July 13, 2002
Öwall wrote: [quote=CoLiC]Konstigt att alla var så snabba att springa till skivaffären och köpa deras album 🙄
vem har gjort det?
hehe inte jag i alla fall 😀
Men när vi ändå är inne på ämnet... vilka punk band tycker ni är bäst, tips på skivor uppskattas. Allt från punk som six pistols till skejtpunkande blink 182 och good charlotte, bjud på!
Tycker själv om offspring, speciellt smash och americana. Senaste skivan splinter känns lite tunn ibland men har en del riktigt bra låtar, t.ex. spare me the details
Dia psalma är också fett sköna.
Sum 41 är riktigt bra också
Inte hört så mycket av blink å good charlotte å dem , förutom det som gått på mtv. vet inte om deras skivor är värda att skaffa?
Alltid velat gå in på lite mera oldschool punk som six pistols å sånt men vet inte vart jag ska börja 🙁
June 28, 2001
tindy_14 wrote: [quote=Marron]A New Found Glory - My heart will go on
Blink 182 osv.. gillar den stilen 😀
tips på sådana låtar?
Skejt-punk.
inget annat.
testa även CKY om du gillar blink.
tycker du CKY och blink är lika ?
jag gillar CKY men blink är rena terrorn för mig.
November 4, 2001
Gulzebra wrote: Hehe.. nä, jag uppskattar stilen lite.. Det är bara just Blink 182 som är så irriterande. Känns som dom plockat upp instrumenten och hittat på allt medans dom spelar. Hade det varit så kanske man skulle blivit en aning imponerad, men jag tror inte det är så dom jobbar.
Hoppsan.. nu klagade jag ju bara mer, det va inte tänkt så från början.. Kanske blev inspirerad av Blink 182..? :bgrin:
Även om jag inte gillar blink, så kan jag verkligen inte hålla med dig om vad du skrev. Trummorna t.ex. är jävligt grymma, knappast något man improviserar lite när man jamar!
January 15, 2004
chrippaz wrote: [quote=Gulzebra]Hehe.. nä, jag uppskattar stilen lite.. Det är bara just Blink 182 som är så irriterande. Känns som dom plockat upp instrumenten och hittat på allt medans dom spelar. Hade det varit så kanske man skulle blivit en aning imponerad, men jag tror inte det är så dom jobbar.
Hoppsan.. nu klagade jag ju bara mer, det va inte tänkt så från början.. Kanske blev inspirerad av Blink 182..? :bgrin:
Även om jag inte gillar blink, så kan jag verkligen inte hålla med dig om vad du skrev. Trummorna t.ex. är jävligt grymma, knappast något man improviserar lite när man jamar!
Hehe.. du har helt rätt. Det jag stör mig mest på (kanske även det enda) är sången/texten, låter som något från en barnvisa. En massa oigenomtänkt babbel och trallande som följer melodin hela tiden.
1 Guest(s)