V for vandetta (reflektioner,spoila inte)|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
V for vandetta (reflektioner,spoila inte)
hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 22, 2006 - 1:22 am
sp_Permalink sp_Print

Well såg den idag, V for Vandetta och jag måste erkänna den var mäktigt imponerande. Trodde den skulle vara en typiskt hjälte film(Hulken någon?) med mycke boom boom och pang pang men ack så fel jag hade.

Visserligen var det pang pang och boom boom men i precis rätt mängd och dessutom relativt realistiskt(om man nu kan säga så?) Den coola (ibland löjliga) masken var ju endå inte så löjlig som jag trodde den skulle vara...

Den är löjligt cool helt enkelt 🙂

Tyckte inte den var så bra när jag lämnade biografen, när jag kom hem reflekterade jag mer över filmen och storyn, då fann jag den mycket interessant, snygg och välgjord. Riktigt bra rulle, slår de flesta "hjälte" rullarna med hästlängder(så som Batman, Hulken etc.).

Hela storyn känns mycket eftertänkt endå, från hur hjälten uppstår och hela vägen till slutet. Helt klart en riktigt bra film(bäst för i år hittills?), ni som inte sett den tycker jag ska se den! Jag ska definitivt ha ett DVD exemplar.

Här är
IMDB länken.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1026006
March 22, 2006 - 2:23 am
sp_Permalink sp_Print

ÄR på min att se lista. Inte kommit så långt som att se den bara.
Finns en hel del bra filmer som kommer i vår. Även en hel del animerade sådana.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1026007
March 22, 2006 - 2:29 am
sp_Permalink sp_Print

Da vinci koden tex tror jag blir svårslagen, Vandetta ligger dock riktigt nära där. Vi får väl se när Da Vinci koden kommer.

p0rky
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 187
1026053
March 22, 2006 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

Tyckte den var sisådär. Tror jag skulle gilla den mer om den inte körde ner massa propaganda rakt ner i halsen på mig. De kunde väl iaf varit lite mer diskreta med "människor som liknanar Bush är djävulen, folk som ogillar islam är facister, kyrkan är villig att göra allt för makt, högermänniskor = bad". Den onda prästen som var peddo känndes faktist inte ens nyskapande direkt, kändes som att de körde på den gamla klassiska banan.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 443
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL