Va skulle du göra för 1 miljard. [AB]|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Va skulle du göra för 1 miljard. [AB]
Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 30, 2005 - 11:50 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....83,00.html

1, Fixa fet lokal åt alla rejvare i Uppsala.
2, Köpa sig en "lagom" stor lägenhet mitt i stan.
3, Den där M3 CSL:en är visst min + den där RS6an. :bgrin:

L0rden
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
929172
July 31, 2005 - 12:08 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle fixa:
1. superdator
2. Stor fest
3. en Porsche cayenne
4. En ferrari Enzo
5. En Bmw z7 att leka med.

Eller kanske köpa en lite mysig ö. Och bygga ett stor hus där. Det vore mysigt.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
929174
July 31, 2005 - 12:10 am
sp_Permalink sp_Print

ahahaha. läste den nyheten innan idag. Vet faktiskt inte vad ja skulle gjort med så mycke stålar. Köpt värstindatorn, allt de dyraste 😀 . Hus till bägge mina föräldrar. Tågresa tillsmåland så ja äntligen kan få hälsa på den snygga, trevliga tjejen som ja chattar me wink , nya balla grejor till mina polare, vad dom vill. Livstidsprenumeration på datormagazin, PC-Gamer, Internetworld och illustrerad vetenskap. Nya servrar till NHs Crew om de vill ha :p , ett bananplantage, många elgitarrer samt förstärkare. Trumset, ett enormt ett (ska helst likna Joey Jordisons), stor LCD-skärm så man kan lira CS stort :p . Mer vet jag inte än, men än har jag väl knappt gjort av med ens en tiondel?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
929177
July 31, 2005 - 12:14 am
sp_Permalink sp_Print

Nja, skatta och besikta in bilen igen kanske..
Antagligen kosta på en service med nya tändstift, brytare också..
Antagligen köpa ett hus här i byn, kanske gamla disponentvillan..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
929178
July 31, 2005 - 12:15 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle göra allt jag någonsin drömt om och allt som faller mig in.

Hans-Erik
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 807
929179
July 31, 2005 - 12:18 am
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: http://www.aftonbladet.se/vss/.....83,00.html

1, Fixa fet lokal åt alla rejvare i Uppsala.
2, Köpa sig en "lagom" stor lägenhet mitt i stan.
3, Den där M3 CSL:en är visst min + den där RS6an. :bgrin:

4. Köpa en tjej?

:bgrin:

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
929184
July 31, 2005 - 12:27 am
sp_Permalink sp_Print

Vara glad åt att jag inte ska behöva jobba något mer.

KomaN
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 34
929185
July 31, 2005 - 12:29 am
sp_Permalink sp_Print

innan man drog till paradisön man köpt så skulle jag ställa upp i nåt lokalt folkrace med nån slags supersportbil och totalt skrotat den bara för att man kan.

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
929195
July 31, 2005 - 1:09 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle nog börja dagen med att klä mig i riktigt risiga kläder, fylla en väska eller två med kontanter nog att köpa en ferrari eller annan dyr bil.

Sendan skulle jag fara runt till olika ferrari handlare och skrattat och visat pengarna för dem, efter att dem ignorerat mig ett tag. Sedan skulle jag knalla vidare till nästa bilhandlare.

Göra likadant i några "snoffs butiker" i stockholm.

På kvällen skulle jag göra det samma utanför några uteställen i stockholm som har sådana väldig krav på vilka som kommer innanför dörren.

Efter att ha blivit nobbad där gång efter gång skulle jag köpa spybar och bjuda in alla hemlösa jag kan hitta. Ge "fabbe" sparken och urinera på golvet för att sedan gå vidare till ett lagom bra hotell och sova och tänka på vilka jag ska göra sura nästa dag.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
929197
July 31, 2005 - 1:37 am
sp_Permalink sp_Print

[-Pale- wrote: ]Skulle nog börja dagen med att klä mig i riktigt risiga kläder, fylla en väska eller två med kontanter nog att köpa en ferrari eller annan dyr bil.

Sendan skulle jag fara runt till olika ferrari handlare och skrattat och visat pengarna för dem, efter att dem ignorerat mig ett tag. Sedan skulle jag knalla vidare till nästa bilhandlare.

På kvällen skulle jag göra det samma utanför några uteställen i stockholm som har sådana väldig krav på vilka som kommer innanför dörren.

Efter att ha blivit nobbad där gång efter gång skulle jag köpa spybar och bjuda in alla hemlösa jag kan hitta. Ge "fabbe" sparken och urinera på golvet för att sedan gå vidare till ett lagom bra hotell och sova och tänka på vilka jag ska göra sura nästa dag.

Ååhh, det där låter alldeles utmärkt. 😀

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
929199
July 31, 2005 - 1:50 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=[-Pale-]]Skulle nog börja dagen med att klä mig i riktigt risiga kläder, fylla en väska eller två med kontanter nog att köpa en ferrari eller annan dyr bil.

Ååhh, det där låter alldeles utmärkt. 😀

🙂 dom ska bara ha dom som tror att dom är sådana "storfräsare"

Flickans farsa va inne och skulle handla ny kostym innan dottern (min flickvän) skulle ta studenten.
Nu minns jag inte vad butiken heter, men dom säljer mycket dyra kläder.
Men iaf han är en sådan som inte är så noga med vad han klär sig i till vardags.

Men han tittar runt där inne hittar en som han tycker är fin. 10.000kr kostar den, kavaj och byxa. Det är inga som hellst problem för honom att slänga upp sådana pengar.
Men expiditen, en medelålders dam knappt kollar åt hans håll. Utan bara står där vid kassan och pillar med någe och petar sig under naglarna.

Så fadern hänger tillbaka kostymen, går till en annan butik och köper en komplett kostym + skjorta och slipps med en slutnota strax under 10k.

Går tillbaka till den första butiken med sina kassar, går fram till damen i kassan. Lägger påsarna på disken. Tar upp plånboken för att sedan ge henne kvittot, för att hon ska kunna kolla på det.

Sedan hånflinar han och säger att det nog hade blivit dyrare om han handlat i deras butik. Vänder på klacken och går ut.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
929200
July 31, 2005 - 2:02 am
sp_Permalink sp_Print

Är det efter skatt man får dom pengarna då eller? Annars blir det väl bara strax under en halv 😉

Jag skulle nog gömma pengarna i lichtenstein och sedan gå i pension. Flytta till Amsterdam och sen får vi väl se därifrån.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
929204
July 31, 2005 - 3:35 am
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Är det efter skatt man får dom pengarna då eller? Annars blir det väl bara strax under en halv 😉

Jag skulle nog gömma pengarna i lichtenstein och sedan gå i pension. Flytta till Amsterdam och sen får vi väl se därifrån.

ja en sak e ju säker.. Skatteverket ska då fan inte få veta att jag fick pengarna..

Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 780
929205
July 31, 2005 - 4:03 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle nog börja med att byta drivknut på bilen. Sen vet jag inte.

tiggre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 739
929212
July 31, 2005 - 6:18 am
sp_Permalink sp_Print

lotterivinster är ju konstigt nog skattefritt...

enda sättet att bli rik i sverige är inte att jobba, utan vinna på lotto...

köpa det företag jag jobbar på och sen börja jobba halvtid å vara mer med kidsen, en liten båt till landet... (typ 32fot eller så...)

annars skulle jag nog bara softa ett tag...

nu vet jag... finns ett coolt gammalt hus här där jag bor, skulle ta och köpa det och börja rusta upp och sälja det hus jag har idag... 🙂

P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
929216
July 31, 2005 - 8:15 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle ge mor och far minst 50-100 miljoner och samma med brorsan.

Sen köpa bilar och hus till förbannelse 😀

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
929218
July 31, 2005 - 8:28 am
sp_Permalink sp_Print

Ett hus vid havet och en liten båt.
O sen hade jag bara tagit det lugnt, rest mycket.
Och köpt en pub att jobba med.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
929225
July 31, 2005 - 9:01 am
sp_Permalink sp_Print

Hans-Erik wrote:
4. Köpa en tjej?

:bgrin:

Varför ha tjej när man har en CSL och en RS6:a? :-k
Dom har aldrig ont i huvet när jag vill köra.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
929234
July 31, 2005 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

Hade skänkt 200 miljoner till någon väljörenhet och 200 miljoner till släkt och vänner. Sedan så skulle jag ha köpt ett hus i staden Dröbak vid Oslofjorden i Norge. Stan ligger som i en dal och längst ner i dalen finns Oslofjorden. Hela stan är trähus från sent 1800-tal och bilar är förbjudna inne i själva stan. Efter det skulle jag ha köpt mig en fin TVR och stoppat i något garage utanför stan. Vid mitt 200 kvadratsträhus skulle jag ha en ca 45 fots segelbåt samt en Hydrolift båt som jag snabbt kan ta mig till min TVR med.

gilgamesh
Member
Medlem
Forum Posts: 2883
929239
July 31, 2005 - 9:22 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle köpa en värsting dator (100-200 tusen) 😛
En Ferrari Enzo till farsan...
Sedan bara dela ut lite pengar hursomhelst...

Skicka pengar till U-länder (Afrika) 100-miljoner..

Muta mina lärare i gymnasiet för att få lite bättre betyg...:P Sedan bara ha rooolit...;)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 51
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL