October 1, 2002
Darth Oski wrote: jag har läst, men jag fattade inte vad du menade.
Men herregud (!) - Läs vad Öwall skriver till svars ...
Strunt i det förresten. Jag ska göra det enkelt för dig:
Öwall drog slutsatsen att mordet var av politiskt motiv. Det var det jag reagerade på. Därav min fråga om var han fick sin fakta ifrån.
Nu KAN du bara inte missförstå mig längre 😛 🙄
August 7, 2003
DiDi wrote: Det är jävelen vad alla tjafsar... hon är död, det är väldans ledsamt... samtidigt med henne dog en bit av våran demokrati och öppna samhälle...
Hoppas de får tag på personen som gjorde det och rostar denne över öppen eld... :arg:
Det är nog det sista anna lindh hade velat, hon var för ett modernt politiskt samhälle, så dödsstraff och dylikt hade hon nog inte velat att ens hennes egen mördare skulle få...
November 26, 2002
Shinji wrote: [quote=Darth Oski]jag har läst, men jag fattade inte vad du menade.
Öwall drog slutsatsen att mordet var av politiskt motiv. Det var det jag reagerade på. Därav min fråga om var han fick sin fakta ifrån.
Du reagerade på det, men kan du ärligt påstå att du inte också tror så? =)
October 1, 2002
Öwall wrote: [quote=Shinji][quote=Darth Oski]jag har läst, men jag fattade inte vad du menade.
Du reagerade på det, men kan du ärligt påstå att du inte också tror så? =)
Att det ligger politiska motiv bakom mordet är betydligt mer trovärdigt än att en galning bara skulle valt ut en person på måfå. Och att det då råkade bli just utrikesminister Anna Lindh.
Så ja, Öwall. Jag tror faktiskt som dig trots allt 😉
Dock tycker jag att det är dumt att dra förhastade slutsatser då varken den svenska polisen eller Säpo kan besvara frågan om motivet bakom dådet 🙂
January 28, 2003
en sorg för sverige att något sånt här kan hända, och alla som säger "jag skiter i detta, påverkar inte mig mer än att jag missar dr phil" vet jag itne vad jag ska säga om... eller jo, jag vet men har redan en varning
personligen tror jag mer på att det var någon som har blivit besatt av henne och sedan har det tagit riktigt skruv efter det att hon har synts på valafficher över hela landet
detta påverkar i allra högsta grad oss alla och hon jobbade i VÄLDIGT hög grad för vårat väl!! med tanke på den respekt större delen av världen hade för henne och hur mycket hon förknippades med sverige så tror jag inte att någon kunde varit bättre lämpad för posten som utrikesminister, sen att hennes åsikter går emot mina bortser jag ifrån, när hon har gjort ett så bra jobb som hon gjort för VÅRT BÄSTA HÄR I SVERIGE!!!
September 19, 2002
Måste bara säga att det är med vemod i tankarna som jag går & lägger mig ikväll. Har aldrig varit speciellt insatt i politik, nog har jag vetat vem anna är och vad hon gjort på ett ungefär i alla fall. Men jag har nog varit en sådan som kläckt fåniga skämt om Göran Persson & hans gelikar väldigt ofta. Men när jag såg allas vår göran hålla sin presskonferens om det inträffade så kunde jag inte låta bli att skämmas för alla dessa dumheter man sagt & tänkt. Jag har själv förlorat en nära vän en gång, och även om det var ett antal år sedan så brusade känslorna upp när jag såg göran hålla sitt tal, samt alla andra som kände henne. Jag känner ett stort medlidande till dem som hade henne som vän, men framförallt känner jag ett enormt medlidande för hennes familj! Jag har sett reaktionerna hos de som förlorat en familjemedlem i förtid, och inga ord kan beskriva den sorg som syns i deras ansiktsuttryck när de får veta att deras kära har gått bort. Inga ord alls. Ingen människa kan förstå hur det känns om man inte upplevt det själv. Tror inte det finns något värre än att förlora en familjemedlem.
Nu ska jag sluta pladdra på, för jag tror inte att det blir så mycket vettigare även om jag skulle försöka. Har aldrig varit särskilt bra på att uttrycka mina känslor i skrift, men jag ville bara säga att jag känner djup sorg i mitt hjärta, även om jag varken varit en politisk människa eller kände Anna på något sätt.
Anna Lindh, vila i frid.
July 9, 2003
jag vet knappt vad jag skall skriva här... tycker det e tråkigt att folk skriver att hon kan ta sig i röven för att dom missar doktor phil.... jag minns när palme var skjuten och skulle begravas dom sände det på både kanal 1 och tv2... jag tyckte det var tråkigt att jag inte fick se på barnprogrammen...
jag var 6 år då så kanske inte så konstigt....
tycker det är tragiskt att säpo inte har lärt sig något från palme... hur många ministrar skall dö innan dom får livvakter hela tiden?? visst kan jag hålla med om att det inte vore kul att ha folk omkring sig hela tiden men hellre det än att vara död...
Anna Lindh jag kännde dig inte personligen men har sett dig på tv, tycker alltid det e tråkigt när någon blir dödad känd eller okänd... R.I.P
jag har inte orkat lusläsa alla inlägg så om jag upprepar något någonannan har sagt och om någon som missar dr phil har bett om ursäkt så bortse från den kommentaren...
September 13, 2002
visst e det tragiskt.. men sådan är verkligheten av idag..
får 2barnsmödrar som blir ihjälslagna av sina män, åldringar som blir rånmördade nån uppmä'rksamhet? på sin höjd en liten notis längst ner på ett mittuppslag i tidningen som handlar om nån baren-bimbo som opererat pattarna eller liknande.
annat e det med politiker..
iofs så e det ett "angrepp på demokratin" som det så fint heter.
det kan inte vara lätt för dom att leva sina liv segregerade från verkligheten
bla bla bla.. kl e halv 3 , så ha överenseende med mig
3 Guest(s)