Vad anser ni om homosexuella|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad anser ni om homosexuella
SantaCruz
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 21
sp_UserOfflineSmall Offline
768300
November 8, 2004 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Lugnt med mig.
Känns som att dom som är homos är mer sociala, det är bra.
Har däremot fördomar mot giftemål och "skaffa-barn-ihop".

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 664
768301
November 8, 2004 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte för att den (homofobin) är värre än någon annanstans, vi lever i ett heteronormativt samhälle. Så länge man pratar om att acceptera homosexualitet så innebär det också att man säger att det är något lägre, men att det trots allt ska få finnas. Så säger vi ju inte om heterosexualitet, eller hur? Den som säger att "vi bör acceptera homosexualitet", är själv en homofob, därför att det i ordet acceptera också följer att man har tolerans med något som man egentligen inte anser normalt.

Det handlar inte om huruvida homosexualitet ska accepteras eller ej. Det handlar om att all sexualitet är och ska vara likställd så länge ingen part kommer till skada, exempelvis pedofili, och all annan sexualitet där makt utövas över någon givetvis. Det ska vi aldrig likställa med annan sexualitet, men i övrigt bör uppdelningarna hetero- och homosexualitet tas bort. Bör helt enkelt kallas sexualitet, inget annat. Man ska kunna bli kär i Kalle idag, och i Elisabeth i morgon i en idealisk värld.

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
768304
November 8, 2004 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

SantaCruz wrote: Lugnt med mig.
Känns som att dom som är homos är mer sociala, det är bra.
Har däremot fördomar mot giftemål och "skaffa-barn-ihop".

/me instämmer!

ELIS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
768306
November 8, 2004 - 8:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att bögar är speciella, men det är klart att man ska respektera dem!

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
768307
November 8, 2004 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det är helt ok. Dom har valt att "gå den vägen", och det är bara att acceptera. Även om det sk inte är som "det var tänkt att det skulle vara" , dvs kille + tjej, så gör inte det något. Det är så vanligt idag också, och det gör väl inget om människor gillar en av samma kön.

Den ända skillnaden är ju egentligen vid samlag och liknande grejer, annars är det ju personlighet som är en faktor till varför man gillar en person.

Jag gillar tjejer, och en annan kanske gillar killa, so what? Doesn´t bother me...

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
768312
November 8, 2004 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Har väl egentligen inget emot homosexuella men jag tycker inte de är normalt på långa vägar och kommer troligen inte tycka de någon gång heller..

Sen håller ja med SantaCruz om giftermål och skaffa barn..

megaman_k
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 227
768320
November 8, 2004 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Har endel kompisar som har en annan sexuell läggning än jag.(jag är hetro)

Har inget problem med folk som visar det öpet heller.
För min del får folk vara hur de vill och ha vilka åsikter de vill(även om en del inte borde finnas)

Så länge folk inte håller på och övertyga mig om att deras tankegångar är bättre osv.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
768332
November 8, 2004 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

har ingenting emot dem, precis som att jag inte har någonting emot heterosxuella
stör mig inte på dem heller (why should one?)

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
768333
November 8, 2004 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Har inget emot dom, dom är lika normala som vem som helst.

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
768351
November 8, 2004 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Kyrkan ska straffa alla homosexuella!!
Hehe, nu skojar jag bara lite. 😀

Minns ni TV serien "Den där Miriam" som gick på TV3 för några månader sedan? Om man levde i celibat med Miriam så skulle man inte märka av att hon är transexuell, det skulle vara som att leva ihop med vilken tjej som helst. Om ni skulle vilja ha sex med Miriam så skulle ni ju självklart märka av att hon inte har något kvinnligt könsorgan.

Det finns ju män som gillar sexuella akter som involverar någonting "annat" än det annars brukar.
Jag tror inte att dessa män skulle märka av om det är en kille eller en tjej som dom har sex ihop med, då båda könen kan ha sex på detta sättet.
Men det är självklart inte möjligt att dom inte skulle märka av vem dom har sex med då könsroller och sexualitet inte fungerar på ett sådant sätt.

En hetrosexuell man har ju inte sex med killar bara för att det är möjligt eller bara för att dom inte skulle märka någon skillnad utan för att det är just en tjej som dom har sex med.

Sex har dom flesta då det är en njutning, tänk om du har en kill kompis som du fungerar perfekt med, ni har roligt ihop och ni gör praktiskt taget allting tillsammans och har samma intressen.
Om din kompis var en tjej så skulle det ju vara självklart att ni blir ihop och sedan gifter er och gör allt det man brukar göra som gifta.
Det enda som man inte gör med sina bästa vänner om dom är killar och man är hetrosexuell är att ha sex med dom.

Istället så kanske du blir ihop med en tjej som du inte alls trivs med och hon tjatar på dig hela tiden och är jobbig.
Skulle det inte vara bättre att vara ihop med din kill kompis då?

Man måste inte vara "fjollig" eller larvig bara för att man är homosexuell, en stor stark murare kan vara homosexuell och dricka öl efter jobbet.
Att homosexuella skulle vara fjolligare på något sätt är nog mest fördomar som har skapats av massmedia och program som Fab 5.
Men jag tror att homosexuella kan möjligen vara lite mjukare människor och på så sätt uppfattas av omgivingen som fjolliga.

Jag är inte homosexuell men jag har verkligen inga fördomar om homosexuella.
Men jag kanske vaknar upp en dag om sådär 20 år och kommer på att känslorna som jag har för min bästa vän egentligen är någonting annat än bara vänskap,
det är ju inte helt omöjligt.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
768354
November 8, 2004 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns det någon här på forumet som är Homo och vågar erkänna? 🙂

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
768355
November 8, 2004 - 9:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Inget jag stör mig på som så, men jag godkänner iof inte deras livsstil.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768359
November 8, 2004 - 9:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Att säga att homosexuella är si eller så, jämfört med heterosexuella är att upprätthålla skillnader och därmed exotisera och främmandegöra homosexualitet. I och med denna exotisering marginaliseras också homosexualiteten, vare sig vi avsåg att göra det eller ej.

CoLiC
Member
Medlem
768360
November 8, 2004 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Att säga att homosexuella är si eller så, jämfört med heterosexuella är att upprätthålla skillnader och därmed exotisera och främmandegöra homosexualitet. I och med denna exotisering marginaliseras också homosexualiteten, vare sig vi avsåg att göra det eller ej.

Jag tror inte Babelfish har någon översättare för det där...

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768365
November 8, 2004 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Det jag sa betyder helt enkelt att vi "gör" homosexualiteten till något annorlunda, något sämre, genom att säga att homosexuella är mer sociala, eller fjolliga, eller vad som helst.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
768369
November 8, 2004 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Det jag sa betyder helt enkelt att vi "gör" homosexualiteten till något annorlunda, något sämre, genom att säga att homosexuella är mer sociala, eller fjolliga, eller vad som helst.

Men i vissa fall till den positiva sidan

CoLiC
Member
Medlem
768370
November 8, 2004 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Det jag sa betyder helt enkelt att vi "gör" homosexualiteten till något annorlunda, något sämre, genom att säga att homosexuella är mer sociala, eller fjolliga, eller vad som helst.

Vi ser fjolliga människor som något sämre... Spelar ingen roll om de är homosexuella eller inte

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768374
November 8, 2004 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Nja, vi kanske har som avsikt att vara positiva, men just genom att göra den (homosexualiteten) till något annorlunda, så upprätthålls också heterosexualiteten som norm, även om vi aldrig avsåg detta.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768377
November 8, 2004 - 9:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Colic, varför är "fjollighet"(vad är fjollighet), vad nu det kan vara, löjligt eller fel?

Innan vi snackar om fjollighet bör vi definiera vad det är, vem är fjollig, i förhållande till vad?

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
768380
November 8, 2004 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

De enda homosexuella jag känner är jävligt roliga

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 427
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL