September 5, 2001
Well såg den idag, V for Vandetta och jag måste erkänna den var mäktigt imponerande. Trodde den skulle vara en typiskt hjälte film(Hulken någon?) med mycke boom boom och pang pang men ack så fel jag hade.
Visserligen var det pang pang och boom boom men i precis rätt mängd och dessutom relativt realistiskt(om man nu kan säga så?) Den coola (ibland löjliga) masken var ju endå inte så löjlig som jag trodde den skulle vara...
Den är löjligt cool helt enkelt 🙂
Tyckte inte den var så bra när jag lämnade biografen, när jag kom hem reflekterade jag mer över filmen och storyn, då fann jag den mycket interessant, snygg och välgjord. Riktigt bra rulle, slår de flesta "hjälte" rullarna med hästlängder(så som Batman, Hulken etc.).
Hela storyn känns mycket eftertänkt endå, från hur hjälten uppstår och hela vägen till slutet. Helt klart en riktigt bra film(bäst för i år hittills?), ni som inte sett den tycker jag ska se den! Jag ska definitivt ha ett DVD exemplar.
Här är
IMDB länken.
June 30, 2003
Tyckte den var sisådär. Tror jag skulle gilla den mer om den inte körde ner massa propaganda rakt ner i halsen på mig. De kunde väl iaf varit lite mer diskreta med "människor som liknanar Bush är djävulen, folk som ogillar islam är facister, kyrkan är villig att göra allt för makt, högermänniskor = bad". Den onda prästen som var peddo känndes faktist inte ens nyskapande direkt, kändes som att de körde på den gamla klassiska banan.
1 Guest(s)