May 10, 2002
Hejsan, jag köpte för någon vecka sen ett armbandsur. Riktigt snyggt och trevlig men igår kväll började det klia som fan och nu har jag utslag runt hela handleden.
Den har ett läderarmband med täckt baksida av själva uret och spännet rör knappt huden så jag skulle inte satsa pengar på att jag fått nickelallergi. Det är tvärtom, där spännet sitter det är minst utslag.
Jag har haft en tunn skumgummi bit under uret för att det var några sömmar som irriterade huden från början, kan det ha reagerat med värmen svetten eller något? Brukar inte få sånt här från annat läder 🙄
Först och främst, vad kan det vara? Sen så ska jag nog springa och köpa ett nytt band, även om jag tycker originalet är så jäkla snyggt :arg:
September 12, 2001
abishai wrote: Hejsan, jag köpte för någon vecka sen ett armbandsur. Riktigt snyggt och trevlig men igår kväll började det klia som fan och nu har jag utslag runt hela handleden.
Den har ett läderarmband med täckt baksida av själva uret och spännet rör knappt huden så jag skulle inte satsa pengar på att jag fått nickelallergi. Det är tvärtom, där spännet sitter det är minst utslag.
Jag har haft en tunn skumgummi bit under uret för att det var några sömmar som irriterade huden från början, kan det ha reagerat med värmen svetten eller något? Brukar inte få sånt här från annat läder 🙄Först och främst, vad kan det vara? Sen så ska jag nog springa och köpa ett nytt band, även om jag tycker originalet är så jäkla snyggt :arg:
Om jag minns rätt nu...det finns läder som är "kromgarvat" och det kan verkligen irritera huden.
Billigare armband i läder är nog ofta kromgarvat.
May 10, 2002
kormgarvat kan det mycket väl vara, nä jag köper ett nytt av annan modell. Den här har bred baksida av läderet också, och när urtavlan är 4cm i diameter är det ganska mycket läder 😉
ser ut såhär
May 10, 2002
Nu har det gått från utslag till rött och uppsvullet, drygt 3cm i omkrets har det svullit upp. Det kliar fortfarande som fan, någon som vet hur man får det att lugna ner sig lite?
Tillägga att jag inte använt klockan sen fredag eftermiddag och det här började igår natt. :arg:
November 27, 2003
abishai wrote: Nu har det gått från utslag till rött och uppsvullet, drygt 3cm i omkrets har det svullit upp. Det kliar fortfarande som fan, någon som vet hur man får det att lugna ner sig lite?
Tillägga att jag inte använt klockan sen fredag eftermiddag och det här började igår natt. :arg:
Apoteket har balsam som kyler bra mot irriterad hud. Sen skulle jag nog kolla upp om du vore allergisk.
//Andreas
1 Guest(s)