Vad anser ni om homosexuella|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad anser ni om homosexuella
conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 664
sp_UserOfflineSmall Offline
768488
November 8, 2004 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Nån som funderat på att kulturen och samhället genomsyras av budskap där heterosexualiteten hela tiden försöker skapa sig som det normala? Se bara på reklam exempelvis. Inte ser man reklam där homopar figurerar, utan alltid heterosexuella kärnfamiljer. Heterosexualitet är en myt som hela tiden måste återskapa sig för att upprätthålla sin legitimitet.

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
768491
November 8, 2004 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Enligt mig är det lite skabbigt när killar håller på med varann... Kan inte hjälpa det liksom.

Inte homofob iaf.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768501
November 8, 2004 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

På ett sätt kan jag förstå att rädslan för homosexualitet är svår att komma förbi, då vi alla levt (och lever) i The Matrix. Den liknelsen illustrerar rätt bra den konstruktion vi lever under där heterosexualiteten ständigt upprepas som ett mantra för att kunna motivera sin existens. Att vakna upp blir plågsamt därför att allt det man trodde var verklighet, i själva verket är en illusion, precis som Neo i filmen också råkar ut för.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
768502
November 8, 2004 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Nån som funderat på att kulturen och samhället genomsyras av budskap där heterosexualiteten hela tiden försöker skapa sig som det normala? Se bara på reklam exempelvis. Inte ser man reklam där homopar figurerar, utan alltid heterosexuella kärnfamiljer. Heterosexualitet är en myt som hela tiden måste återskapa sig för att upprätthålla sin legitimitet.

Det är ju så, hetero är ju det "normala" vi skulle inte vart skapta som kvinna och man i fall det var meningen att män skulle sätta på varandra i röven.

ocz
Member
Medlem
768508
November 8, 2004 - 11:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=conny_69]Nån som funderat på att kulturen och samhället genomsyras av budskap där heterosexualiteten hela tiden försöker skapa sig som det normala? Se bara på reklam exempelvis. Inte ser man reklam där homopar figurerar, utan alltid heterosexuella kärnfamiljer. Heterosexualitet är en myt som hela tiden måste återskapa sig för att upprätthålla sin legitimitet.

Det är ju så, hetero är ju det "normala" vi skulle inte vart skapta som kvinna och man i fall det var meningen att män skulle sätta på varandra i röven.

Ja exakt. Word.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768509
November 8, 2004 - 11:07 pm
sp_Permalink sp_Print

För barnalstring är heterosexualitet inte nödvändig. Finns som bekant andra metoder, metoder som man faktiskt visste om redan på 1600-talet. Så vad ligger då i påståenden om att "det inte är meningen att män ska sätta på varann osv". Definiera vad mening i det här fallet betyder.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
768512
November 8, 2004 - 11:09 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: På ett sätt kan jag förstå att rädslan för homosexualitet är svår att komma förbi, då vi alla levt (och lever) i The Matrix. Den liknelsen illustrerar rätt bra den konstruktion vi lever under där heterosexualiteten ständigt upprepas som ett mantra för att kunna motivera sin existens. Att vakna upp blir plågsamt därför att allt det man trodde var verklighet, i själva verket är en illusion, precis som Neo i filmen också råkar ut för.

ok...... som DOW och ocz, rätt snopp i rätt hål är normalt. att sätta på folk av samma kön gör man bara för att visa att man dominerar över personen som får den i arslet.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768513
November 8, 2004 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Att det finns organ på kroppen som ser olika ut på olika individer är något som inte går att bortse från. Frågan är istället om det finns något som är genuint manligt och kvinnligt bortom språket? För begreppen manligt och kvinnligt är ju i sig språkliga konstruktioner.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
768516
November 8, 2004 - 11:15 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Att det finns organ på kroppen som ser olika ut på olika individer är något som inte går att bortse från. Frågan är istället om det finns något som är genuint manligt och kvinnligt bortom språket? För begreppen manligt och kvinnligt är ju i sig språkliga konstruktioner.

vad har det med saken att göra? eller börjar du bara få slut på argument om din matrix-teori?

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
768517
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Ordet naturligt är intressant. Hur definiera naturligt? Vem har gjort den definitionen? Vad är i så fall onaturligt? Kan det finnas fler definitioner på naturlighet än man från början tänkte sig?

Bara så att du vet så är det nog rätt så tänkt att det ska vara man + kvinna med tanke på reproduktionsorganen som liksom är "utvecklade" naturligt för varandra. Det är inte vi människor som gjort oss själva sådana, utan just naturen själv. Däremot är det vi själva som skapat homosexualitet & andra sexualiteter. Säga vad man vill om allt detta, men att det är tänkt att det ska vara man + kvinna vad gäller reproduktion kan fasen ingen argumentera emot.

Sen måste jag nog hålla med en av föregående talare, jag försöker förtvivlat att inte hålla fördomar mot folk med en annan sexualitet än mig själv, men jag känner mig lite obekväm när jag ser två män kyssas eller dylikt, detta kan jag inte avhjälpa hur mycket jag än må tänkas vilja. Kan tillägga att jag också är väldigt heterosexuell, har en sambo som jag älskar över allt annat(en hon) som jag inte allt för långt bort ska gifta mig med.

På tal om giftas, jag är faktiskt för giftermål för alla dem som vill det. Giftermål är ett sätt att visa & bekräfta sin kärlek för världen OCH sig själva, inget annat. Vad gäller adoption, så måste jag bara säga det att det inte spelar någon roll om ungen får två pappor/mammor eller en av varje, så länge föräldrarna tänker igenom sitt val att adoptera. Det blir väldigt speciellt om det nu skulle röra sig om ett par som är av samma kön, om vi säger att de tex bor i ett samhälle som präglas av homofobi, exempelvis en mindre by ute på vischan eller någonting. Eller ja, norrland som exempel där jag själv bor, det är rätt oaccepterat att vara gay här jämfört med övriga landet. I alla fall, om ungen växer upp här uppe hos ett par bestående av två stycken män så finns det inget sätt att komma runt att den ungen kommer att få ett helvete till uppväxt. Ungar är grymma, och mobbing är en av de värsta saker ett barn kan uppleva under sin uppväxt. Och ett barn i denna situation skulle, tyvärr måste jag säga, få uppleva mycket av denna vara. Det är den grymma sanningen, och i sådana fall så tycker jag inte att adoptionen är i barnets bästa intresse & följdaktligen inte bör tillåtas. Tyvärr så kan man ju inte veta hur omgivningen kommer att reagera i förväg.

Jaja, nu har jag svamlat nog mycket åt alla möjliga håll. Vill bara slänga in lite extra funderingar i debatten. Har ingenting emot folk av andra sexualiteter alls, men jag håller mig bestämt till min egen sexualitet då det är det enda som passar mig.

Tack & bock.

Death On Wings
Member
Medlem
768518
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: För barnalstring är heterosexualitet inte nödvändig. Finns som bekant andra metoder, metoder som man faktiskt visste om redan på 1600-talet. Så vad ligger då i påståenden om att "det inte är meningen att män ska sätta på varann osv". Definiera vad mening i det här fallet betyder.

För att det inte är den "normal" vägen att göra det på, vi var skapta på ett sätt så att vi skulle kunna föröka oss genom att ha sex och då var det mellan kvinna och man, det inte är naturligt och normalt att få den i röven eller att få det fixat genom vetenskapens provrör.
Finns bara ett normalt sätt och det är så det är, vi är skapta på det viset.

Inte många djur som trycker på varandra i röven, är vi så himla mycket dummare än vad de är och inte fattar hur vi ska göra ?

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768520
November 8, 2004 - 11:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns forskare som forskat om djurens sexualitet..och även vad som visas i de naturfilmer(typ Naturrutan) som sänds på tv. Homosexualitet bland djur finns ja, men visas inte. Även här projiceras heterosexualiteten. Har för mig forskaren som studerat detta med vad som visas i naturfilmer heter Ganetz vid Linköpings universitet.

Lite cyniskt får jag nog konstatera att ni lever i The Matrix och inte vill vakna upp. Staten borde bekosta en a-kurs i queer-teori och etnologi åt alla. Detta skulle hjälpa mycket att få till stånd en förändring.

ocz
Member
Medlem
768521
November 8, 2004 - 11:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=conny_69]För barnalstring är heterosexualitet inte nödvändig. Finns som bekant andra metoder, metoder som man faktiskt visste om redan på 1600-talet. Så vad ligger då i påståenden om att "det inte är meningen att män ska sätta på varann osv". Definiera vad mening i det här fallet betyder.

För att det inte är den "normal" vägen att göra det på, vi var skapta på ett sätt så att vi skulle kunna föröka oss genom att ha sex och då var det mellan kvinna och man, det inte är naturligt och normalt att få den i röven eller att få det fixat genom vetenskapens provrör.
Finns bara ett normalt sätt och det är så det är, vi är skapta på det viset.

Inte många djur som trycker på varandra i röven, är vi så himla mycket dummare än vad de är och inte fattar hur vi ska göra ?

Det finns det visst. Min bror pojkväns(ja notera...) hund är en Labrador som i hela sitt liv har hatat hanhundar. Hon skäller alltid på dom. Men med tikar börjar hon beté sig sexuellt :bgrin:

Detta kanske beror på att hon blev skrämd av en hanhund när hon var valp, men något ligger det i det.

Och att vi trycker på varanda i röven beror väl mest på nyfikenhet och intelligents.

Edit: conny, skippa ditt matrix-snack, snälla...

Death On Wings
Member
Medlem
768522
November 8, 2004 - 11:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jasså vi lever i the matrix bara för att vi ser att det normala itne är det normala då eller ?

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768523
November 8, 2004 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Att säga att heterosexualitet är det normala, är att befinna sig i The Matrix, den heterosexuella matris som ständigt måste upprepa sig som ett mantra i olika media och i vardagen för att legitimeras.

Death On Wings
Member
Medlem
768524
November 8, 2004 - 11:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, föröka världen genom anal sex du.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
768525
November 8, 2004 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Fobi=Sjuklig rädsla...
Jag är inte rädd över huvet taget för homofiler, däremot kan jag härskna till när nån står och förklarar hur "naturligt" det är att vara homo..
Man och kvinna är ämnade för varandra..Sätt alla bögar på Gotland och alla flator på Öland..Vänta 50-60 år och jämför folkmängdsökningen på fastlandet..Homosexualitet leder till avfolkning..
Ingen med alla hästarna i stallet kan väl påstå att det skulle vara normalt??
Att dom däremot finns får man väl stå ut med..
Det är ju inte så att man slår ner folk beroende på vad dom har för sej inom sina väggar..
Men normalt...Näe...

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Death On Wings
Member
Medlem
768526
November 8, 2004 - 11:27 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Fobi=Sjuklig rädsla...
Jag är inte rädd över huvet taget för homofiler, däremot kan jag härskna till när nån står och förklarar hur "naturligt" det är att vara homo..
Man och kvinna är ämnade för varandra..Sätt alla bögar på Gotland och alla flator på Öland..Vänta 50-60 år och jämför folkmängdsökningen på fastlandet..Homosexualitet leder till avfolkning..
Ingen med alla hästarna i stallet kan väl påstå att det skulle vara normalt??
Att dom däremot finns får man väl stå ut med..
Det är ju inte så att man slår ner folk beroende på vad dom har för sej inom sina väggar..
Men normalt...Näe...

Tack gud jag har en allierad.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768533
November 8, 2004 - 11:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Queer-teorin vill ifrågasätta heteronormens anspråk på att vara det normala. Det är också min avsikt. Sen att man blir kär i folk med andra genitalier än en själv är inget konstigt. Min poäng är att det ska vara lika naturligt att bli kär i vem som helst. Man blir kär i en individ, inte ett organ eller ett kön.

Bortse från mitt Matrix-snack, som ocz uppmanar, men fundera på var teorierna om heterosexualitetens anspråk på normalitet kommer ifrån.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768536
November 8, 2004 - 11:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Att det finns olika åsikter och att det blev en sån debatt är oerhört bra. Detta ämne förtjänar att lyftas fram i debatter på alla plan.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 417
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL