September 5, 2001
Sverige har idag förlorat en stor politiker, kanske den största av dem alla. Jag gillar inte sossarna men Anna Lindh var något utöver den vanliga sossen. Hon vågade säga och står för hur hon tyckte, inte många politiker som vågar det.
Jag tycker det är förjävla hemskt att någon med blodig jacka kan försvinna från ett varuhus hursom helst...så fegt av alla där att inte ingripa!!
Sen så tycker jag synd om 5 åriga flickan som blev knivhuggen på dagis! Jag hoppas verkligen att jag aldrig träffar denna personen. Dagen jag gör det kommer jag åka in för mord!
Vad är det för jävla idioter som springer ute på gatorna?
September 12, 2001
hehehe wrote: anna lindh kan ta sig i röven bara nyheter på tv4 idag och jag missar C/o Segemyhr och Dr Phil
Tja...när en sådan här sak inträffar så får man räkna med att nyheten dominerar och knuffar bort dom flesta programmen i TV-tablån.
Blir svårt för Anna lindh att ta sig därbak med tanke på hennes tillstånd men däremot så finner jag ditt inlägg som ett fall för Dr Phil...väx upp killen.
January 23, 2002
För helvete, visa lite respekt.
Om ni inte bryr er om att en av sveriges största politiker genom tiderna har dött så kan ni väl låta bli att kasta skit mot henne genom att kritisera en massa i ett inlägg som är till för att hedra henne. 👿 👿 👿
Hon har gjort mer för svensk utrikespolitik och för sverige i världen än vad vissa på detta forumet har gjort för sin egna familj. 😡 😡 😡
Vila i frid Anna Lindh!
July 8, 2001
varför?! 😡
R.I.P Anna
länge leve demokratin och ner med dem som tror sig kunna avgöra rätten till ett liv.
November 15, 2002
Det är en sorgens dag!
Inte för att Anna Lindh är mer värd än oss andra, utan för att hon var av mycket stor betydelse för vårt lands politiska utveckling.
The Whistler wrote:
Som jag alltid säger i sådana här diskussioner:
Gör som i Kina; ställ dem mot en vägg, sätt ett skott i nacken på dem och skicka räkningarna för kulorna till de anhöriga.
Varför lägga miljontals kronor varje år på att "rehabilitera" brottslingar som redan har haft sin chans när man kan lägga de pengarna på vård och skola istället?
Fattar inte hur man kan kläcka ur sig så mycket dumheter en dag som denna. Om du verkligen står för det där ogenomtänkta resonemanget tycker jag att du ska ta och flytta till Kina. Då kanske du skulle fatta vad det är du snackar om.
August 15, 2002
CoLiC wrote: Ärligt talat, sluta, det är bara en människa, ingen här kände henne förutom från TV. Ungefär som Spazz sa, jag bryr mig lika mycket som om grannens hund dog.
Jag ska också börja skapa trådar då nån gammal gubbe trillar i ån eller dör i en bilolycka. Precis så ser jag det. Man skulle leva i konstant sorg om man brydde sig om varenda människa här på jorden.
Visst visst, det är hemsk att nån bara blir nerhuggen mitt på dan, men för min del spelar det 0 roll vem som blev nerhuggen. Jag bryr mig lika lite om personen endå eftersom jag inte kände henne.
Kalla mig känslokall, men så är jag. Jag bryr mig inte om saker om det inte är mycket viktigt, livet blir enklare så.
Nej du är inte känslokall, bara jävligt dum i huvudet. FATTAR INTE DU ATT DETTA ÄR ETT SLAG MOT DEMOKRATIN?
June 3, 2001
Har visst inte bara uppmärksammats i Sverige.
http://www.cnn.com/2003/WORLD/.....index.html
October 11, 2002
CoLiC wrote: Ärligt talat, sluta, det är bara en människa, ingen här kände henne förutom från TV. Ungefär som Spazz sa, jag bryr mig lika mycket som om grannens hund dog.
Jag ska också börja skapa trådar då nån gammal gubbe trillar i ån eller dör i en bilolycka. Precis så ser jag det. Man skulle leva i konstant sorg om man brydde sig om varenda människa här på jorden.
Visst visst, det är hemsk att nån bara blir nerhuggen mitt på dan, men för min del spelar det 0 roll vem som blev nerhuggen. Jag bryr mig lika lite om personen endå eftersom jag inte kände henne.
Kalla mig känslokall, men så är jag. Jag bryr mig inte om saker om det inte är mycket viktigt, livet blir enklare så.
Alltså, jag kan inte mer än att medge att jag känner verkligen precis samma sak. So what? Det dör massa personer varje dag som inte får ALLS den uppmärksamheten. Hade jag istället känt nu i detta fallet Anna, ja då hade det ju förändrat en hel del, men nu gör det inte det.
4 Guest(s)