Va är detta för musikstil?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Va är detta för musikstil?
Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
sp_UserOfflineSmall Offline
574405
March 19, 2004 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=CoLiC]Konstigt att alla var så snabba att springa till skivaffären och köpa deras album 🙄

vem har gjort det?

hehe inte jag i alla fall 😀

Men när vi ändå är inne på ämnet... vilka punk band tycker ni är bäst, tips på skivor uppskattas. Allt från punk som six pistols till skejtpunkande blink 182 och good charlotte, bjud på!

Tycker själv om offspring, speciellt smash och americana. Senaste skivan splinter känns lite tunn ibland men har en del riktigt bra låtar, t.ex. spare me the details

Dia psalma är också fett sköna.

Sum 41 är riktigt bra också

Inte hört så mycket av blink å good charlotte å dem , förutom det som gått på mtv. vet inte om deras skivor är värda att skaffa?

Alltid velat gå in på lite mera oldschool punk som six pistols å sånt men vet inte vart jag ska börja 🙁

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
574505
March 19, 2004 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

hmm, vet inte egentligen, lyssnar inte så mycket på vad jag kallar punk.
tänkte skriva ebba grön först, men det är bara staten och kapitalet som är bättre än 'ganska bra', och det är ju en cover, så jag vet inte riktigt =/

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
574710
March 20, 2004 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

tindy_14 wrote: [quote=Marron]A New Found Glory - My heart will go on

Blink 182 osv.. gillar den stilen 😀

tips på sådana låtar?

Skejt-punk.
inget annat.

testa även CKY om du gillar blink.

tycker du CKY och blink är lika ?
jag gillar CKY men blink är rena terrorn för mig.

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
574728
March 20, 2004 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Gulzebra wrote: Hehe.. nä, jag uppskattar stilen lite.. Det är bara just Blink 182 som är så irriterande. Känns som dom plockat upp instrumenten och hittat på allt medans dom spelar. Hade det varit så kanske man skulle blivit en aning imponerad, men jag tror inte det är så dom jobbar.

Hoppsan.. nu klagade jag ju bara mer, det va inte tänkt så från början.. Kanske blev inspirerad av Blink 182..? :bgrin:

Även om jag inte gillar blink, så kan jag verkligen inte hålla med dig om vad du skrev. Trummorna t.ex. är jävligt grymma, knappast något man improviserar lite när man jamar!

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
574738
March 20, 2004 - 12:09 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: [quote=Gulzebra]Hehe.. nä, jag uppskattar stilen lite.. Det är bara just Blink 182 som är så irriterande. Känns som dom plockat upp instrumenten och hittat på allt medans dom spelar. Hade det varit så kanske man skulle blivit en aning imponerad, men jag tror inte det är så dom jobbar.

Hoppsan.. nu klagade jag ju bara mer, det va inte tänkt så från början.. Kanske blev inspirerad av Blink 182..? :bgrin:

Även om jag inte gillar blink, så kan jag verkligen inte hålla med dig om vad du skrev. Trummorna t.ex. är jävligt grymma, knappast något man improviserar lite när man jamar!

Hehe.. du har helt rätt. Det jag stör mig mest på (kanske även det enda) är sången/texten, låter som något från en barnvisa. En massa oigenomtänkt babbel och trallande som följer melodin hela tiden.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 107
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL