuvudet att det handlar inte så mkt om vem som har blivit mördad utan att någon har blivit mördad. Däri ligger tragiken, inte i att hon är en känd politker. Jag försöker givetvis inte förringa hennes död till något obefintligt vad jag säger är bara att allas liv är lika värt oavsett dom är kända och offentliga personer eller ej.
Absolut.
March 15, 2002
Twin_Pixel wrote: [quote=sPaZz]Personligen så drabbas jag inte hårdare än om min granne skulle dö.
Det gör vi nog ändå, tror jag. EMU-valet kommer att drabbas och stämningen i hela nationen kommer inte att vara trevlig. Det är ju en skandal.
Skolan har redan börjat ställa in lektioner och partierna stagnerar sina EMU-kampanjer. Så visst drabbas vi...
Jo på så sätt drabbas vi ju, ärligt ställer man in lektioner pga av det här?
Hoppas verkligen att de skjuter på omröstningen nu.
May 14, 2001
Alla liv har ju lika värde men när man dödar en demokratiskt vald ledare så är det ju ett mycket allvarligare brott.
Hon representerade ju sverige så det är sverige som har blivit attackerat.
Sen att hennes närmaste har mist en anhörig är tragiskt men jävligt sekundärt.
July 8, 2003
Kan detta var ett sätt att styra koncentrationen från EMU? Jag menar det är ju snart dags att rösta. Usch usch, fan man blev lite paff när man såg topicen. Detta är helt sanslöst, lever vi i ett i-land eller?
Nej, må hon vila i frid och må hennes förövare straffas!
January 17, 2002
Ärligt talat, sluta, det är bara en människa, ingen här kände henne förutom från TV. Ungefär som Spazz sa, jag bryr mig lika mycket som om grannens hund dog.
Jag ska också börja skapa trådar då nån gammal gubbe trillar i ån eller dör i en bilolycka. Precis så ser jag det. Man skulle leva i konstant sorg om man brydde sig om varenda människa här på jorden.
Visst visst, det är hemsk att nån bara blir nerhuggen mitt på dan, men för min del spelar det 0 roll vem som blev nerhuggen. Jag bryr mig lika lite om personen endå eftersom jag inte kände henne.
Kalla mig känslokall, men så är jag. Jag bryr mig inte om saker om det inte är mycket viktigt, livet blir enklare så.
2 Guest(s)