September 23, 2002
Jiggly wrote: Alltså, jag kan inte mer än att medge att jag känner verkligen precis samma sak. So what? Det dör massa personer varje dag som inte får ALLS den uppmärksamheten. Hade jag istället känt nu i detta fallet Anna, ja då hade det ju förändrat en hel del, men nu gör det inte det.
Sådär diskuterar bara en person som är under 16år, som inte förstår längre än näsan räcker.
September 12, 2001
BelGarath wrote: haha vad jag än skriver så tycker folk jag är en idiot
o
ja e 16 och ett halvt sådetså
Men då borde du ta dej en funderare över hur du skriver inläggen då.
Jag tror nog allt att du förmår att skriva mognare inlägg och ingen tar nog illa upp ifall du uppvisar en mognare sida i forumet.
March 15, 2002
spartacus wrote: Tycker nivån på hela den här tråden ligger på runt 15 år. Helt j**la otroligt. Fattar inte ni hur VIKTIG och BRA Anna var för Svergie? Hon skulle för fan ersätta Göran Persson sen. Hon var fan en av de vettigaste politikerna som funnits!
Håller med dig där, hon var en bra politiker.
July 17, 2002
miloheke wrote:
[quote=The Whistler]Som jag alltid säger i sådana här diskussioner:
Gör som i Kina; ställ dem mot en vägg, sätt ett skott i nacken på dem och skicka räkningarna för kulorna till de anhöriga.
Varför lägga miljontals kronor varje år på att "rehabilitera" brottslingar som redan har haft sin chans när man kan lägga de pengarna på vård och skola istället?
Fattar inte hur man kan kläcka ur sig så mycket dumheter en dag som denna. Om du verkligen står för det där ogenomtänkta resonemanget tycker jag att du ska ta och flytta till Kina. Då kanske du skulle fatta vad det är du snackar om.
Här är en tankeställare: Om du hade varit Anna Lindhs man eller barn, hade du då resonerat på samma sätt?
September 7, 2003
JAg anser att anna lind är en av de bästa politikerna vi har haft i sverige, och jag sympatiserar ändå inte med högerpolitiken som förs i sverige.
Det känns fortfarande precis som det gjorde med WTC ... overklighetskänsla ...
Men det var även en till som blev knivhuggen idag (vet att anna blev huggen igår men hon avled idag) och det var en femåring!
Det är faktiskt, IMO, ännu sjukare.
Tydligen Skall en man bara trampat in på ett dagis och tagit tag i första bästa barn och huggit henne flera gånger i ryggen. Även hon dog .... 🙁
MEn en timme efter detta dåd så greps attentatsmannen, enligt min "källa".
//Patrick
July 18, 2001
Twin_Pixel wrote: Det är skrämmande att se hur många som "skiter i" utrikesministerns död, och faktiskt dessutom skryter om det. Det är ju ren idioti!
Självklart är detta än större grej än om en granne dör! Detta var en offentlig person. Självklart påverkar det oss, dels i och med EMU-valet och dels alla löpsedlar och schemaombokningar.
Alla påverkas av det här och huruvida du bryr dig är upp till dig, men att stoltsera med total ignorans och avsaknad av sympati är jävligt respektlöst.
att sörja när EN person som man inte ens har sett på riktigt eller har nån bekanstskap med är ju snudd på patetiskt. Det dör folk varenda dag, massvis till och med. Sen att hon råkar vara utrikesminister och blev mördad, so what? det är massvis med folk som blir mördade varje dag också.
Däremot är det ju riktigt töligt för hennes familj och bekanta men jag tror knappast att nån på nh hör till den "kategorin"...
August 15, 2002
whoracle wrote: [quote=Twin_Pixel]Det är skrämmande att se hur många som "skiter i" utrikesministerns död, och faktiskt dessutom skryter om det. Det är ju ren idioti!
Självklart är detta än större grej än om en granne dör! Detta var en offentlig person. Självklart påverkar det oss, dels i och med EMU-valet och dels alla löpsedlar och schemaombokningar.
Alla påverkas av det här och huruvida du bryr dig är upp till dig, men att stoltsera med total ignorans och avsaknad av sympati är jävligt respektlöst.
att sörja när EN person som man inte ens har sett på riktigt eller har nån bekanstskap med är ju snudd på patetiskt. Det dör folk varenda dag, massvis till och med. Sen att hon råkar vara utrikesminister och blev mördad, so what? det är massvis med folk som blir mördade varje dag också.
Däremot är det ju riktigt töligt för hennes familj och bekanta men jag tror knappast att nån på nh hör till den "kategorin"...
Hon hade mycket mer SAMHÄLLSVÄRDE and vad andra männskor har, vet du vad det är? Där har du skillnaden. Åhh jag blir så jävla förbannad så jag vet inte vad jag ska ta mig till!
December 15, 2002
whoracle wrote: [quote=Twin_Pixel]Det är skrämmande att se hur många som "skiter i" utrikesministerns död, och faktiskt dessutom skryter om det. Det är ju ren idioti!
men va fan visa lite jävla respekt för en person som har dött och sluta resonera som en känslokall jävla idiot. Är det uppmärksamhet du vill ha så söker du det på helt fel sätt. :arg:
April 10, 2003
Det som e patetiskt i den här diskutionen är att som överallt i samhället så höjs hon upp till ett jävla helgon bara för att hon dog.
Nått som e sjukt är att det finns idioter som dödar barn, undrar hur många som har missat att en 5 åring vart knivhuggen till döds idag på grund av att Anna Lindh slängde in handuken. Jag bryr mig då inte specielt mycket över att hon kolade i dag.
July 18, 2001
Tyrfing wrote: Det som e patetiskt i den här diskutionen är att som överallt i samhället så höjs hon upp till ett j**la helgon bara för att hon dog.
Nått som e sjukt är att det finns idioter som dödar barn, undrar hur många som har missat att en 5 åring vart knivhuggen till döds idag på grund av att Anna Lindh slängde in handuken. Jag bryr mig då inte specielt mycket över att hon kolade i dag.
håller med dej... (som den känslokalla idioten jag verkar vara)
glömde att nämna att det var bra mkt mer uppståndelse på skolan över Annas död än när en av eleverna begick SJÄLVMORD! det är konstigt!
December 22, 2000
Gueno wrote: Har visst inte bara uppmärksammats i Sverige.
http://www.cnn.com/2003/WORLD/.....index.html
I över 10 olika länder har de uppmärksammats.
Tycker de är otroligt hemskt.. stackars familj. Fy fasen så hemskt. Usch 🙁
July 18, 2001
GoggeL wrote: [quote=whoracle][quote=Twin_Pixel]Det är skrämmande att se hur många som "skiter i" utrikesministerns död, och faktiskt dessutom skryter om det. Det är ju ren idioti!
men va fan visa lite j**la respekt för en person som har dött och sluta resonera som en känslokall j**la idiot. Är det uppmärksamhet du vill ha så söker du det på helt fel sätt. :arg:
nej, jag söker ingen uppmärksamhet, ville bara säga vad jag tycker, precis som du, fast jag håller mej i skinner vilket vissa verkar ha svårt med. (nämner inga namn)
September 23, 2002
spartacus wrote: Hon hade mycket mer SAMHÄLLSVÄRDE and vad andra männskor har, vet du vad det är? Där har du skillnaden. Åhh jag blir så j**la förbannad så jag vet inte vad jag ska ta mig till!
GoggeL wrote: men va fan visa lite j**la respekt för en person som har dött och sluta resonera som en känslokall j**la idiot. Är det uppmärksamhet du vill ha så söker du det på helt fel sätt. :arg:
Alla har rätt till en åsikt här, utan att få personangrepp eller kränkningar över sig.
skiroy har redan skrivit det och jag skriver det igen. Ta det lite coolt nu annars blir det mycket varningar här. Även retroaktivt.
Tänk till en extra gång innan ni skriver 🙂
Tack.
August 15, 2002
Hon var en stor politiker som var mycket omtyckt utomlands. Hon var mycket aktiv i EMU kampanjen. Hon var ofta ute i Europa och var på olika möten osv. Att detta uppmärksammas så i media är väl för fan inte så konstigt! Detta berör väl de flesta Svenskar på något sätt? Halva Europa har för fan hört av sig och förklarat sin sorg, vad tror ni det betyder?
1 Guest(s)