Utrikesminister Anna Lindh har Avlidit ...|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Utrikesminister Anna Lindh har Avlidit ...
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
sp_UserOfflineSmall Offline
410143
September 11, 2003 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag insåg inte allvaret i detta förrens hon hade avlidit orkade inte ens läsa om knivhuggen igår tyckte det var massa uppståndelse som inte berörde mig men nu när hon är död så är det helt annorlunda och jag visste inte hur allvarligt det var igår. :cy:

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
410156
September 11, 2003 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

sPaZz wrote: Personligen så drabbas jag inte hårdare än om min granne skulle dö. ( tar tillbaka det där //sPaZz )

WORD! på den...

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
410165
September 11, 2003 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Tar tillbaka det där...ortroligt korkat inlägg av mig... ber så hemskt mkt om ursäkt...

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
410175
September 11, 2003 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Sverige har idag förlorat en stor politiker, kanske den största av dem alla. Jag gillar inte sossarna men Anna Lindh var något utöver den vanliga sossen. Hon vågade säga och står för hur hon tyckte, inte många politiker som vågar det.

Jag tycker det är förjävla hemskt att någon med blodig jacka kan försvinna från ett varuhus hursom helst...så fegt av alla där att inte ingripa!!

Sen så tycker jag synd om 5 åriga flickan som blev knivhuggen på dagis! Jag hoppas verkligen att jag aldrig träffar denna personen. Dagen jag gör det kommer jag åka in för mord!

Vad är det för jävla idioter som springer ute på gatorna?

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
410178
September 11, 2003 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Anna Lind var ju duktig... hade mkt kontakter utåt... vi förlorar nog mycket med henne. Inte för att jag sympatiserar med hennes politik direkt, men hon var fortfarande bra...

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
410190
September 11, 2003 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är tragisk det som hänt, Sverige har mist en dukigt & ärlig politiker, Sverige blir inte som det var innan. Det är ett hårt slag mot Sveriges demokrati. Det som hände ska inte kunna hända. Tänker på hennes anhöriga. Vila i frid.

hehehe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
410193
September 11, 2003 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

anna lindh kan ta sig i röven bara nyheter på tv4 idag och jag missar C/o Segemyhr och Dr Phil

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
410198
September 11, 2003 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

hehehe wrote: anna lindh kan ta sig i röven bara nyheter på tv4 idag och jag missar C/o Segemyhr och Dr Phil

Tja...när en sådan här sak inträffar så får man räkna med att nyheten dominerar och knuffar bort dom flesta programmen i TV-tablån.

Blir svårt för Anna lindh att ta sig därbak med tanke på hennes tillstånd men däremot så finner jag ditt inlägg som ett fall för Dr Phil...väx upp killen.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
410215
September 11, 2003 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

För helvete, visa lite respekt.
Om ni inte bryr er om att en av sveriges största politiker genom tiderna har dött så kan ni väl låta bli att kasta skit mot henne genom att kritisera en massa i ett inlägg som är till för att hedra henne. 👿 👿 👿
Hon har gjort mer för svensk utrikespolitik och för sverige i världen än vad vissa på detta forumet har gjort för sin egna familj. 😡 😡 😡

Vila i frid Anna Lindh!

gillbert
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1708
410217
September 11, 2003 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

varför?! 😡
R.I.P Anna cry

länge leve demokratin och ner med dem som tror sig kunna avgöra rätten till ett liv.

http://www.anna-lindh.tk
http://annalindh.mine.nu

miloheke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 828
410218
September 11, 2003 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är en sorgens dag! cry
Inte för att Anna Lindh är mer värd än oss andra, utan för att hon var av mycket stor betydelse för vårt lands politiska utveckling.

The Whistler wrote:

Som jag alltid säger i sådana här diskussioner:

Gör som i Kina; ställ dem mot en vägg, sätt ett skott i nacken på dem och skicka räkningarna för kulorna till de anhöriga.

Varför lägga miljontals kronor varje år på att "rehabilitera" brottslingar som redan har haft sin chans när man kan lägga de pengarna på vård och skola istället?

Fattar inte hur man kan kläcka ur sig så mycket dumheter en dag som denna. Om du verkligen står för det där ogenomtänkta resonemanget tycker jag att du ska ta och flytta till Kina. Då kanske du skulle fatta vad det är du snackar om.

spartacus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
410222
September 11, 2003 - 3:54 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Ärligt talat, sluta, det är bara en människa, ingen här kände henne förutom från TV. Ungefär som Spazz sa, jag bryr mig lika mycket som om grannens hund dog.

Jag ska också börja skapa trådar då nån gammal gubbe trillar i ån eller dör i en bilolycka. Precis så ser jag det. Man skulle leva i konstant sorg om man brydde sig om varenda människa här på jorden.

Visst visst, det är hemsk att nån bara blir nerhuggen mitt på dan, men för min del spelar det 0 roll vem som blev nerhuggen. Jag bryr mig lika lite om personen endå eftersom jag inte kände henne.

Kalla mig känslokall, men så är jag. Jag bryr mig inte om saker om det inte är mycket viktigt, livet blir enklare så.

Nej du är inte känslokall, bara jävligt dum i huvudet. FATTAR INTE DU ATT DETTA ÄR ETT SLAG MOT DEMOKRATIN?

spartacus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1041
410223
September 11, 2003 - 3:55 pm
sp_Permalink sp_Print

hehehe wrote: anna lindh kan ta sig i röven bara nyheter på tv4 idag och jag missar C/o Segemyhr och Dr Phil

Du är.... 13?

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
410226
September 11, 2003 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Seså pojkar.

Se till att skriva vettiga inlägg och inga personliga påhopp nu...tråden låses och varningarna duggar tätt annars!

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
410227
September 11, 2003 - 3:57 pm
sp_Permalink sp_Print

spartacus wrote:
Nej du är inte känslokall, bara jävligt dum i huvudet. FATTAR INTE DU ATT DETTA ÄR ETT SLAG MOT DEMOKRATIN?

Om det inte var ett politiskt motiv då?

tc_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 326
410229
September 11, 2003 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

fy fan!! man mår illa av sånt skit..
grymt tragiskt för familj o anhöriga
o hela Sverige.. få fast aset och
stena sen jäveln.

tc_1
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 326
410230
September 11, 2003 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

du e ju mogen du!

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
410240
September 11, 2003 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

lider med hennes barn o släkt..

usch..=(

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
410243
September 11, 2003 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Har visst inte bara uppmärksammats i Sverige.
http://www.cnn.com/2003/WORLD/.....index.html

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
410244
September 11, 2003 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Ärligt talat, sluta, det är bara en människa, ingen här kände henne förutom från TV. Ungefär som Spazz sa, jag bryr mig lika mycket som om grannens hund dog.

Jag ska också börja skapa trådar då nån gammal gubbe trillar i ån eller dör i en bilolycka. Precis så ser jag det. Man skulle leva i konstant sorg om man brydde sig om varenda människa här på jorden.

Visst visst, det är hemsk att nån bara blir nerhuggen mitt på dan, men för min del spelar det 0 roll vem som blev nerhuggen. Jag bryr mig lika lite om personen endå eftersom jag inte kände henne.

Kalla mig känslokall, men så är jag. Jag bryr mig inte om saker om det inte är mycket viktigt, livet blir enklare så.

Alltså, jag kan inte mer än att medge att jag känner verkligen precis samma sak. So what? Det dör massa personer varje dag som inte får ALLS den uppmärksamheten. Hade jag istället känt nu i detta fallet Anna, ja då hade det ju förändrat en hel del, men nu gör det inte det.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 382
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL