January 12, 2004
Med jämna mellanrum så brukar jag se tillbaka på mitt liv, ok jag är 36, det är väl så där lite lagom gammalt.
Inte gubbe, inte ungdom 8)
Barndomen var ett helvete, hade betonklumpar i sandlådan och blev knuffad i matkön :bgrin:
Ungdomen samma sak, och början på vuxen livet så började jag att vakna upp. (dom första 18-20 åren är förträngda, det är heltsvart)
hur som helst.
Nu sitter jag här, 36 år, långtidssjukskriven och kommer troligen blir sjukpensionär eftersom det är det billigaste alternativet för F-kassan.
Jag kommer att bli tvungen att avliva min älskade hund snart pga av ålder, han är 11-år, vilket är mycket för en stroväxt Schäfer.
Jag har inte gått ut grundkolan än :bgrin:
Jag har som högsta och enda utbildning mentalskötare.
Vilket jag även har jobbat som, och vill tillbaka till.
Trots att jag har varit livrädd och fruktat för mitt liv ibland 😮
tack vare sjukskrivningen så är ekonomin helt i sank, har skulder upp över öronen 😮
Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst som är tokigt och fel i mitt liv.
Men det är inte det som är det viktigaste...
Det som är viktigt är det att jag har en underbar sambo, jag har människor runt omkring mig som förtjänar och får min respekt och vice versa.
Jag lever och det kunde ha varit mycket värre.
Jag kunde tex ha varit död, hospitaliserad eller kriminell och/eller missbrukare.
Vad vill jag med denna tråden?
Tja, var nöjd med livet...
hur jävligt, hemskt och mörkt det än är så kan det bli bättre...
Vi har alltid ett val att göra här i livet, även om dom kan vara svåra ibland, men vi har val...
Jag har själv gjort enormt dumma val i mitt liv :bgrin:
Vissa har varit medvetet dumma, och vissa gånger har jag helt enkelt svängt höger istället för vänster av misstag 😮
Men det gäller att lära sig att leva med sina val, och acceptera deras mer eller mindre lyckade egenskaper.
Jag kan ärligt säga att jag ångrar inget än så länge i mitt liv, och jag hoppas att det kommer att fortsätta att vara så.
men det finns vissa val jag definitivt inte skulle göra om
som att sälja hembränt på ungdomsgården när jag var 14 år 😮 :banghead:
PS
När det gäller min hund så har jag haft 11 otroligt fina och underbara år med honom... :heart:
DS
January 12, 2004
Dehman wrote: [quote=obelix] men det finns vissa val jag definitivt inte skulle göra om
som att sälja hembränt på ungdomsgården när jag var 14 år 😮 :banghead:
Men där kan du ju tjäna en hacka 😉
Btw. du kan vara lugn, tror inte du blir 14 år igen. 😉
Jo jag vet, jag byggde upp en stor kundkrets på kort tid, men så här idag så inser jag hur pass infernaliskt korkat det var.
Dels för ungdomarna, dels för mig om dom hade kommit på mig.
Ett ypperligt bra bevis på att man inte har alla hästarna i stallet som 14-åring... :blink:
January 12, 2004
Jerry wrote: Tror du att du kommer bli frisk och kry nog att börja arbeta igen?
Jag har en plan... :D/ :va:
Jag håler på att spela ut min Läkare mot F-kassan så snart kommer det att hända något, förhoppningsvis så resulterar det i rehabilitering så jag kan börja jobba igen.
Om jag räknar på min sista lön och anställning så har jag förlorat ca 300 000:- i rena pengar till idag från det jag blev sjukskriven 😮 👿
Även om jag hade velat bli sjukpensionär så har jag helt enkelt inte råd med att bli det...
January 28, 2003
obelix wrote: Jo jag vet, jag byggde upp en stor kundkrets på kort tid, men så här idag så inser jag hur pass infernaliskt korkat det var.
Dels för ungdomarna, dels för mig om dom hade kommit på mig.Ett ypperligt bra bevis på att man inte har alla hästarna i stallet som 14-åring... :blink:
CoLiC; Läs detta flera gånger 😉 :bgrin:
Vad är du sjukskriven för?
January 12, 2004
Vad är du sjukskriven för?
Ryggen.
Vet inte vad det är för fel, men läkaren tror att taggutskotten (tror det heter så) i ryggraden håller på att växa ihop.
Har röntgats, men vanliga röntgen visar inget, magnetröntgen skulle jag göra men fick inte plats :bgrin:
Och datormografiröntgade fel del av ryggen tack vare en klantig tekniker. 😮 🙄 👿
Så nu väntar jag på att min läkare ska komma hem från semester.
June 18, 2001
obelix wrote: [quote=Jerry]Tror du att du kommer bli frisk och kry nog att börja arbeta igen?
Jag har en plan... :D/ :va:
Jag håler på att spela ut min Läkare mot F-kassan så snart kommer det att hända något, förhoppningsvis så resulterar det i rehabilitering så jag kan börja jobba igen.
Om jag räknar på min sista lön och anställning så har jag förlorat ca 300 000:- i rena pengar till idag från det jag blev sjukskriven 😮 👿
Även om jag hade velat bli sjukpensionär så har jag helt enkelt inte råd med att bli det...
Nej. Sjukpensionär i den där åldern... Du skulle få leva till större delen på soss. Hemskt att det ska vara så svårt att få medel till rehab, vilket skulle löna sig inte bara för dig utan även för landstinget i det långa loppet.
Starscreams idé är väl inte så dum. Sjuksköterska eller socionom - vore perfekt för det yrke du gillar.
January 12, 2004
coalan wrote: Problem med ryggen, lyft för många bautastenar ?
:)R
Nästan...
Har knakat med ryggen i ca 20 år.
Har däremot fått akut muskelbristning två gånger.
Ena gången när jag var 13 och skulle impa på min storebrors kompisar och lyfte 150-160kg i marklyft med raka ben, dvs jag lyfte med ryggen -SNAP-
Andra gångenspelade jag vinterrugby i lumpen och fick 2 lumparkompisar över mig, bakifrån på alla fyra. :bgrin:
den första fick tag om min nacke och stannade, den andra brakade in i honom i full fart.
den lättaste av dom vägde 110kg 😮
Tror den tyngsta vägde någonstans i trakten av 150-160kg 😮 :cy:
Det gjorde ont...
March 21, 2003
obelix wrote: [quote=coalan]Problem med ryggen, lyft för många bautastenar ?
:)R
Nästan...
Har knakat med ryggen i ca 20 år.
Har däremot fått akut muskelbristning två gånger.
Ena gången när jag var 13 och skulle impa på min storebrors kompisar och lyfte 150-160kg i marklyft med raka ben, dvs jag lyfte med ryggen -SNAP-
Andra gångenspelade jag vinterrugby i lumpen och fick 2 lumparkompisar över mig, bakifrån på alla fyra. :bgrin:
den första fick tag om min nacke och stannade, den andra brakade in i honom i full fart.
den lättaste av dom vägde 110kg 😮
Tror den tyngsta vägde någonstans i trakten av 150-160kg 😮 :cy:
Det gjorde ont...
Bra att du påminnen mej .... Jag är ganska lång så jag har gått med böjd rygg och hängt sen jag va liten så nu försöker jag sitta rakt och gå rakt och då är det alltid bra och höra hur illa det kan gå och att man ska vara rädd om ryggen.... Nån som har nått bra tips ?
Watch your Back
January 12, 2004
[Gamepredator wrote: Sulan]Fan, tycker så j**la synd om dig när jag läser. Lyfte ett Cheva 402 Cui motorblock i gjutjärn idag, trodde fan att jag skulle bryta ryggen av mig... Ibland är man fan bra dum.
Det kunde ha varit värre, men tack ändå...
Har "goa" piller som hjälper hyffsat. :bgrin:
Det ända som är jobbigt är att jag inte har fått sova mer än ca 2-3h per gång tack vare ryggen...
Samt att Tinnitusen blir värre när jag är trött och sover dåligt.
Hur är det man säger:
"No brain, no pain" :bgrin:
Det stämde verkligen in på mig när jag var ung. :pidu: :hb:
1 Guest(s)