Vad anser ni om homosexuella|Page 7|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad anser ni om homosexuella
conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 664
sp_UserOfflineSmall Offline
768761
November 9, 2004 - 10:06 am
sp_Permalink sp_Print

En sammanfattning av de tankar jag här framfört finns i min dagbok på Lunar, daterad gårdagens datum. Läs gärna den och säg vad ni tycker. Mitt nick där: happyconny_kill (kill står för kille, men det rymdes inte vilket jag upptäckte för sent)

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768764
November 9, 2004 - 10:10 am
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing, om homosexualitet ses som något annat, annorlunda, onormalt, så kommer det fortsätta förtryckas.

Var står det skrivet i sten att heterosexualitet är det normala? Någonstans(kyrkan, och vetenskapsmän under slutet av 1800-talet har gjort oss homofoba misstänker jag) har tanken dykt upp och sedan upprepas och mångfaldigas den till den grad att heterosexualiteten ges sken av normalitet och naturlighet.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
768766
November 9, 2004 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: En sammanfattning av de tankar jag här framfört finns i min dagbok på Lunar, daterad gårdagens datum. Läs gärna den och säg vad ni tycker. Mitt nick där: happyconny_kill (kill står för kille, men det rymdes inte vilket jag upptäckte för sent)

OKEJ!!!!

Jag folk får ha sex med va faan dom villl, men jag tycker det är äckligt med homosexuella (Bara killar dock ,vilket jag inte tror där så ovanligt...)

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768767
November 9, 2004 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Farbror, vad är det för skillnad på homosexualitet hos tjejer, resp. hos killar?

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
768775
November 9, 2004 - 10:28 am
sp_Permalink sp_Print

Majoriteten gjör att det Hetrosexuella till normalt,
lika så är minna åsikter som oftast inte normala då jag tillhör en minoritet med dom.
Sen har jag haft kontakt med homosexualla personer och ståt och sagt det jag tycker 90% accepterar detta men några få kallar mig facist nazist och dyligt (yeah right som jag bryr mig).
Alla har väll rätt till sitt liv och sinna åsikter i ett fritt samhälle så länge det inte går ut över någon annan eller hur?
Och så vit jag vet har jag aldrig skadat en annan människas liv i den meningen att det är bestrafbart.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768780
November 9, 2004 - 10:35 am
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing, du säger att alla har rätt till sina åsikter så länge det inte skadar någon annan. Hur perfekt vore inte världen om det verkligen vore så? Men det är ett faktum att homosexualitet trycks ned, inte bara avsiktligt, utan också oavsiktligt i våra dagliga handlingar, ofta utan att vi ens tänker på det.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
768786
November 9, 2004 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Tyrfing, du säger att alla har rätt till sina åsikter så länge det inte skadar någon annan. Hur perfekt vore inte världen om det verkligen vore så? Men det är ett faktum att homosexualitet trycks ned, inte bara avsiktligt, utan också oavsiktligt i våra dagliga handlingar, ofta utan att vi ens tänker på det.

Som så många andra saker...

Tyrfing
Member
Medlem
768795
November 9, 2004 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Tyrfing, du säger att alla har rätt till sina åsikter så länge det inte skadar någon annan. Hur perfekt vore inte världen om det verkligen vore så? Men det är ett faktum att homosexualitet trycks ned, inte bara avsiktligt, utan också oavsiktligt i våra dagliga handlingar, ofta utan att vi ens tänker på det.

Är de dom ända som trycks ner, problem finns deal with it.
Skulle jag gå runt och bry mig om hur mycket ANDRA möter fördomar så skulle jag lika gärna kunna ta självmord, jag sköter mitt som jag sa tidigare.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768844
November 9, 2004 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing, eftersom vi sedan 1800-talet och framåt till stor del definierar vår identitet utifrån våra sexuella handlingar så är förtryckandet av homosexualiteten ett av de största problemen idag, därför att många människor förtrycks. Detta faktum kan man inte förringa. Se bara på många av inläggen i den här tråden, där en blatant homofobi tyvärr visar sitt fula ansikte. Bara det visar att det finns ett stort problem. När vi säger att "man ska acceptera homosexualitet" så implicerar vi samtidigt att den är sämre eller onaturlig, men ska få finnas ändå. Sådana inlägg hittar man i massor i denna tråd, eller hur?

Trots allt behöver man inte göra så mycket mer än att inse att heteronormativa budskap översköljer oss hela tiden i vardagen. För när man inser det då inser man också att heteronormen är en skör konstruktion som inte har så stor kraft som den försöker tillmäta sig. När vi inser att det handlar om konstruktioner, ja då har vi kommit en bit på väg att likställa homo-, bi-, och heterosexualitet.

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
768855
November 9, 2004 - 12:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Låt folk vara gay om dom vill, jag bryr mig faktiskt inte. Man väljer ju själv sina sexpartners (såvida man inte sitter i fängelse), så det är ju bara att dissa förfrågningar av folk man inte vill ha sex med.

Tycker det inte är konstigare med homosexualitet än sexrelationer med extrem ålderskillnad.

Jag har den uppfattningen att tanken på tjej-tjej-sex är mer upphetsande för killar än vad kille-kille-sex är för tjejer, fast jag förstår inte varför.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
768864
November 9, 2004 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Tyrfing, eftersom vi sedan 1800-talet och framåt till stor del definierar vår identitet utifrån våra sexuella handlingar så är förtryckandet av homosexualiteten ett av de största problemen idag, därför att många människor förtrycks. Detta faktum kan man inte förringa. Se bara på många av inläggen i den här tråden, där en blatant homofobi tyvärr visar sitt fula ansikte. Bara det visar att det finns ett stort problem. När vi säger att "man ska acceptera homosexualitet" så implicerar vi samtidigt att den är sämre eller onaturlig, men ska få finnas ändå. Sådana inlägg hittar man i massor i denna tråd, eller hur?

Trots allt behöver man inte göra så mycket mer än att inse att heteronormativa budskap översköljer oss hela tiden i vardagen. För när man inser det då inser man också att heteronormen är en skör konstruktion som inte har så stor kraft som den försöker tillmäta sig. När vi inser att det handlar om konstruktioner, ja då har vi kommit en bit på väg att likställa homo-, bi-, och heterosexualitet.

Återigen Fobi=Sjuklig rädsla..
Jag tycker det är remmarkabelt att folk(Även i massmadia) ska använda felaktiga ord och uttryck..
Vill minnas att det är åtalbart att ställa sådana diagnoser utan utbildning..
Även att det är en grövre form av ärekränkning..
Sen är det enligt mej inte heller "normalt" att gå omkring och analysera andras eventuella psykosociala sjukdomssymtom..

*Edit*
Jag anser även att nynasister har fått saker och ting om bakfoten..
Klassar du mej då som nynasistfobiker??
Jag lider antagligen av många fobier i såna fall, om man nu ska klassa ogillande av vissa saker och företeelser som fobier..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
768871
November 9, 2004 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Farbror, vad är det för skillnad på homosexualitet hos tjejer, resp. hos killar?

Jag kanske är attraherad av kvinnor men inte män ? vilket gör det enklare att se kvinnor som är homosexuella än män.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768873
November 9, 2004 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Ilg@dd, fobi är en sjuklig rädsla. Men den sjukliga rädslan uttrycks i vardagliga handlingar, och det är det som är problemet. Många av oss har den fobin, utan att ens veta om det, ty när vi talar om att "acceptera" homosexualitet så är det en fobisk handling(givetvis inte samma sorts mentala fobi som exempelvis agorafobi och dylikt, men icke desto mindre en fobisk handling). Man måste inte vara fysiskt eller psykiskt sjuk för att ha en fobi.

Man kan jämställa det hela med att man har en passiv rasism då man menar sig inte vara rasist men tycker si och så om invandrare. Sen säger man att de riktiga rasisterna är ute på gatorna och pucklar på invandrare, så alltså är man själv ingen rasist. Men genom sina uttalanden så är man minst lika klandervärd som de s.k. aktiva rasisterna. Förstår du mitt resonemang?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
768879
November 9, 2004 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Ilg@dd, fobi är en sjuklig rädsla. Men den sjukliga rädslan uttrycks i vardagliga handlingar, och det är det som är problemet. Många av oss har den fobin, utan att ens veta om det, ty när vi talar om att "acceptera" homosexualitet så är det en fobisk handling. Man måste inte vara fysiskt eller psykiskt sjuk för att ha en fobi.

Man kan jämställa det hela med att man har en passiv rasism då man menar sig inte vara rasist men tycker si och så om invandrare. Sen säger man att de riktiga rasisterna är ute på gatorna och pucklar på invandrare, så alltså är man själv ingen rasist. Men genom sina uttalanden så är man minst lika klandervärd som de s.k. aktiva rasisterna. Förstår du mitt resonemang?

Jo, jag förstår hur du menar.
Personligen tycker jag att du är helt fel ute, och att du kanske skulle ta och leva i verkligeheten en stund..Du skriver som om du inte tycker eller tar ställning till någonting för egen maskin, utan rådfrågar någon homosexbibel till råds hela tiden..
Sen att det gått utför med Svenska språket är en annan femma.
Men det är väl bara jag som fått en släng av språkfobi antar jag.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
768880
November 9, 2004 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Man kan jämställa det hela med att man har en passiv rasism då man menar sig inte vara rasist men tycker si och så om invandrare. Sen säger man att de riktiga rasisterna är ute på gatorna och pucklar på invandrare, så alltså är man själv ingen rasist. Men genom sina uttalanden så är man minst lika klandervärd som de s.k. aktiva rasisterna. Förstår du mitt resonemang?

Det är upp till var och en att ha en åsikt om saker. Jag kan tycka si och så om invandrare, homosexuella, heterosexuella, kassörskor, smilies, mm

:bok:

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768887
November 9, 2004 - 12:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Didi, absolut, det handlar inte om att man inte får ha åsikter. Om det är det nån tror resonemanget handlar om så missar man poängen å det grövsta.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
768894
November 9, 2004 - 1:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Läste det du skrev om tv/reklam/såpoperor. De är inte verklighet och sannerligen inte norm.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768898
November 9, 2004 - 1:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Didi, klart de inte är verklighet..men min poäng i hela den här tråden är att "många bäckar små", alltså att många till synes obetydliga ting i vardagen bidrar till att upprepa och reproducera heteronormen. Det är i vårt beteende, i media, i vår könsåtskillnad, ja, i alla dessa ting, som heteronormen upprätthålls.

Jag vill bara väcka medvetenhet om hur heteronormen återskapar sig på många sätt..och just genom att den gör det på många sätt ger den ett falskt sken av att vara universell och allmänmänsklig.

Tyrfing
Member
Medlem
768913
November 9, 2004 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Didi, absolut, det handlar inte om att man inte får ha åsikter. Om det är det nån tror resonemanget handlar om så missar man poängen å det grövsta.

Så då har jag rätt att tycka som jag vill om homosexualitet och annat, om med tanke på att vi har ytrandefrihet har jag rätt att säga, skriva, trycka (etc etc) det så länge jag är specefik på att det är vad jag tycker.
Sen om du skall börja gnälla på att man skiljer på folk och folk så borde du se över lagar som hets mot folkgrupp och liknande lagar då dessa lagar starkt skiljer på folkgrupper.
T,ex är Etniska Svenskar inte en "Folkgrupp" medans Iranier och Homosexuala är det,
Oavsätt vad den lagen vill förmedla så har den redan distenktift påpekat en stark skilnad mellan folk.
Eller t,ex att Främlingsfientlighet bara kan finnas hos vita västerlänningar inte hos araber som t,ex hatar negrer.
Om du undrar om jag ser skilnad på folk och folk så är svaret ja för det är skilnaden mellan folk och åsikter som jag finner intresasnt i den här värden som i övrigt kan vara ganska mörk och enformig.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768916
November 9, 2004 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi, absolut, rasism och homofobi är bägge stora problem. Rasism är ett minst lika stort problem.

Givetvis får alla ha sina åsikter, men tänk på hur du skulle vilja bli bemött om du vore homosexuell eller invandrare. Du skulle inte vilja bli bemött på något annorlunda sätt än idag eller hur?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 122
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL