March 10, 2002
Twin_Pixel wrote: [quote=gilgo]Vistt är det illa när sånt här händer. Men tänk på att det är inte mer synd om hennes barn/vänner/man än om det vore någon annan som blev mördad.
Jag förstår var du vill komma, men när en minister mördas så drabbas hela nationen, utöver hennes egen familj.
Det berör inte mig ett dyft.
June 23, 2002
sPaZz wrote: [quote=Twin_Pixel][quote=sPaZz]Personligen så drabbas jag inte hårdare än om min granne skulle dö.
Det gör vi nog ändå, tror jag. EMU-valet kommer att drabbas och stämningen i hela nationen kommer inte att vara trevlig. Det är ju en skandal.
Skolan har redan börjat ställa in lektioner och partierna stagnerar sina EMU-kampanjer. Så visst drabbas vi...
Jo på så sätt drabbas vi ju, ärligt ställer man in lektioner pga av det här?
Hoppas verkligen att de skjuter på omröstningen nu.
Ja man ställer in lektioner pga detta. Det är ju stort och förjävligt det här att nåt sånt här ens sker är förskräckligt.
Sen kommer dem säkerligen inte få fast den jäveln som mördade henne..
June 30, 2001
macrus wrote: [quote=sPaZz][quote=Twin_Pixel][quote=sPaZz]Personligen så drabbas jag inte hårdare än om min granne skulle dö.
Det gör vi nog ändå, tror jag. EMU-valet kommer att drabbas och stämningen i hela nationen kommer inte att vara trevlig. Det är ju en skandal.
Skolan har redan börjat ställa in lektioner och partierna stagnerar sina EMU-kampanjer. Så visst drabbas vi...
Jo på så sätt drabbas vi ju, ärligt ställer man in lektioner pga av det här?
Hoppas verkligen att de skjuter på omröstningen nu.
Ja man ställer in lektioner pga detta. Det är ju stort och förjävligt det här att nåt sånt här ens sker är förskräckligt.
Sen kommer dem säkerligen inte få fast den jäveln som mördade henne..
Hoppas bara inte min skola ställer in lektioner. Känns lite larvigt. Då ska ju skolan ställa in varje gång någon person dör.
July 13, 2002
Ja vad ska man säga... många tänker säkert "men vaddå det dör ju personer varje dag och ingen bryr sig, vad är skillnaden här?". Skillnaden är att en offentlig person har blivigt dödad, jag känner föga sorg för Anna Lindh (förutom en stark medlidan till hennes två barn), men däremot Utrikesminister Anna Lindh påverkar mig starkt. I hennes död dog en del av våran regering, en del avsverige, en del av den allmänna tron på mänsklig godhet och en stor del "trust" har försvunnit och därmed en del i många. Jag trodde inte detta kunde ske såhär öppet i Sverige, ett land där alla på ett eller annat sätt kan få fram sin åsikt utan väld....
† R.I.P † trust
February 24, 2003
Dehman då kan du väll hålla dina egoistiska tankar för dig själv....omogna fanskap.
Om det nu är Sveriges ansikte utåt som blir mördad så borde det ju beröra hela Sverige.
Förlåt förutom du det klart, så jävla fjantigt att spela allan...jag bryr mig inte bla bla bla,,,haha väx upp din fjant
June 23, 2002
mr.spears wrote: http://darf.anarkofascism.net/.....lindh.html
Störda jävla idioter.
July 17, 2002
kottetrance wrote: Gaaa. någon måste ju känna någon som har en kamouflagejacka och brun page,...
Precis... det blir som han som körde ihjäl folk på gågatan i stockholm.. Rättspsykriatisk vård... inget mer,,, "BÖG-SVERIGE" svenska rättssystemet är kasst...
(om 3 - 4 år kommer det väl en ny krister petterson)
Som jag alltid säger i sådana här diskutioner:
Gör som i Kina; ställ dem mot en vägg, sätt ett skott i nacken på dem och skicka räkningarna för kulorna till de anhöriga.
Varför lägga miljontals kronor varje år på att "rehabilitera" brottslingar som redan har haft sin chans när man kan lägga de pengarna på vård och skola istället?
August 20, 2001
mr.spears wrote: http://darf.anarkofascism.net/.....lindh.html
De människorna verkar ju ha mycket vet i huvudet... :arg:
September 23, 2002
Jag tror inte det gynnar något läger.
Röstar man Ja bara för att visa sympati för Anna Lindh är det riktigt illa.
Tror du/ni verkligen att folk kan vara så dumma ?
Vad jag ska rösta har varit bestämt sedan länge, en sån här grej påverkar inte mitt beslut.
Ett klockrent Nej!
5 Guest(s)