May 1, 2003
Kanske inte är bästa stället att fråga om detta på men vem vet...
Har haft ett område vid ena ögonbrynet ett tag nu där det kommit ut vattenlikande vätska men som blir gulaktig när den stelnar.
Nu har det dock blivit lite större och jag börjar undra vad det är för skit.
När man gjort rent det ser det ut som vanligt nästan, bara lite rödare, typ som ett brännsår som bildas när man glidit med knät eller liknande på golvet på en handbollsplan, och det kommer vätska ur.
Försökte låta bli att klia bort skorpan som bildas (kliar som fan) men skorpan bara växte typ och nu är det värre än tidigare.
Någon som vet? Hemst tacksam isf!
November 7, 2005
Låter som ett illa sår bara med var i sig .
Om du verkligen vill bli av med skiten utan att gå till en doktor.
Så RENGÖR HÄNDERNA NOGGRANT..
Alsolsprit eller något..
Ta bort skorpan helt o hållet oavsett hur ont det gör.
Sen tar du något som du kan hetta upp o bränner såret i 2sekunder.så slipper du sådant .
annars åker du till doktorn.
January 14, 2002
Niklas.Andersson wrote: Låter som ett illa sår bara med var i sig .
Om du verkligen vill bli av med skiten utan att gå till en doktor.Så RENGÖR HÄNDERNA NOGGRANT..
Alsolsprit eller något..Ta bort skorpan helt o hållet oavsett hur ont det gör.
Sen tar du något som du kan hetta upp o bränner såret i 2sekunder.så slipper du sådant .
annars åker du till doktorn.
Värsta rambo
November 7, 2005
August 7, 2001
Quarzi wrote: Värsta rambo
Det roliga med John Rambo är att han är en psykiskt störd krigsveteran i boken som går bärsärkargång mer eller mindre. I filmen(erna) är han nationalhjälte. 🙂
Rekommenderar boken starkt! Svinbra.
Till topic:
Gå till en vårdcentral. Kan vara Stafylokocker eller någoting liknande.
September 20, 2003
Marron wrote: Kanske inte är bästa stället att fråga om detta på men vem vet...
Har haft ett område vid ena ögonbrynet ett tag nu där det kommit ut vattenlikande vätska men som blir gulaktig när den stelnar.
När man gjort rent det ser det ut som vanligt nästan, bara lite rödare, typ som ett brännsår som bildas när man glidit med knät eller liknande på golvet på en handbollsplan, och det kommer vätska ur.
Försökte låta bli att klia bort skorpan som bildas (kliar som fan) men skorpan bara växte typ och nu är det värre än tidigare.
Jag har samma sak vid öronen, och har genom några dagars användning av lite starkare kortison lyckas hålla nere det helt och hållet. Men jag ska hålla på i någon vecka till för att försäkra att det inte kommer tillbaka. Jag brukar applicera det på morgonen efter att jag duschat och tvättat området med eksemet med tvål. Hoppas det funkar för dig också!
May 1, 2003
Wingdings wrote: [quote=Marron]Kanske inte är bästa stället att fråga om detta på men vem vet...
Jag har samma sak vid öronen, och har genom några dagars användning av lite starkare kortison lyckas hålla nere det helt och hållet. Men jag ska hålla på i någon vecka till för att försäkra att det inte kommer tillbaka. Jag brukar applicera det på morgonen efter att jag duschat och tvättat området med eksemet med tvål. Hoppas det funkar för dig också!
Nice, har använt kortisonsalva och då blev det bättre, men sedan har det kommit tillbaka. Får testa igen. Dock när jag försökte imorse när jag tagit bort skorpan kom det så mycket vätska så det rann nästan men nu tror jag det lugnat sig 🙂
Är ingen finne för övrigt.
Tack för alla tips.
1 Guest(s)