Vad anser ni om homosexuella|Page 8|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad anser ni om homosexuella
stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
sp_UserOfflineSmall Offline
768920
November 9, 2004 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Om alla lejon skulle bli homosexuella, vad skulle hända med dem då? Just det, de skulle dö ut, för de skulle inte kunna fortplanta sig.

Behövs inga fler argument för att bevisa att homosexualitet är onormalt och heterosexualitet är det normala.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 664
768922
November 9, 2004 - 1:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Stormaz, ditt resonemang haltar betydligt när du jämför människor och lejon. Dock är det fler som jämför oss med djur.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
768925
November 9, 2004 - 1:37 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: DiDi, absolut, rasism och homofobi är bägge stora problem. Rasism är ett minst lika stort problem.

Givetvis får alla ha sina åsikter, men tänk på hur du skulle vilja bli bemött om du vore homosexuell eller invandrare. Du skulle inte vilja bli bemött på något annorlunda sätt än idag eller hur?

Jag skulle vilja bli bemött med jämnlik respekt avsätt vem jag möter, detta är något jag ofta inte gjör som svenk metalskalle.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
768929
November 9, 2004 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

All diskriminering är fel, givetvis.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
768942
November 9, 2004 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är inte homosexuell men har inget personligt mot homosexuella.
Men visst kan det bli en del skämt med polarna som har negativ klang om homosexuella, åtminstone så länge man vet att ingen av dem är homosexuella.

Den enda homosexuella sexerfarenheten jag skulle kunna tänka mig vore en trekant med två lesbiska tjejer. :bgrin:

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
768961
November 9, 2004 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker homosexuella ska ha samma rättigheter, så länge de inte börjar flörta med en på toaletten. (Hände förresten mig på finlandsfärjan i somras, var nån gay-kongress på discot mitt i natten...):bgrin:

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
768998
November 9, 2004 - 2:47 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Stormaz, ditt resonemang haltar betydligt när du jämför människor och lejon. Dock är det fler som jämför oss med djur.

Vad är det som haltar?
Om alla bara har relationer med sitt egna kön kommer ju arten att dö ut oavsett vilken art det är.

Och kom inte med massa snack om insemination eller dylikt, det är definitivt inget naturligt sätt att fortplanta sig.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
769013
November 9, 2004 - 2:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81, förklara vad du lägger in i begreppet naturligt respektive onaturligt. Motivera gärna ditt resonemang.

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
769029
November 9, 2004 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Just detta med att motivera(se mitt föregående inlägg) är intressant. Heteronormen kräver jämt att homosexualiteten ska förklara sig. Queer-teorin innebär bl.a. att man vill vända på det och att heterosexualiteten istället ska få förklara sig.

Att homosexuella måste förklara sig finns många exempel på. Ta bara frasen "Varför sa han inte att han var homosexuell?" Den frasen används i alla möjliga sammanhang. Tror inte ens jag behöver ta ett exempel, för det förstår ni nog.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
769034
November 9, 2004 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Json_81, förklara vad du lägger in i begreppet naturligt respektive onaturligt. Motivera gärna ditt resonemang.

Ja hur många gånger ser du lejon inseminera sina honor via provrör 🙄

Ska man se evolutionärt på saken, så är djurens (inkl människans) främsta mål att utvekla och fortplanta sig så att arten överlever...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
769035
November 9, 2004 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Just detta med att motivera(se mitt föregående inlägg) är intressant. Heteronormen kräver jämt att homosexualiteten ska förklara sig. Queer-teorin innebär bl.a. att man vill vända på det och att heterosexualiteten istället ska få förklara sig.

Att homosexuella måste förklara sig finns många exempel på. Ta bara frasen "Varför sa han inte att han var homosexuell?" Den frasen används i alla möjliga sammanhang. Tror inte ens jag behöver ta ett exempel, för det förstår ni nog.

Att homosexuella förväntas förklara sej beror ju på att det är onormalt..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
769037
November 9, 2004 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=conny_69]Json_81, förklara vad du lägger in i begreppet naturligt respektive onaturligt. Motivera gärna ditt resonemang.

Ja hur många gånger ser du lejon inseminera sina honor via provrör 🙄

Ska man se evolutionärt på saken, så är djurens (inkl människans) främsta mål att utvekla och fortplanta sig så att arten överlever...

Tekniken går frammåt.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
769038
November 9, 2004 - 3:07 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Stormaz, ditt resonemang haltar betydligt när du jämför människor och lejon. Dock är det fler som jämför oss med djur.

Det är ju inte i alla tider vi har kunnat göra barn på både det ena och andra sättet. Om vi tänker oss innan man kunde göra barn med doktorns hjälp och alla människor skulle bli homosexuella, vad skulle hända då? Ja, du fattar väl mitt resonemang men du håller bara inte med.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
769040
November 9, 2004 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: Json_81, förklara vad du lägger in i begreppet naturligt respektive onaturligt. Motivera gärna ditt resonemang.

Ok, i det här sammanhanget.

Antag att djurs främsta mening med livet är att fortplanta sig.

Det naturliga sättet är då att en hona och en hane parar sig.

Detta går nu att lösa på andra sätt tack vare människors pillande med saker som man kanske skulle låta vara. Men det är inte så allt är skapat från början, därav blir detta en onaturlig lösning.

Homosexualitet är något som förekommit mycket länge och förekommer bland diverse olika arter (människan medräknad), men det är och kommer alltid vara något som avviker från den naturliga lösningen för artens överlevnad. Därav är det något onaturligt.

Jag skulle vilja att du svarar på frågan om varför resonemanget med lejonen haltar.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
769041
November 9, 2004 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Tekniken går frammåt.

Självklart gör den det, men en framtid där människoarten bara fortplantar sig via inseminering anser jag skrämmande... det gör nog du också 🙂

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
769045
November 9, 2004 - 3:11 pm
sp_Permalink sp_Print

För att dra en kanske missvisande paralell..
Människan formligen vräker ut föroreningar i både luft och vatten nu för tiden, inte förr..Ska man då anta att det är evolution som folk bara stillatigande skall godta??
Pedofili uppmärksammas allt mer i media, om det beror på att det är mer vanligt förekommande eller att det inte upptäcktes i samma omfattning förr vette tusan, men tillgängligheten är väl större nu iom internet..Är det då också ett resultat av evolution som bör accepteras??

*Edit*
Att det alltså bör gå under begreppet "normalt"?..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
769052
November 9, 2004 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=obelix]Tekniken går frammåt.

Självklart gör den det, men en framtid där människoarten bara fortplantar sig via inseminering anser jag skrämmande... det gör nog du också 🙂

Faktiskt inte, då skulle man slippa oönskade överraskningar wink :bgrin:

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
769063
November 9, 2004 - 3:18 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=conny_69]Just detta med att motivera(se mitt föregående inlägg) är intressant. Heteronormen kräver jämt att homosexualiteten ska förklara sig. Queer-teorin innebär bl.a. att man vill vända på det och att heterosexualiteten istället ska få förklara sig.

Vem säger att det är onormalt? Vem har bestämt att det är så?

Och Ilg@dd, varför jämföra oss med djur? Om vi nu ändå ska göra det så finns homosexualitet i djurvärlden också som vi redan varit inne på.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
769072
November 9, 2004 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

conny_69 wrote: [quote=ilg@dd][quote=conny_69]Just detta med att motivera(se mitt föregående inlägg) är intressant. Heteronormen kräver jämt att homosexualiteten ska förklara sig. Queer-teorin innebär bl.a. att man vill vända på det och att heterosexualiteten istället ska få förklara sig.

Vem säger att det är onormalt? Vem har bestämt att det är så?

Och Ilg@dd, varför jämföra oss med djur? Om vi nu ändå ska göra det så finns homosexualitet i djurvärlden också som vi redan varit inne på.

Vad majoriteten av folk anser vara normalt är därmed en norm som folk tolkar som normalt..
Hur du får in djuren i diskussionen igen vet jag ej..Men de flesta djur som ägnar sej åt homofili är till större delen ungar, valpar eller vad du vill kalla det, som i sin enfald övar inför framtidens bedrifter..Må så vara att en hundvalp försöker föröka sej med en annan hundvalp..eller varför inte mot ett byxklätt ben på en homosapien..I deras fall är det fråga om instinktiva rörelser som skall finslipas..
Nämn någon djurart som lever i parförhållande med en av samma art, och har sex med densamma..

conny_69
Kommer du hit ofta?
Medlem
769083
November 9, 2004 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Observera att det är flera andra som dragit in djuren i diskussionen. För mig är det inte relevant att jämföra oss med djuren, men jag vill ju bemöta inläggen.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 88
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL