April 8, 2003
.doedels wrote: Tycker vi har väldigt dålig polis här i sverige .....
Visst dom är verkligen jättebra och tar hand om vardags saker, stoppar oss i trafiken osv.
Men när det kommer till mord så kan jag inte säga att jag är något vidare imponerad.
Jag är tyvärr beredd att hålla med dig. De är ena jävlar på att fånga ungdomar på sina trimmade mopeder och att reda ut snatterier och personrån (jag har fått bra hjälp varje gång jag blivit rånad). Däremot verkar det vara en helt och hållet icke-existerande kompetens som råder vid mordutredningarna.
Palmes mördare, till exempel. Var är han? Om det nu är Christer Petterson så är det bara för pinsamt att en hel poliskår inte kunde plocka en ensam alkoholist och småtjuv.
March 15, 2002
Deadleg wrote: jag vet knappt vad jag skall skriva här... tycker det e tråkigt att folk skriver att hon kan ta sig i röven för att dom missar doktor phil.... jag minns när palme var skjuten och skulle begravas dom sände det på både kanal 1 och tv2... jag tyckte det var tråkigt att jag inte fick se på barnprogrammen...
jag var 6 år då så kanske inte så konstigt....
tycker det är tragiskt att säpo inte har lärt sig något från palme... hur många ministrar skall dö innan dom får livvakter hela tiden?? visst kan jag hålla med om att det inte vore kul att ha folk omkring sig hela tiden men hellre det än att vara död...
Anna Lindh jag kännde dig inte personligen men har sett dig på tv, tycker alltid det e tråkigt när någon blir dödad känd eller okänd... R.I.P
jag har inte orkat lusläsa alla inlägg så om jag upprepar något någonannan har sagt och om någon som missar dr phil har bett om ursäkt så bortse från den kommentaren...
Tror att det är pga ekonomiska skäl som inte alla ministrar har livvaktsskydd.
April 8, 2003
sPaZz wrote: [quote=Deadleg]jag vet knappt vad jag skall skriva här... tycker det e tråkigt att folk skriver att hon kan ta sig i röven för att dom missar doktor phil.... jag minns när palme var skjuten och skulle begravas dom sände det på både kanal 1 och tv2... jag tyckte det var tråkigt att jag inte fick se på barnprogrammen...
jag var 6 år då så kanske inte så konstigt....
tycker det är tragiskt att säpo inte har lärt sig något från palme... hur många ministrar skall dö innan dom får livvakter hela tiden?? visst kan jag hålla med om att det inte vore kul att ha folk omkring sig hela tiden men hellre det än att vara död...
Anna Lindh jag kännde dig inte personligen men har sett dig på tv, tycker alltid det e tråkigt när någon blir dödad känd eller okänd... R.I.P
jag har inte orkat lusläsa alla inlägg så om jag upprepar något någonannan har sagt och om någon som missar dr phil har bett om ursäkt så bortse från den kommentaren...
Tror att det är pga ekonomiska skäl som inte alla ministrar har livvaktsskydd.
Såvitt jag förstod så var Lindh där med en vännina och hon ansåg därför att det inte behövdes något skydd, eftersom hon var ur tjänst. Sen kan det säkerligen ha med ekonimin att göra också, men detta var det jag läste.
January 28, 2003
Visst dom är verkligen jättebra och tar hand om vardags saker, stoppar oss i trafiken osv.
Men när det kommer till mord så kan jag inte säga att jag är något vidare imponerad.
aningen mindre komplext att fånga en snattare än en mördare?
TYVÄRR tror jag inte att mördaren kommer bli tagen, hoppas verkligen jag har fel, men jag tror inte det.. särskilt om detta inte är ett överlagt dåd, då vet antagligen bara mördaren säkert vem som har gjort detta
det med livakter kanman diskutera, vem trodde att alla högre politiker skulle behöva livvakter här i sverige? jag gjorde då inte det! säpo's kompetens kommer alltid diskuteras, men dom gör säkerligen minst lika bra jobb som en proffesionell murare gör, fast inom sitt område...
August 20, 2001
Wiking wrote: [quote=DiDi]Det är jävelen vad alla tjafsar... hon är död, det är väldans ledsamt... samtidigt med henne dog en bit av våran demokrati och öppna samhälle...
Hoppas de får tag på personen som gjorde det och rostar denne över öppen eld... :arg:
Det är nog det sista anna lindh hade velat, hon var för ett modernt politiskt samhälle, så dödsstraff och dylikt hade hon nog inte velat att ens hennes egen mördare skulle få...
Nä det vet jag... men det är sådant man skriver när man är förbannad...
August 7, 2003
DiDi wrote: [quote=Wiking][quote=DiDi]Det är jävelen vad alla tjafsar... hon är död, det är väldans ledsamt... samtidigt med henne dog en bit av våran demokrati och öppna samhälle...
Hoppas de får tag på personen som gjorde det och rostar denne över öppen eld... :arg:
Det är nog det sista anna lindh hade velat, hon var för ett modernt politiskt samhälle, så dödsstraff och dylikt hade hon nog inte velat att ens hennes egen mördare skulle få...
Nä det vet jag... men det är sådant man skriver när man är förbannad...
Då får man vänta tills man inte är förbannad då, sånna uttalande har inget att göra i en seriös diskussion!
September 23, 2002
Inte alltid.
Den flicka som blir mördad i Arvika igår, blev av Arvika polisen gripen redan efter en timme.
Han har nu också erkänt mordet.
Jag tycker dock att det är väldigt konstigt hur en person bara kan försvinna så spårlöst, det måste ha funnits hundratals personer inne på NK. Varför ingrep ingen ?
Jag hade personligen följt efter killen och om jag hade bedömt att jag hade klarat av att få killen på fall hade jag gjort det, annars hade jag bara avvaktat och tillkallat Polis.
Lite av en skandal.
August 7, 2003
NH|Falcon wrote: [quote=.doedels]Tycker vi har väldigt dålig polis här i sverige .....
Inte alltid.
Den flicka som blir mördad i Arvika igår, blev av Arvika polisen gripen redan efter en timme.
Jag tycker dock att det är väldigt konstigt hur en person bara kan försvinna så spårlöst, det måste ha funnits hundratals personer inne på NK. Varför ingrep ingen ?
Jag hade personligen följt efter killen och om jag hade bedömt att jag hade klarat av att få killen på fall hade jag gjort det, annars hade jag bara avvaktat och tillkallat Polis.
Lite av en skandal.
Håller med, hur kan en man med blodiga militärkläder försvinna så spårlöst i centrala sthlm..?
Man kan undra vart civilkuraget i samhället tagit vägen när sånt här händer och inte en enda person ingriper...
January 28, 2003
Wiking wrote: [quote=NH|Falcon][quote=.doedels]Tycker vi har väldigt dålig polis här i sverige .....
Inte alltid.
Lite av en skandal.
Håller med, hur kan en man med blodiga militärkläder försvinna så spårlöst i centrala sthlm..?
Man kan undra vart civilkuraget i samhället tagit vägen när sånt här händer och inte en enda person ingriper...
civilkuraget försvann med Norrmalmstorg-dramat... sköt dig själv, skit i andra är det som gäller i sverige nu för tiden... skrämmande och jag blir så jävla förbannad på folk som inte ingriper när dom ser att någon råkar illa ut, men det är mycket för jag alltid säger till när jag ser något jag inte gillar, särskilt om någon blir utsatt för något
men ett mord har jag ingen aning om hur jag hade reagerat, JÄVLIGT svårt att säga "jag hade jagat ifatt mördaren", har ingen aning om hur man reagerar under sån press, jag tror jag hade brytt mig mer om offret i första läget, men visst, hade jag haft en planka i handen å mördaren sprungit förbi mig, då hade han inte sprungit särskilt länge till...
det jävliga är väl att jag hade blivit åtalad för övervåld, trots det fina avsnittet om allmänhetens rätt att ingripa och använda nödvändigt våld vid brott...
July 19, 2001
Det kan man iallafall tacka Göran för..
August 7, 2003
Läser på aftonbladet att ca. 50 000 människor samlats för att hedra Anna Lindhs minne...
Tror nån verkligen att det skulle ha kommit 50 000 och lyssnat på henne i en EMU debatt? Knappast!!!
Detta med att alla blir så bra och fantastiska när de dör tycker jag är på gränsen till patetiskt (inte personerna som dör utan de som framhåller dem som helgon, märk väl)...
Tråkigt bara att Anna aldrig fick känna detta fantastiska stöd från svergiesfolk när hon levde...
October 11, 2002
NH|Falcon wrote: [quote=Jiggly]Alltså, jag kan inte mer än att medge att jag känner verkligen precis samma sak. So what? Det dör massa personer varje dag som inte får ALLS den uppmärksamheten. Hade jag istället känt nu i detta fallet Anna, ja då hade det ju förändrat en hel del, men nu gör det inte det.
Sådär diskuterar bara en person som är under 16år, som inte förstår längre än näsan räcker.
Kom att tänka på en sak, är inte detta ett påhopp mot mig egentligen? Av en moderator? Tycker jag det är iallafall.. jag är fan inte 16 år och jag är inte efterbliven. :arg:
February 1, 2002
Jiggly wrote: [quote=NH|Falcon][quote=Jiggly]Alltså, jag kan inte mer än att medge att jag känner verkligen precis samma sak. So what? Det dör massa personer varje dag som inte får ALLS den uppmärksamheten. Hade jag istället känt nu i detta fallet Anna, ja då hade det ju förändrat en hel del, men nu gör det inte det.
Sådär diskuterar bara en person som är under 16år, som inte förstår längre än näsan räcker.
Kom att tänka på en sak, är inte detta ett påhopp mot mig egentligen? Av en moderator? Tycker jag det är iallafall.. jag är fan inte 16 år och jag är inte efterbliven. :arg:
Håller delvis med... tragiskt att hon dör så ung med familj och sådant, men det händer flera tusen varje dag att en anhörig dör.
Nu dog ju anna inte av naturliga skäl vilket det såklart blir en extra stor sak i media osv.
August 20, 2001
Wiking wrote: Läser på aftonbladet att ca. 50 000 människor samlats för att hedra Anna Lindhs minne...
Tror nån verkligen att det skulle ha kommit 50 000 och lyssnat på henne i en EMU debatt? Knappast!!!
Detta med att alla blir så bra och fantastiska när de dör tycker jag är på gränsen till patetiskt (inte personerna som dör utan de som framhåller dem som helgon, märk väl)...
Tråkigt bara att Anna aldrig fick känna detta fantastiska stöd från svergiesfolk när hon levde...
"Man vet inte vad man har föräns man förlorat det"...
6 Guest(s)