December 19, 2000
När jag var på kuba var jag med om en ganska bisarr historia. Vi var på ett disco (utan lampor i taket vilket gjorde det svårt att hitta rätt öl på bordet )
iaf, efter ca en timme inne på discot så var det en tjej som ville gifta sig med mig!?!? jag sa, (via min kompis och tolk, hon pratade inte engelska) att hon verkade jättetrevlig och att jag dessvärre var tvungen att tacka nej eftersom jag hade flickvän i Sverige osv.
efter en stund kom hennes polare och frågade mig varför hon inte "dög" till mig. Efter många om och men lyckades vi slingra oss ur situationen och ta oss hem 😀
snabba ryck, fast i min sits var det tvärtom 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: Henrik den 2001-08-17 01:35 ]
March 24, 2001
On 2001-08-17 01:35, Henrik wrote:
När jag var på kuba var jag med om en ganska bisarr historia. Vi var på ett disco (utan lampor i taket vilket gjorde det svårt att hitta rätt öl på bordet )
iaf, efter ca en timme inne på discot så var det en tjej som ville gifta sig med mig!?!? jag sa, (via min kompis och tolk, hon pratade inte engelska) att hon verkade jättetrevlig och att jag dessvärre var tvungen att tacka nej eftersom jag hade flickvän i Sverige osv.
efter en stund kom hennes polare och frågade mig varför hon inte "dög" till mig. Efter många om och men lyckades vi slingra oss ur situationen och ta oss hem 😀snabba ryck, fast i min sits var det tvärtom 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: Henrik den 2001-08-17 01:35 ]
Hoho, livsfarligt, kuba? Vad gjorde du där? Finns väl bättre ställen att vara på?
May 16, 2001
Hehe, erkänn Henrik, du lämnade efter dig en fru och några battingar på Cuba
Skulle gärna berätta en del av de historier jag varit med om när jag jobbade på båt, men jag tror jag skulle skrämma slag på de flesta då Räcker väl med att säga att som sjöman får man se en hel del, och de flesta förr eller senare lever upp till stereotyper (speciellt sjömän - dock ej jag hehe) 😀
Men det är ju allmänbildning att man inte kan släppa iväg sin blonda, svenska flickvän till exempelvis medelhavet. Det är ju killar som gör det som har myntat uttrycket blåögdhet
December 19, 2000
Kuba kan jag varmt rekommendera, trevliga och tillmötesgående människor, underbara stränder och billigt....mycket billigt
sedan att castro och grabbarna bestämmer allt och att folket är fattigt som tusan hör väl inte till de bästa sidorna men man kan ju alltid hoppas att det förändras!
lite udda upplevelse men det är det värt tycker jag
[ Detta Inlägg ändrades av: Henrik den 2001-08-17 02:38 ]
December 19, 2000
On 2001-08-17 02:16, da Source wrote:
Hehe, erkänn Henrik, du lämnade efter dig en fru och några battingar på CubaSkulle gärna berätta en del av de historier jag varit med om när jag jobbade på båt, men jag tror jag skulle skrämma slag på de flesta då Räcker väl med att säga att som sjöman får man se en hel del, och de flesta förr eller senare lever upp till stereotyper (speciellt sjömän - dock ej jag hehe) 😀
Men det är ju allmänbildning att man inte kan släppa iväg sin blonda, svenska flickvän till exempelvis medelhavet. Det är ju killar som gör det som har myntat uttrycket blåögdhet
hehe näh, några fruar på kuba blev det inte och inte några battingar heller
dessvärre såg man diverse tyska överviktiga turister i 50-årsåldern som verkade tycka att det var helt ok att ha en date med en 30 år yngre kvinna.
Men kuba är ju inte unikt på det området direkt heller.
Thailand har väl inte det bästa ryktet
[ Detta Inlägg ändrades av: Henrik den 2001-08-17 02:44 ]
August 9, 2001
On 2001-08-17 02:43, Henrik wrote:
Thailand har väl inte det bästa ryktet[ Detta Inlägg ändrades av: Henrik den 2001-08-17 02:44 ]
Ja och det är det som är så himla tråkigt med Thailand.
Det som allmänheten förknippar med Thailand är hög barnprostitution och vanlig prostitution och det är riktigt trist med tanken på att Thailand har så många andra saker att erbjuda...
June 7, 2001
Svenskors dåliga rykte utomlands kommer av:
1 - Dåligt beteende
2 - Dåligt beteende
3 - Dåligt beteende
7 - Frimodigt uppträdande av typen "se män i ögonen när de talar med dem" men som för övrigt knappast kan klassas som dåligt beteende.
Min kusin i USA hade varit på Rhodos på semester och bevittnat svenska tjejer som dansade nakna på borden och hade sex i hörnen på discot. Hon frågade mig om det var typiskt beteende i Sverige.
[ Detta Inlägg ändrades av: MiSt den 2001-08-17 12:29 ]
August 1, 2001
Grejen är att Svenskar inte verkar kunna festa med måtta, det finns inget lagom. Det är "fullt ös medvetslös" som gäller.
Med tjejer är det ju samtidigt att allt ska vara så jämställt, de bara SKA supa minst lika mycket som killarna och bete sig lika illa bara för att det ska vara jämställt.
Sedan när dom vaknar upp och märker att dom blivit "våldtagna" av X antal killar är det inte lika roligt längre. Misstförstå mig inte nu, men tjejer borde veta vad som kan hända om man super sig redlös, det är ingen ursäkt för våldtäkt men man måste tänka efter lite vad som kan bli konsekvenserna av sitt handlande.
1 Guest(s)