January 17, 2002
conny_69 wrote: Colic, MBD, tillåt mig gapskratta. Tänker inte ens bemöta det inlägget. Säger bara så här. Detta är år 2004, inte 1904.
Det är faktiskt "bevisat", låt mig gräva lite och se om jag hittar igen det, inte gammal forskning heller, den visade på att homosexuellas hjärnor fungerade på ett annat sätt. Kom inte och tro att du är den allsmäktige professorn som kan allt bara för att du studerat i ämnet, ingen säger att de som undervisade dig har rätt, det finns inte ens något som bevisar att NÅGON har rätt, inte ens lilla jag. Jag ville bara peka på forskning så du kunde få något att avfärda med dina övernaturliga kunskaper.
March 14, 2004
CoLiC wrote: [quote=conny_69]Colic, MBD, tillåt mig gapskratta. Tänker inte ens bemöta det inlägget. Säger bara så här. Detta är år 2004, inte 1904.
Det är faktiskt "bevisat", låt mig gräva lite och se om jag hittar igen det, inte gammal forskning heller, den visade på att homosexuellas hjärnor fungerade på ett annat sätt. Kom inte och tro att du är den allsmäktige professorn som kan allt bara för att du studerat i ämnet, ingen säger att de som undervisade dig har rätt, det finns inte ens något som bevisar att NÅGON har rätt, inte ens lilla jag. Jag ville bara peka på forskning så du kunde få något att avfärda med dina övernaturliga kunskaper.
Förlåt conny_69, jag visste att ColiC skulle få till det än en gång.
August 11, 2002
Steel wrote: [quote=DiDi][quote=obelix]Tekniken går frammåt.
Självklart gör den det, men en framtid där människoarten bara fortplantar sig via inseminering anser jag skrämmande... det gör nog du också 🙂
Va tråkig den framtiden skulle va. 🙁
what would be the difference o_o
November 26, 2003
Vem säger att all fortplantning någonsin ENBART kommer ske via inseminering? Nu tror jag bestämt homofobin nådde nya höjder, eller ska vi säga "hit rock bottom"? Sker all fortplantning idag via inseminering???
Varför i hela friden skulle det förändras för att vi likställer homo- och heterosexualitet? Skulle hela världen plötsligt bestämma sig för att bli homosexuella och därmed börja inseminera?
May 23, 2001
CoLiC wrote: [quote=conny_69]Colic, MBD, tillåt mig gapskratta. Tänker inte ens bemöta det inlägget. Säger bara så här. Detta är år 2004, inte 1904.
Det är faktiskt "bevisat", låt mig gräva lite och se om jag hittar igen det, inte gammal forskning heller, den visade på att homosexuellas hjärnor fungerade på ett annat sätt.
Jepp, så är det. I tidskriften Proceedings of the Royal Society of London publicerades detta nyligen.
I undersökningen ingick 98 homosexuella män och 100 heterosexuella, och de fick fylla i ett formulär rörande deras stamträd. Det visade sig att mödrarna till homosexuella i genomsnitt födde 2,7 barn, medan mödrarna till heterosexuella bara hade fött 2,3 barn. De homosexuellas mostrar hade i genomsnitt 2,0 barn, medan motsvarande siffra för de heterosexuellas mostrar bara var 1,5. Detta anses vara en god förklaring till ”Darwins paradox”, nämligen varför den homosexuella genen inte ”dör ut” trots att homosexuella sällan får egen avkomma. Detta kompenseras helt enkelt av att genen gör att de får fler syskon.
Detta samband upptäcktes första gången redan 1993 av den amerikanske genetikern Dean Hamer, som fann att en gen på kvinnans X-kromosom kunde orsaka homosexualitet. Han jämförde kromosomerna hos homosexuella män och heterosexuella män, och fann att det fanns en avvikelse på X-kromosomen i en region som han kallade Xq28.
Vetenskapsmännens bedömning är att mellan 14 och 50 procent av uppkomsten av homosexualitet kan förklaras av generna, vilka tros vara fler än den nämnda Xq28. En undersökning som Matt Ridley presenterar i sin bok Genome visar att 12 av 54 tvåäggstvillingar till homosexuella män också var homosexuella, och hos enäggstvillingar var andelen så hög som 29 av 56.
Camperio-Ciani uppger dock att ”Den genetiska uppsättningen hos individen kompletteras av miljön. Förmodligen den mest dokumenterade är hormonernas inverkan på mannens hjärna under graviditeten då fostret befinner sig i moderns kropp.” Den tjeckiske sexuologen Jaroslav Zvěřina bekräftar detta: "Hjärnorna hos homosexuella och heterosexuella män skiljer sig faktiskt åt till formen”. Ett barns hjärna, och därmed även dess sexualitetscentra, formas under de tidiga fosterstadierna.
Vetenskapen är sedan tidigare bekant med den gen som kodar för det protein som är avgörande för det fysiska utvecklandet av manligheten. Man känner även till tre gener på mannens Y-kromosom som styr hjärnan till att bli maskulin. När dessa gener börjar förekomma i moderns kropp under graviditeten reagerar hennes kropp med en immunreaktion mot dessa. Denna försvarsreaktion kan ibland få genomslag på fostrets hjärna och orsaka defekter, så att det i en manlig kropp föds en ”kvinna”. Denna effekt blir dessutom starkare för varje graviditet som modern genomgår. Enligt Ridley är denna effekt så stark att för varje äldre bror en man har så ökar denna sannolikhet med ca en tredjedel.
January 17, 2002
stormaz wrote: [quote=CoLiC][quote=conny_69]Colic, MBD, tillåt mig gapskratta. Tänker inte ens bemöta det inlägget. Säger bara så här. Detta är år 2004, inte 1904.
Det är faktiskt "bevisat", låt mig gräva lite och se om jag hittar igen det, inte gammal forskning heller, den visade på att homosexuellas hjärnor fungerade på ett annat sätt.
Jepp, så är det. I tidskriften Proceedings of the Royal Society of London publicerades detta nyligen.
Tack, det där hade jag letat efter. Jag fick prioritera World of Warcraft före diskussioner.
November 26, 2003
Men snälla Stormaz, de utgår alltså från att homosexuella har en speciell gen. Jag skulle verkligen vilja veta om alla naturvetenskapliga forskare håller med om den tesen, verkligen. För om det var ett faktum som alla forskare höll med om, så skulle humanistiska forskare knappast bry sig om att hävda något annat, eller hur?
Jag undrar om ens alla naturvetenskapliga forskare håller med om det. Skulle inte tro det.
November 26, 2003
Snarare lär det finnas många som är tveksamma till en "homosexuell gen". Visste du om hormonerna att de "upptäcktes" eller "uppfanns" för typ hundra år sedan för att kunna bevisa att kvinnan var sämre än mannen? Nu används de inte på det sättet längre, men fenomenet hormoner finns fortfarande i vetenskapen.
May 23, 2001
conny_69 wrote: Men snälla Stormaz, de utgår alltså från att homosexuella har en speciell gen. Jag skulle verkligen vilja veta om alla naturvetenskapliga forskare håller med om den tesen, verkligen. För om det var ett faktum som alla forskare höll med om, så skulle humanistiska forskare knappast bry sig om att hävda något annat, eller hur?
Jag undrar om ens alla naturvetenskapliga forskare håller med om det. Skulle inte tro det.
Även om man tar komplexa genetiska och hormonella effekter i beaktande kan man bara förklara ca hälften av förekomsten av homosexualitet.
Jag klistra bara in vad forskarna kommit fram till, jag har då inte en aning. Forskare är ju aldrig överens. För mig räcker det med att inse att om alla individer av en viss art skulle bli homosexuella skulle den arten dö ut. Och ja jag jämför oss med djur för vi är också djur.
March 14, 2004
Tänkte säga att vi är djur, kändes dock som att conny tänkte förknippa det med att vi tycker att homosexuella är djur
Homosexuallitet är ett "genfel" eller vad man skall kalla det. Vad har du för teorier själv då?
Hur kommer det sig att homosexuella pratar på ett speciellt sätt oftast? Och att dom rakar sig överallt, är kroppsfixerade + att dom alltid sticker ut ur mängden. (ja man ser faktist att någon är bög på klädstilen är hur dom pratar, oftast. det är mina erfarenheter.) Tex. vilka män går runt i rosa truckarkepsar där det står "in love" eller rosa hår? Då är det oftast en väldigt feminin man iaf...
Det var bara en grej där som jag vill få svar på av en "expert" eller vad du är.
Skämt och sido, men man ser faktist på utsidan... Jag vet inte varför det är så. Det vill jag faktist få svar på...
February 4, 2003
stormaz wrote: text
Jag fattar inte ens varför ni låst er så innerligt på om det är normalt eller inte. Ganska irrlevant överhuvudtaget. Homosexuella finns!
Ingen kan definiera "normalt". Dock det vardagliga, det som förekommer mest, det som är accepterat mest. Men att säga att homosexuella är onormala för att de inte kan skaffa avkomma är som att leta ett argument mot dem. För att ha ett "regelmässigt skäl att argumentera mot dessa individer.
Det är sällan man ser folk gå in så mycket för att jämföra människian med djur. Ytterst sällan, troligtviss gör man bara det när det gynnar en själv i sitt "låtsas resonemang". Likadant gäller det med religionstron. Sällan tror jag folk är så religiösa, som när det kommer till debatten om homosexuella.
Ett argument man ofta använder mot djuren är att de inte har förmåga att "tänka på sig själv och utvecklas" på samma sätt som människian. Därför kan man inte likställa männiksian med djuren 100%, eftersom man inte gör det i andra lägen.
Och vad är det ni försöker bevisa? Att homosexuella är en annnan art av människia?
Jag tycker beviset att homosexuella personer faktiskt existerar är tillräckligt med bevis för att bevisa att vi är annorlunda mot djuren (dock finns det ju ändå homosexuella djur i vissa skeden). Varför finns annars homosexuella? Menar ni att det är en sjukdom?
Kärlek handlar väl om psyket mycket. Inte om generna, det tror jag många är överens om. Varför kan inte homosexuella också bli förälskade m.hj. av psyket och attraktionen? Eller handlar all kärlek om "in och ut" (sex)
Var det inte Grekerna som på den gamla antiken tillät homosexualitet? Lesbos eller vad det var? Har för mig att man förr i alla fall på Antiken tillät det. Och varför var det då fler (än idag) som var homosexuella? Jo antagligen för att det inte fanns en "mall" om hur vi ska vara, och vem vi ska gilla. Man hade rätt att gilla den man gillade. Man hade inte krav på vilket kön man ska gilla.
Vad som är naturligt handlar inte om gener eller anlag, utan vad som är "mest förekommande" (vilket egentligen inte är det "naturliga", men så är det dock ändå!). Sen försöker man hitta forskningsresultat för att bevisa "det man påstår".
ocz
Det finns ingenting mer än såna meningslösa inlägg som jag hatar? Kan du inte framföra någonting vettigt med dina två inlägg, istället för att framhäva något så totalt barnsligt som "heja Colic" inlägg?
Colic är visserligen en bra debattör. Men försök läsa vad han säger? Så fort han öppnar munnen / tangentbordet så applåderar vissa och tror att han krossat "motståndet".
Det är en diskussion, inte en tävling om vem som är "grymmast".
Men du kanske är för ung för att förstå det, vad vet jag?
Edit
Skrev detta inlägg innan du gjorde ditt sista inlägg med lite "innehåll".
Tror fortfarande du är för ung och yttlig för att förstå vad homosexualitet faktiskt är. Det är inte jämnåriga 14-15 åriga killar som har sett på tv att det är coolt att vara "bög". Finns alldeles för många som försöker påstå att de är bögar (för att få tjejer, etc.) när de egentligen inte är det. Och killar som pratar på ett speciellt sätt, eller beter sig på ett sät är väl inget genfel? Det är ju deras uppväxt och omgivning som formar den biten? Sen måste du komma ihåg att det inte stämmer att homosexuella klär sig i latex 24/7. Tror inte det. De flesta lever normalt liv. Dock gillar tv/media att "skoja" med dessa grupper och använder dem i olika sammanhang. Vilket vissa kanske inte förstår är just "film", vissa har väl svårt att separera verklighet och fiction.
June 5, 2004
conny_69 wrote: Jag är förvisso ingen expert, bara en simpel student. Men klär sig alla homosexuella som du säger? Du kan ju möta vem som helst på stan som är homosexuell och som klär sig precis som du, det vet du ju inte ifall vederbörande inte talar om det för dig.
Men i vissa fall märker man faktiskt om någon är homosexuell, men det är en väldigt liten procent av alla...
November 26, 2003
Absolut, visst finns det människor som mera tydligt vill markera sin tillhörighet eller identitet. Kan finnas punkare som klär sig med det vi skulle förknippa tydliga punkarmarkörer, och punkare som klär sig som du och jag.
Alla markerar vi identitet hela tiden med utseende och klädstil, det är individuellt hur mycket och med vilka identitetsmarkörer vi gör det.
Vill också poängtera att jag ansluter mig till den skola som tror att identiteter är konstruktioner, utan att för den skull säga att den som upplever sig ha en identitet, inte skulle ha det. Men identiteter skapas mot bakgrund av vad som är möjligt att säga och göra, i en specifik kultur och tidsera vill jag hävda.
davidhellmyrs wrote: [quote=stormaz]text
Jag fattar inte ens varför ni låst er så innerligt på om det är normalt eller inte. Ganska irrlevant överhuvudtaget. Homosexuella finns!
Ingen kan definiera "normalt". Dock det vardagliga, det som förekommer mest, det som är accepterat mest. Men att säga att homosexuella är onormala för att de inte kan skaffa avkomma är som att leta ett argument mot dem. För att ha ett "regelmässigt skäl att argumentera mot dessa individer.
*Klippt*
Vad som är naturligt handlar inte om gener eller anlag, utan vad som är "mest förekommande" (vilket egentligen inte är det "naturliga", men så är det dock ändå!). Sen försöker man hitta forskningsresultat för att bevisa "det man påstår".
ocz
Det finns ingenting mer än såna meningslösa inlägg som jag hatar? Kan du inte framföra någonting vettigt med dina två inlägg, istället för att framhäva något så totalt barnsligt som "heja Colic" inlägg?
Colic är visserligen en bra debattör. Men försök läsa vad han säger? Så fort han öppnar munnen / tangentbordet så applåderar vissa och tror att han krossat "motståndet".
Det är en diskussion, inte en tävling om vem som är "grymmast".
Men du kanske är för ung för att förstå det, vad vet jag?
Edit
Skrev detta inlägg innan du gjorde ditt sista inlägg med lite "innehåll".
Tror fortfarande du är för ung och yttlig för att förstå vad homosexualitet faktiskt är. Det är inte jämnåriga 14-15 åriga killar som har sett på tv att det är coolt att vara "bög". Finns alldeles för många som försöker påstå att de är bögar (för att få tjejer, etc.) när de egentligen inte är det. Och killar som pratar på ett speciellt sätt, eller beter sig på ett sät är väl inget genfel? Det är ju deras uppväxt och omgivning som formar den biten? Sen måste du komma ihåg att det inte stämmer att homosexuella klär sig i latex 24/7. Tror inte det. De flesta lever normalt liv. Dock gillar tv/media att "skoja" med dessa grupper och använder dem i olika sammanhang. Vilket vissa kanske inte förstår är just "film", vissa har väl svårt att separera verklighet och fiction.
Så du vill således att "ickehomosexuella" bör debbattera utan att framhäva sina argument gentemot kombatanten??
Det vore naturligtvis en höjdare för homofilerna det.
Och angående "leta" forskningsresultat??
Vad refererar conny_69 till allt som oftast?? Nån queerbibel som väl endast utövare av denna perversion känner till..
Inte för inte revs Babels torn till grunden..
(Där fick du en biblisk anspelan också)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 26, 2003
ilg@dd, nja, "bibeln" jag refererar till är en samling teorier som används av forskare i olika discipliner, givetvis oberoende av deras egen personliga läggning (vad har den med saken att göra?) Om jag lyckas bli forskare kommer jag använda den i mitt arbete. Jag identifierar mig inte som homosexuell, men varför skulle jag inte kunna använda mig av queer-teorin i eventuell framtida forskning?
En fråga till dig också, är du religiös? Med tanke på anspelningen om babels torn. Lägg märke till att jag inte vill använda stort B i babels torn. Som du säkert förstått anser jag religionen vara exkluderande mot många. Den är varm och välkomnande mot de som passar in i de snäva kriterierna, men kall och diskriminerande mot de som inte gör det.
conny_69 wrote: ilg@dd, nja, "bibeln" jag refererar till är en samling teorier som används av forskare i olika discipliner, givetvis oberoende av deras egen personliga läggning (vad har den med saken att göra?) Om jag lyckas bli forskare kommer jag använda den i mitt arbete. Jag identifierar mig inte som homosexuell, men varför skulle jag inte kunna använda mig av queer-teorin i eventuell framtida forskning?
En fråga till dig också, är du religiös? Med tanke på anspelningarna om babels torn. Lägg märke till att jag inte vill använda stort B i babels torn. Som du säkert förstått anser jag religionen vara exkluderande mot många. Den är varm och välkomnande mot de som passar in i de snäva kriterierna, men kall och diskriminerande mot de som inte gör det.
Se där, du diskriminerar religiösa människor..Till och med så illa att du skriver ut ortsnamn med liten bokstav i början..
Är själv inte religiös, men intresserad av religionshistoria(På amatörmässigt plan)..Religion är enligt min mening likardad vetenskapen..Dvs att när tillräckligt många anser en sak vara sann, alltså i akademiska kretsar en sk vetenskapligt vedertagen teori, så är den saken bara sann under en viss tidsera..Vetenskaparna är faktiskt en hel del mer otillförlitliga, eftersom dessa reviderar sina sanningar med jämna mellanrum, vilket inte religionsutövarna gör..
Så frågar du mej, då får du svaret att vetenskapare och religiösa är inga tillförlitliga källor..Se även Darwinismen.
Jag har inget svar eller någon teori om hur allt uppkommit, men teorin om en allsmäktig Gud, Allah, Jehova, vadduvill ligger närmare till hands att köpa för min del..
*Edit*
Btw, var finner jag denna skrift??
Författare?
Skulle vara intressant att kika igenom..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 26, 2003
Ilg@dd, nejdå, jag diskriminerar dem inte. Frågade dig bara om du var religiös och sedan påstår jag, kanske inte ett särskilt kontroversiellt påstående, att kristendomen marginaliserar homosexualitet. Om någon vill påstå att religionen INTE anser homosexualitet vara fel så får den gärna träda fram. Jag inser dock att det finns homosexuella kristna, och dem "drar jag inte över samma kam" som de övriga religionsutövarna.
Det ska tilläggas att jag tror på att det finns en gud, kanske t.om. Gud, men inte den gud som säger att allt i princip är förbjudet, inkl. homosexualitet.
1 Guest(s)