November 26, 2003
Inte för att den (homofobin) är värre än någon annanstans, vi lever i ett heteronormativt samhälle. Så länge man pratar om att acceptera homosexualitet så innebär det också att man säger att det är något lägre, men att det trots allt ska få finnas. Så säger vi ju inte om heterosexualitet, eller hur? Den som säger att "vi bör acceptera homosexualitet", är själv en homofob, därför att det i ordet acceptera också följer att man har tolerans med något som man egentligen inte anser normalt.
Det handlar inte om huruvida homosexualitet ska accepteras eller ej. Det handlar om att all sexualitet är och ska vara likställd så länge ingen part kommer till skada, exempelvis pedofili, och all annan sexualitet där makt utövas över någon givetvis. Det ska vi aldrig likställa med annan sexualitet, men i övrigt bör uppdelningarna hetero- och homosexualitet tas bort. Bör helt enkelt kallas sexualitet, inget annat. Man ska kunna bli kär i Kalle idag, och i Elisabeth i morgon i en idealisk värld.
May 19, 2003
Jag tycker det är helt ok. Dom har valt att "gå den vägen", och det är bara att acceptera. Även om det sk inte är som "det var tänkt att det skulle vara" , dvs kille + tjej, så gör inte det något. Det är så vanligt idag också, och det gör väl inget om människor gillar en av samma kön.
Den ända skillnaden är ju egentligen vid samlag och liknande grejer, annars är det ju personlighet som är en faktor till varför man gillar en person.
Jag gillar tjejer, och en annan kanske gillar killa, so what? Doesn´t bother me...
September 17, 2003
Har endel kompisar som har en annan sexuell läggning än jag.(jag är hetro)
Har inget problem med folk som visar det öpet heller.
För min del får folk vara hur de vill och ha vilka åsikter de vill(även om en del inte borde finnas)
Så länge folk inte håller på och övertyga mig om att deras tankegångar är bättre osv.
November 14, 2003
Kyrkan ska straffa alla homosexuella!!
Hehe, nu skojar jag bara lite. 😀
Minns ni TV serien "Den där Miriam" som gick på TV3 för några månader sedan? Om man levde i celibat med Miriam så skulle man inte märka av att hon är transexuell, det skulle vara som att leva ihop med vilken tjej som helst. Om ni skulle vilja ha sex med Miriam så skulle ni ju självklart märka av att hon inte har något kvinnligt könsorgan.
Det finns ju män som gillar sexuella akter som involverar någonting "annat" än det annars brukar.
Jag tror inte att dessa män skulle märka av om det är en kille eller en tjej som dom har sex ihop med, då båda könen kan ha sex på detta sättet.
Men det är självklart inte möjligt att dom inte skulle märka av vem dom har sex med då könsroller och sexualitet inte fungerar på ett sådant sätt.
En hetrosexuell man har ju inte sex med killar bara för att det är möjligt eller bara för att dom inte skulle märka någon skillnad utan för att det är just en tjej som dom har sex med.
Sex har dom flesta då det är en njutning, tänk om du har en kill kompis som du fungerar perfekt med, ni har roligt ihop och ni gör praktiskt taget allting tillsammans och har samma intressen.
Om din kompis var en tjej så skulle det ju vara självklart att ni blir ihop och sedan gifter er och gör allt det man brukar göra som gifta.
Det enda som man inte gör med sina bästa vänner om dom är killar och man är hetrosexuell är att ha sex med dom.
Istället så kanske du blir ihop med en tjej som du inte alls trivs med och hon tjatar på dig hela tiden och är jobbig.
Skulle det inte vara bättre att vara ihop med din kill kompis då?
Man måste inte vara "fjollig" eller larvig bara för att man är homosexuell, en stor stark murare kan vara homosexuell och dricka öl efter jobbet.
Att homosexuella skulle vara fjolligare på något sätt är nog mest fördomar som har skapats av massmedia och program som Fab 5.
Men jag tror att homosexuella kan möjligen vara lite mjukare människor och på så sätt uppfattas av omgivingen som fjolliga.
Jag är inte homosexuell men jag har verkligen inga fördomar om homosexuella.
Men jag kanske vaknar upp en dag om sådär 20 år och kommer på att känslorna som jag har för min bästa vän egentligen är någonting annat än bara vänskap,
det är ju inte helt omöjligt.
January 17, 2002
conny_69 wrote: Att säga att homosexuella är si eller så, jämfört med heterosexuella är att upprätthålla skillnader och därmed exotisera och främmandegöra homosexualitet. I och med denna exotisering marginaliseras också homosexualiteten, vare sig vi avsåg att göra det eller ej.
Jag tror inte Babelfish har någon översättare för det där...
January 17, 2002
conny_69 wrote: Det jag sa betyder helt enkelt att vi "gör" homosexualiteten till något annorlunda, något sämre, genom att säga att homosexuella är mer sociala, eller fjolliga, eller vad som helst.
Vi ser fjolliga människor som något sämre... Spelar ingen roll om de är homosexuella eller inte
3 Guest(s)