Vad anser ni om homosexuella|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad anser ni om homosexuella
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
768539
November 8, 2004 - 11:41 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Queer-teorin vill ifrågasätta heteronormens anspråk på att vara det normala. Det är också min avsikt. Sen att man blir kär i folk med andra genitalier än en själv är inget konstigt. Min poäng är att det ska vara lika naturligt att bli kär i vem som helst. Man blir kär i en individ, inte ett organ eller ett kön.

Bortse från mitt Matrix-snack, som ocz uppmanar, men fundera på var teorierna om heterosexualitetens anspråk på normalitet kommer ifrån.

kan tänka mej att du med detta vill mena att det är kyrkan som står bakom detta..Och det är väl till viss del rätt av dej..
Men betänk...Vad är människan och inte minst djurens djupaste instinkter?? Att para sej och säkra fortbeståndet..Den starke vinner..I djurvärlden iaf..Att sen en del fått ideer om att parning kan ske med vad helst som dyker upp är en annan femma..Kanske dåliga gener..Vad vet jag..Den djuriska instinkten att para sej för att säkra beståndet är iofs något människan tappat delvis..Men för den skull ser jag det inte som "normalt" att söka sej till partners av samma kön..Ska du nu sedan föreläsa om det normala med inseminering??
Näe, låt dom hålla på..Men normala är dom inte..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 664
768542
November 8, 2004 - 11:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag respekterar föregående talares åsikter, men håller inte med dock.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
768543
November 8, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Var det inte någon som sa att homosexualitet är en sjukdom och aids är dess botmedel ?

Har tillomed förmig att aids började hoss de homosexuella.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
768548
November 8, 2004 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Var det inte någon som sa att homosexualitet är en sjukdom och aids är dess botmedel ?

Har tillomed förmig att aids började hoss de homosexuella.

Njaäe, nu är du ute och cyklar på dåliga vägar..
Iofs påstår en del kyrkofalanger det, men så är det nog inte..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
768552
November 8, 2004 - 11:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok, bara något jag hört någon stans, kommer inte ihåg vart dock.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768560
November 9, 2004 - 12:02 am
sp_Permalink sp_Print

Min sexuella identitet är att jag hittills blivit och blir kär i personer med en annan genitalie än jag själv, om nu någon undrar. Men poängen är att man ska kunna bli kär i vem som helst. Kanske skulle jag bli kär i en kille om jag träffade nån där kemin stämmer, vem vet, men just nu är tjejer min preferens.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
768562
November 9, 2004 - 12:02 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=ilg@dd]Fobi=Sjuklig rädsla...
Jag är inte rädd över huvet taget för homofiler, däremot kan jag härskna till när nån står och förklarar hur "naturligt" det är att vara homo..
Man och kvinna är ämnade för varandra..Sätt alla bögar på Gotland och alla flator på Öland..Vänta 50-60 år och jämför folkmängdsökningen på fastlandet..Homosexualitet leder till avfolkning..
Ingen med alla hästarna i stallet kan väl påstå att det skulle vara normalt??
Att dom däremot finns får man väl stå ut med..
Det är ju inte så att man slår ner folk beroende på vad dom har för sej inom sina väggar..
Men normalt...Näe...

Tack gud jag har en allierad.

en till

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
768564
November 9, 2004 - 12:04 am
sp_Permalink sp_Print

Denna diskussionen har vi väl haft förr?

Hur som helst. Hur kan man definiera normalt? Vad är normalt? Och för vem? Och vad spelar det för roll för dig om vad som är normalt, så länge de håller sig på sin kant?

De som är så otroligt osäkra att de tror att första "bögen" kommer sätta på dem i röven, är inte mindre än otroligt icke självsäker.

Kärlek handlar väl om så mycket mer än sex? Det kan vara saker man gör tillsammans, lever tillsammans under samma tak, hjälper varandra och så vidare.

Varför är vi så rädda? Varför kan vi inte acceptera det, utan att snegla? Vad folk gör i sängkammaren är skitsamma för oss (om vi är självsäkra i oss själva). Någon säger att gud skapade kvinnan och mannen "så" för att det är "naturligt". Själv ser jag det mest som något som har med fruktbarhet att göra, inte med kärlek i sig. Kan en mamma ha en kärleksfull relation till sin dotter, utan att de ska behöva ha sex? Det handlar om så mycket mer än sex, och vi som tror att en relation bara bygger på sex får sluta kolla så mycket på porrfilm 😛

En annan säger att vi inte är menade att ha sex i arslet på varandra? Det är väl ett fullt normalt beteende hos många heterosexuella också? Eller kan tjejen betäknas som "bög" så fort hon tar emot gåvan?

Jag tror att många homosexuella-par inte bygger sina förhållanden på sex, utan på annat. Tror också det finns många som sällan har sex, och istället "leker" med tjejpartners. Men de vill ha relationen med en kille. Hur som helst, så bryr jag mig inte, och jag vill inte ens tänka på det, för jag anser mig inte ha med det att göra, plus att jag också känner mig lite "oroad".

Angående adoption så är jag starkt emot det. Inte eftersom inte homosexuella inte kan bli minst lika bra föräldrar (eller till och med bättre, eftersom de verkligen är säkra och kämpar för att bli föräldrar). Utan anledningen till att jag är emot är att vi inom den s.k. "normala" sektorn gör så stor "deal" av det och gör det till någonting onormalt. Vi klarar helt enkelt inte av att hantera en sån pass simpel sak. Det är vi hetero som är problemet, inte de homosexuella. Det är vi som är omogna. Ingen annan.

Tror att homosexuella kan föda upp ungar MINST lika bra, om de bara fick chansen 100%, utan att barnen riskerade att behöva skämmas, bli retade, uttittade på grund av oss s.k. "vanligas" omogona beteende.

Det var mitt i denna tråd.
Och ni får spekulera hur mycket ni vill hurvida jag är bög. Bevisar bara att ni har för mycket tid över 😛

/David

Samtidigt väldigt fel av oss s.k. "vanliga" att generalisera så kraftigt som vi gör, och tro att alla är transor, quens och allt vad det heter. Det är bara ett fåtal som "sticker" ut sådär. De allra flesta lever som vilken person som helst. Tänk på att var 10 person ni möter är homosexuell (har för mig att det är nått sånt)

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768566
November 9, 2004 - 12:08 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Fobi=Sjuklig rädsla...
Jag är inte rädd över huvet taget för homofiler, däremot kan jag härskna till när nån står och förklarar hur "naturligt" det är att vara homo..
Man och kvinna är ämnade för varandra..Sätt alla bögar på Gotland och alla flator på Öland..Vänta 50-60 år och jämför folkmängdsökningen på fastlandet..Homosexualitet leder till avfolkning..
Det är ju inte så att man slår ner folk beroende på vad dom har för sej inom sina väggar..
Men normalt...Näe...

Om man gjorde som inläggsförfattaren här föreslår skulle resultatet givetvis inte bli avfolkning. Homosexuella par skulle i samma utsträckning som heterosexuella vilja ha barn (eller avstå precis som heterosexuella par kan göra). Alla vet vi väl hur barn blir till. Givetvis kan fortplantningen fortgå utan heterosexuella samlag. Behöver jag förklara mer?

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
768568
November 9, 2004 - 12:09 am
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Man blir kär i en individ, inte ett organ eller ett kön.

Det är precis min åsikt.

Jag tror att många människor fastnar i ett visst tänkesätt och har sedan svårt att komma ut ur det.
Äldre människor till exempel kan ha svårt att acceptera nya saker och fenomen som kanske inte var accepterat då dom var unga.

Det tar alltid tid för saker och ting att förändras men jag är väldigt säker på att människor i Sverige kommer att tänka på ett helt annat sätt inom bara 10 år.
Förr i tiden i Amerika till exempel så var det helt naturligt att ha slavar som jobbar för en.
"Vad skulle kunna vara fel med att ha slavar som jobbar för en?" 🙄

Synen på homosexuella, miljön, djur, transsexuella o.s.v bara för att ta några exempel har förändrats avsevärt bara dom senaste åren.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768569
November 9, 2004 - 12:12 am
sp_Permalink sp_Print

Balor, tack, du har helt rätt. Synen på kön, sexualitet osv. skiftar i olika tider. Den är inte statisk. Den har förändrats och kommer förändras igen.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
768570
November 9, 2004 - 12:13 am
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: [quote=ilg@dd]Fobi=Sjuklig rädsla...
Men normalt...Näe...

Om man gjorde som inläggsförfattaren här föreslår skulle resultatet givetvis inte bli avfolkning. Homosexuella par skulle i samma utsträckning som heterosexuella vilja ha barn (eller avstå precis som heterosexuella par kan göra). Alla vet vi väl hur barn blir till. Givetvis kan fortplantningen fortgå utan heterosexuella samlag. Behöver jag förklara mer?

Bara för att du ska förstå tankegången..Alla bögar på Gotland(Isolerade) och smatliga flator på Öland(Isolerade)..
Förklara för mej hur deras fortplantningssystem ser ut..
Här utesluts även den "normala" inseminationen..
Alltså, tji kontakt mellan kvinna/man..

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
768571
November 9, 2004 - 12:16 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Fobi=Sjuklig rädsla...
Men normalt...Näe...

Homosexualitet är ju bara att acceptera. Det finns, och har alltid funnits. Det är klart inte alla människor kan vara homosexuella. Men att förklara det som onaturligt är fel. Visst förstår jag ditt synset, men tycker ändå det är fel.

Jag menar. Om homosexuella gillar andra av samma kön så är de ändå inkapabla att skaffa barn. Om det inte är accepterat av samhället så föder de ju ändå inga barn, alltså ingen avkomma. Och säg att de trots att de inte gillar "motsatta könet" skaffar ett barn, så är det inte särskillt bra, eftersom inte förhållandet bygger på kärlek. Vilket leder till seprasioner (som inte heller är "naturligt" för barnen).

Istället är det väl bättre att de homosexuella tillåts ha barn med varandra, med tillfällig hjälp av det motsatta könet under en begränsad period.

Då blir det ju snarare FLER barn i samhället, än färre. I alla fall välmående barn, om det bara var "accepterat av resten av samhället".

Du måste sätta in saker i ett verkligt sammanhang, inte bara i en låtsas värld.

Exempel:

Vad är bättre för befolkningsmängden (som du så gärna diskuterar)?

Alternativ 1:

Pelle som är bög på Gotland kan inte gå ut med sin sexualitet, än mindre ha barn. Därför skiter han i att skaffa barn med har sexuella aktivieter i smyg på sitt rum.

Alternativ 2:

Pelle som är bög på Gotland och inte kan skaffa barn av naturliga skäl (eftersom killar inte kan föda). Samtidigt är inte homosexualitet accepterat av samhället. Därför kör han med det nästbästa och gifter sig med en fru Sofie (som han inte gillar på det sättet) och skaffar barn med henne. Barnen växer upp i tuff miljö, utan föräldrar som egentligen bryr sig om varandra. Det blir en onaturlig "skilsmässa". Ännu mer onaturlig eftersom man förmodligen får minst en ny pappa (om mamman i detta fallet skaffar sig en ny karl).

Alternativ 3:

Pelle som är bög på Gotland är tillsammans med Erik. Givetviss kan de inte ha barn med varandra. Men de kan ta hjälp av Irene. Irene hjälper dem igenom gravidationen. Homosexualitet är också accepetatat fullt ut av samhället och ingenting "onormalt på något sätt". Pelle får ett barn som får leva i en förhoppningviss trygg familj (större förutsättningar för det i alla fall). Samtidigt får han kanske träffa sin mamma Irene om han vill, ibland.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768572
November 9, 2004 - 12:16 am
sp_Permalink sp_Print

Ilg@dd, javisst, i ett sånt fall skulle fortplantning inte kunna förekomma, nej, men så kommer det ju aldrig bli (förhoppningsvis) att man isolerar kvinnor för sig och män för sig. Vill du med detta resonemang påstå att det krävs kvinna och man för fortplantning? Ditt argument håller inte, p.g.a. att kvinnor och män inte lever isolerade och sedan har vi mitt inseminationsargument.

Att isolera kvinnor och män för sig skulle ju innebära i ännu högre grad att vi var homofoba och försökte upprätthålla en heterosexuell norm, vilket bara skulle bekräfta queer-teorin som jag ansluter mig till.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
768576
November 9, 2004 - 12:24 am
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Ilg@dd, javisst, i ett sånt fall skulle fortplantning inte kunna förekomma, nej, men så kommer det ju aldrig bli (förhoppningsvis) att man isolerar kvinnor för sig och män för sig. Vill du med detta resonemang påstå att det krävs kvinna och man för fortplantning? Ditt argument håller inte, p.g.a. att kvinnor och män inte lever isolerade och sedan har vi mitt inseminationsargument.

Det krävs kvinna/man Ägg/spermie för att alstra avkomma, dvs fortplantning..Inga kvinns, inga ägg...inga män, inga spermier..
Sov du på biologilektionerna??
Utan dessa ingredienser skapas inga spolingar..
Sen att man på "naturlig" väg, mixar onans handarbete i kvinnor är en annan sak..Men båda komponenterna behövs..
Ponera 2 kvinns som komparerar..Hur jäkla lesbiska dom än må vara, så nog faen måste dom ha lite "kaviar" för att få till en knodd..
Därav kan väl även du inse faktum att man/kvinna är det naturliga..

*Edit*
För övrigt anser jag att ett barn, oavsett kön har rätt till både en mamma och en pappa..En förebild av båda sorterna..
Jag vet att det är i det närmnaste en utopi i dessa dagar, men man ska faen i mej försöka..

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768577
November 9, 2004 - 12:26 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=conny_69]Ilg@dd, javisst, i ett sånt fall skulle fortplantning inte kunna förekomma, nej, men så kommer det ju aldrig bli (förhoppningsvis) att man isolerar kvinnor för sig och män för sig. Vill du med detta resonemang påstå att det krävs kvinna och man för fortplantning? Ditt argument håller inte, p.g.a. att kvinnor och män inte lever isolerade och sedan har vi mitt inseminationsargument.

Det krävs kvinna/man Ägg/spermie för att alstra avkomma, dvs fortplantning..Inga kvinns, inga ägg...inga män, inga spermier..
Sov du på biologilektionerna??
Utan dessa ingredienser skapas inga spolingar..
Sen att man på "naturlig" väg, mixar onans handarbete i kvinnor är en annan sak..Men båda komponenterna behövs..
Ponera 2 kvinns som komparerar..Hur jäkla lesbiska dom än må vara, så nog faen måste dom ha lite "kaviar" för att få till en knodd..
Därav kan väl även du inse faktum att man/kvinna är det naturliga..

De "komponenter", d.v.s ägg, spermie, du talar om lever de facto inte isolerade. Ja, jag vet att det krävs sperma som förs in i livmodern, men hur den kommer dit finns det flera metoder för, eller hur? Så ditt argument om kvinna och man som norm och naturlighet faller därmed.

Förresten, det du skriver om att barnet behöver en kvinna och en man..då anser du alltså att man och kvinna har olika inbyggda egenskaper beroende på genitalie?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
768579
November 9, 2004 - 12:29 am
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote:
Att isolera kvinnor och män för sig skulle ju innebära i ännu högre grad att vi var homofoba och försökte upprätthålla en heterosexuell norm, vilket bara skulle bekräfta queer-teorin som jag ansluter mig till.

Du kan kalla mina funderingar för "straight-teorin"..
wink

conny_69 wrote: De "komponenter", d.v.s ägg, spermie, du talar om lever de facto inte isolerade. Ja, jag vet att det krävs sperma som förs in i livmodern, men hur den kommer dit finns det flera metoder för, eller hur? Så ditt argument om kvinna och man som norm och naturlighet faller därmed.

Förresten, det du skriver om att barnet behöver en kvinna och en man..då anser du alltså att man och kvinna har olika inbyggda egenskaper beroende på genitalie?.

Varifrån kommer spermierna till inseminationen då ??

Japp, jag anser att kvinna/man bär med sej könsbetingade egenskaper..
(Faen, nu får man väl feministerna på sej också)

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768581
November 9, 2004 - 12:31 am
sp_Permalink sp_Print

Ilg@dd, ja, straight-teorin är tyvärr förhärskande. Queer-teorin handlar inte om att skapa en ny norm, utan att ifrågasätta "straight-teorin", om du så vill.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
768582
November 9, 2004 - 12:35 am
sp_Permalink sp_Print

queer betyder konstig borde ju säga allt om deras teori

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768583
November 9, 2004 - 12:35 am
sp_Permalink sp_Print

Ilg@dd, klart sperman kommer från en man och förs in i en kvinna. Men hur det görs finns det flera sätt för. Det gör inte att man och kvinna måste leva tillsammans eller hur?

Och feminist, det kan du kalla mig också, ansluter mig bl.a. till feministteoretikern Judith Butlers tankegångar om performativitet, d.v.s. hur könen är en konstruktion som spelas upp hela tiden för att upprätthålla sin status som norm, d.v.s. hur vi klär oss, associerar färger med kön (rosa=kvinnligt) osv. Hon menar att genus föregår kön, d.v.s. att det socialt skapade könet även konstruerar det biologiska (om jag förstår henne rätt, vilket jag tror).

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 168
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL