Utrotning av silverfisk|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Utrotning av silverfisk
Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 20, 2003 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har återigen fått silverfisk i mitt rum och nu börjar jag bli lite irriterad.. Hur fan ska man få bort dom små fanskapen? Jag tror att dom kommer från badrummet och kryper under dörrarna till mitt rum..

Jag har hällt runt lite klor i badrummet och imorrgon ska jag rengöra mitt rum.. Men hur fan ska jag få mitt rum insektssäkert?

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
316782
April 20, 2003 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Fånga deras ledare och hota med anticimex 😀 Sätt sedan upp små hängande burar med döda silverfiskar i så dom andra blir avskräckta 8)

MiZtro
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 448
Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
316805
April 20, 2003 - 11:36 pm
sp_Permalink sp_Print

hähä sånna har vi haft på toa några gånger, försvinner av sig själva.
jävligt fräcka saker endå.
vart kommer dom ifrån föresten ? dom kan la inte simma genom avloppet och in ?

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
316924
April 21, 2003 - 10:02 am
sp_Permalink sp_Print

Kanske är dags att börja hålla rent och torrt på golvet..:)

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
316948
April 21, 2003 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

Köp insektsutrotnings medel klass Ö lr nått (jag är inte säker på om klass Ö eller A är starkast)

har ni sett en sån där "bomb" som man drar ut en sprint ur sen springer man utav helvete för då sprutar det ut insektsdödade medel som tar kol på de mesta...

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
316951
April 21, 2003 - 10:48 am
sp_Permalink sp_Print

hahahah... låter som om du har varmt och fuktigt i ditt rum.. =o)

du har ingen golvbrunn under sängen eller nåt? ... prova slänga ut alla Cola burkar med fukt i

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
316973
April 21, 2003 - 11:25 am
sp_Permalink sp_Print

Ha kortare förspel med tjejen är mitt tips :wide:

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
317060
April 21, 2003 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: Ha kortare förspel med tjejen är mitt tips :wide:

hehe den var enna skoj.

själv har jag pizzakartonger under sängen. inga silverfiskar men därimot spindlar.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
317131
April 21, 2003 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Fånga deras ledare och hota med anticimex 😀 Sätt sedan upp små hängande burar med döda silverfiskar i så dom andra blir avskräckta 8)

!!!!!!!!HAHAHA!!!!!!!!! 😮 🙂 😀 laugh :bgrin: :gasp:

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
317203
April 21, 2003 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså jag har skittort i mitt rum.. Jag tror att dom kommer från toa så jag har satt en ful list vid dörren så att dom inte kan komma ut.. Sedan har jag dammsugit bort skiten och lekt med gammalt insektsmedel som nuförtiden är förbjudet 😀

Chewie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1516
317263
April 21, 2003 - 5:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har hört att citronskal ska hjälpa, typ i skafferier och sånt.
Testa att sprida ut lite skal i rummet 😀

BelGarath
Member
Medlem
317280
April 21, 2003 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har hört att gamla strumpor hjälper... 😮

oizo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 602
317325
April 21, 2003 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

din egen prutt kanske går

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
317870
April 22, 2003 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Angående silverfiskar.

Dessa små djur är ju urtidsdjur.. de har funnit den perfekta formen för sin typ av leverne. De har inte förändrats på miljoner år eller nått.
Men vad vet vi om dessa djur egentligen?
tog en snabbsökning, men hittade inte direkt nån fakta om dessa små livliga djur. Vad jag funderar på är hur de lever. Vad lever de på. Har de familjer? Har de egna husdjur? Berättar de sagor för sina småttingar? Varför kan man inte plocka upp en utan att krossa den mellan sina fingrar? Varför ser de ut som en science-fiction-super-cyber-monster om man tittar på dem under mikroskop? Och till den verkligt kluriga frågan.. var fanns de innan människorna kom till med sina badrum och kök? Finns det någon som någonsin har sett en silverfisk utomhus? Gråsuggor har jag sett, och märkliga tusenfotingar, larver och baggar, men aldrig en silverfisk. Nä, jag börjar misstänka att dessa varelser inte alls har funnits i miljoner år. De är planterade på jorden av utomjordingar.. de kanske tillochmed ÄR utomjordingar som har upptäckt att vi är intressanta att titta på då vi är på toaletten. Och skulle det nu vara så, då kan jag ge mig fan på att Canada vet nånting om detta.. vi måste börja pressa de där Canadensarna på lite fakta!! De sitter där med sina franskspråkiga vanor, rödklädda ridande poliser, djupa skogar, björnjagande robinhoddare och konspirerar mot oss.. Smygkollar på när vi krystar på toaletterna.. Vi måste vakna upp! Upp till kamp! RES ER OCH VAKNA!! REVOLUTION MOT CANADA OCH DERAS SILVERFISKAR!!

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
318029
April 22, 2003 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

haha, tror helt klart att silverfiskar är jätteonda utomjordingar.

edit: som naturligtvis är i konspiration med Kanada.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
318089
April 22, 2003 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

eh ... jag är skeptisk

ANNA, ANNA, SLÄPP IN MIG ANNA, JAG FÖRFRYSER MIN OOOSCHT.

Från risksost

BelGarath
Member
Medlem
318230
April 22, 2003 - 7:15 pm
sp_Permalink sp_Print

nattsmyg, silverfisk, sockergäst, siller, Lepi_sma saccha_rina, art i insektsordningen silverborstsvansar. Den är 10 mm lång, vinglös och klädd med silverskimrande fjäll. Den har världsvid utbredning och förekommer i hela Sverige; i tempererade områden förekommer den endast inomhus och är aktiv på natten. Den är allätare men föredrar stärkelsehaltiga produkter och kan ibland göra skada på äldre bokband, papper och stärkta tyger.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
318258
April 22, 2003 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Garfzez wrote: Angående silverfiskar.

Dessa små djur är ju urtidsdjur.. de har funnit den perfekta formen för sin typ av leverne. De har inte förändrats på miljoner år eller nått.
Men vad vet vi om dessa djur egentligen?
tog en snabbsökning, men hittade inte direkt nån fakta om dessa små livliga djur. Vad jag funderar på är hur de lever. Vad lever de på. Har de familjer? Har de egna husdjur? Berättar de sagor för sina småttingar? Varför kan man inte plocka upp en utan att krossa den mellan sina fingrar? Varför ser de ut som en science-fiction-super-cyber-monster om man tittar på dem under mikroskop? Och till den verkligt kluriga frågan.. var fanns de innan människorna kom till med sina badrum och kök? Finns det någon som någonsin har sett en silverfisk utomhus? Gråsuggor har jag sett, och märkliga tusenfotingar, larver och baggar, men aldrig en silverfisk. Nä, jag börjar misstänka att dessa varelser inte alls har funnits i miljoner år. De är planterade på jorden av utomjordingar.. de kanske tillochmed ÄR utomjordingar som har upptäckt att vi är intressanta att titta på då vi är på toaletten. Och skulle det nu vara så, då kan jag ge mig fan på att Canada vet nånting om detta.. vi måste börja pressa de där Canadensarna på lite fakta!! De sitter där med sina franskspråkiga vanor, rödklädda ridande poliser, djupa skogar, björnjagande robinhoddare och konspirerar mot oss.. Smygkollar på när vi krystar på toaletterna.. Vi måste vakna upp! Upp till kamp! RES ER OCH VAKNA!! REVOLUTION MOT CANADA OCH DERAS SILVERFISKAR!!

haha så sant.
BTW är polackerna så små diss ormar, vi minns ju 1939! :arg:

silke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 663
318720
April 23, 2003 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag brukar köra med husspindlar duvet dom där stora som man brukar se innomhus, främst på hösten.

Kasta aldrig ut en sådan spindel från ditt hus. de jobbar bättre än anticimex. jag kastade in en sådan i badrummet och på några dagar så försvann alla silverfiskar. sedad dess så har jag värnat för mina spindlar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 400
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL