December 31, 2001
Starscream wrote: [quote=Death On Wings]YAYAYAYA
Jag klara det gubbar. Tror det är NH stora suport som gjorde det.Odehn: tack för tipset om kontrollen, fick ta mig en titt på däcken och fälgarna.
Nu ska det köras 😀 Ni får passa er om ni går på stan 😛
Grattis 🙂 då får du bjuda hela NH på tårta då 😉
Blir det en NH träff så kanske det 🙂
December 31, 2001
Till er som ska göra uppkörning så behöver ni igentligen inte va så oroliga, själv var jag nära på sluta andas 🙂
Bara att ta det lungt och göra som ni skulle vanligtvis men kanske lite lungnare vid vissa ställen och absolut inte hålla 50 genom stan och sådana saker.
Ta det lungt och tänk på reglerna. Och låt dem inte lura er på vänstersvängarna.
September 7, 2003
Death On Wings wrote: Till er som ska göra uppkörning så behöver ni igentligen inte va så oroliga, själv var jag nära på sluta andas 🙂
Bara att ta det lungt och göra som ni skulle vanligtvis men kanske lite lungnare vid vissa ställen och absolut inte hålla 50 genom stan och sådana saker.
Ta det lungt och tänk på reglerna. Och låt dem inte lura er på vänstersvängarna.
Hehe, får be så mycket om ursäkt för den extrema bumpningen men men 😛
Jag ska köra upp imorrn klockan tre och är grymt nervös, jag kan ju köra, men jag kan ju samtidigt få en riktig jävla PMS subba...
Så nu sitter jag iaf och läser igenom gamla trågar om just uppkörningen.
Vad menar du med "låt dem inte lura er på vänstersvängarna" ?
Blev lite nervig när jag inte fattade vad du menade 😉
December 31, 2001
.doedels wrote: [quote=Death On Wings]Till er som ska göra uppkörning så behöver ni igentligen inte va så oroliga, själv var jag nära på sluta andas 🙂
Hehe, får be så mycket om ursäkt för den extrema bumpningen men men 😛
Jag ska köra upp imorrn klockan tre och är grymt nervös, jag kan ju köra, men jag kan ju samtidigt få en riktig j**la PMS subba...
Så nu sitter jag iaf och läser igenom gamla trågar om just uppkörningen.
Vad menar du med "låt dem inte lura er på vänstersvängarna" ?
Blev lite nervig när jag inte fattade vad du menade 😉
Du får ju inte svänga vänster om du har folk bakom dig gäller för landsväg och upp skulle ja tro.
Blev stannad av polisen samma dag jag fick körkortet och fick blåsa och hela köret 🙂
April 14, 2002
Callister wrote: Lycka till, skriv här sen direkt!
[Image Can Not Be Found]
Ibland undrar man om du bara skriver inlägg för att få visa dina smileys 😛
Bra med lite trådar om uppkörning och dyl. då det, om inte alltför långtid är dags för en annan att börja oroa sig över det 🙂
March 27, 2004
Ett bra tips till uppkörningen är ju att överdriva alla huvudrörelser o sånt så snubben verkligen ser att du kollar i alla olika speglar o döda vinklar.
Har till dags dato tagit körkort 4 gånger för olika fordon o det funkar alltid, sen gäller det ju såklart att man har lite koll på bilkörningen i sig också
October 22, 2002
Ivo wrote: Ett bra tips till uppkörningen är ju att överdriva alla huvudrörelser o sånt så snubben verkligen ser att du kollar i alla olika speglar o döda vinklar.
Har till dags dato tagit körkort 4 gånger för olika fordon o det funkar alltid, sen gäller det ju såklart att man har lite koll på bilkörningen i sig också
mycket bra sak du tog upp där. För mig sker det ganska automatiskt att man använder speglarna eftersom det är enda sättet att se bakåt på.
När du kollar i speglarna så vrid på huvudet ordentligt så det syns att du kollar, titta inte bara till en snabbis genom att vrida ögonen ettersom det kan vara svårt att uppfatta för en uppkörningsman/kvinna.
Sen var trevlig och tänk inte att det är kört om du missar något, fortsätt bara att köra och gör ditt bästa. Dom säger till när det är dax att åka tillbaka.
Lycka till!
January 13, 2003
Dom har ju en spegel i taket som de kollar en i ansiktet/ögonen iaf 75% av tiden så att överdriva för att kolla i speglarna känns inte så lönt imo. Därimot döda vinklen är viktig att kolla ordentligt. Det märks stor skillnad på om man bara vrider huvudet lite snabbt eller om man vrider sig ordentligt och verkligen kollar.
/me kör upp i veckan. Dag = hemligt. ;D
EDIT: Klarade det idag. =D
2 Guest(s)