December 18, 2005
har levt på csn länge nu och de har fungerat bara för att jag har kunnat låna av familj också. jag tycker det går åt mycket pengar till fritid/nöjen . skulle kunna skära mycket där.
Nu är dock examen fixad och börjar jobba i augusti. Då som konsult, hamnar jag på runt 22´. Helt ok tycker jag. är inte riktigt nöjd så sätt med alla år med studier, men man måste börja någonstans.
January 7, 2006
skiroy wrote: Denna tråd påminner mig om en annan tråd med en makalös vändning! 😀
Man kan verkligen läsa den tråden hur många gånger som helst 😀
May 25, 2007
maedhros wrote: Under mitt sista år på gymnasiet hade jag 5000 kr i månaden, totalt. ca 3500 till hyra och räkningar. 1500 kr över till mat och nöjen, det funkade faktiskt! Är inte så dyr i drift.
Ganska exakt som mig alltså. Funkar kanon 🙂
Blir dock lite drygt med spriten men ska börja brygga egen nu så 🙂
November 22, 2001
ilg@dd wrote:
Om jag gör ett jobb och betalar skatt för det, så reagerar jag naturligtvis om någon beskyller mej för att svarta.. Men sen händer det iofs att jag svartar lite, vilket jag inte ser någon anledning till att förneka.
Olika från fall till fall liksom.
Jag har emellertid inte nekat till att jag svartat när jag gjort det. Sen ser jag iofs ingen anledning till att redovisa vilket som är svart och vilket som är vitt på det här forumet, jag hoppas att det nu upphör med alla spekulationer ang. detta nu, känns inte som om det är relevant nog för att dryftas i var och varannan tråd.
🙄
Du får gärna knäcka extra lite svart.
Poängen var som sagt att du i tidigare trådar blånekat till att du gör något svart samtidigt som du (i denna t ex) erkännder det.
Så som systemet är utformat idag har jag full förstående för att man gör lite extra svart, men jag har ingen som helst förstående för att folk kan köra heltidsjobb svart.
Alltså en gråskala 🙂
Json_81 wrote: [quote=ilg@dd] Om jag gör ett jobb och betalar skatt för det, så reagerar jag naturligtvis om någon beskyller mej för att svarta.. Men sen händer det iofs att jag svartar lite, vilket jag inte ser någon anledning till att förneka.
Olika från fall till fall liksom.
Jag har emellertid inte nekat till att jag svartat när jag gjort det. Sen ser jag iofs ingen anledning till att redovisa vilket som är svart och vilket som är vitt på det här forumet, jag hoppas att det nu upphör med alla spekulationer ang. detta nu, känns inte som om det är relevant nog för att dryftas i var och varannan tråd.
🙄
Du får gärna knäcka extra lite svart.
Poängen var som sagt att du i tidigare trådar blånekat till att du gör något svart samtidigt som du (i denna t ex) erkännder det.
Så som systemet är utformat idag har jag full förstående för att man gör lite extra svart, men jag har ingen som helst förstående för att folk kan köra heltidsjobb svart.
Alltså en gråskala 🙂
När jag inte svartat, så blånekar jag naturligtvis.. Det är ingen omöjlighet att jobba "vitt" men även svarta några timmar på ett och samma ställe om man så vill. Då speciellt som snickare, datorfixare, bilrep, mm mm.. Men vissa saker går helt enkelt inte att svarta sej igenom..T.ex billack åt försäkringsbolagen kan bli en svår nöt att knäcka svart.. Däremot oljebyten och småskruvning går ju fint, även hemma i garaget.
Att svarta 100% är enbart korkat.. Blir ingen vidare pension på det sättet.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Bjornstrom wrote: [quote=ilg@dd]Men sen händer det iofs att jag svartar lite, vilket jag inte ser någon anledning till att förneka.
Där kom det, vänsterprasslaren erkänner svartjobb :corn: :corn: :corn:
ilg@dd wrote: Det gör jag emellertid inte, så nu kan du lägga ner skitsnacket..
I det sammanhanget du påstod det, gjorde jag det inte.. Lägg ner nu, för du verkar inte kunna tyda vad jag läser iaf.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 17, 2005
ilg@dd wrote: [quote=Bjornstrom][quote=ilg@dd]Men sen händer det iofs att jag svartar lite, vilket jag inte ser någon anledning till att förneka.
I det sammanhanget du påstod det, gjorde jag det inte.. Lägg ner nu, för du verkar inte kunna tyda vad jag läser iaf.
JASSÅ INTE JUST I DET SAMMANHANGET OOOOKKKEEET
Måste nog tipsa skattemyndigheten om den tungt kriminella ilg@dd tror jag..
September 27, 2002
Medellönen i Sverige 2005 var 23 300 kronor i månaden.
http://www.internationalen.se/.....xtend.1835
Bjornstrom wrote: [quote=ilg@dd][quote=Bjornstrom][quote=ilg@dd]Men sen händer det iofs att jag svartar lite, vilket jag inte ser någon anledning till att förneka.
JASSÅ INTE JUST I DET SAMMANHANGET OOOOKKKEEET
Måste nog tipsa skattemyndigheten om den tungt kriminella ilg@dd tror jag..
Gör det du..
February 19, 2004
Nu har jag dock inte läst alla inläggen. Men iaf, frågan om var gränsen går för en acceptabel lön beror helt på.
I Sverige tror jag det var 20kr timmen som är gränsen för slavarbete. Sen behöver ju inte en student i närheten av de pengarna en familj behöver.
Och frågan accepteabel kan ju också, om man vill vara lite extrem, knytas till överlevnad. 🙂
Aja, jag ser iaf fram emot större löneskilllnader för jag tror det hade "taggat" människor något till bättre utbildningar, samt att de som utbilda sig inte ska känna att de gjorde något dåligt val.
December 17, 2005
Ang wrote: Nu har jag dock inte läst alla inläggen. Men iaf, frågan om var gränsen går för en acceptabel lön beror helt på.
I Sverige tror jag det var 20kr timmen som är gränsen för slavarbete. Sen behöver ju inte en student i närheten av de pengarna en familj behöver.
Och frågan accepteabel kan ju också, om man vill vara lite extrem, knytas till överlevnad. 🙂
Aja, jag ser iaf fram emot större löneskilllnader för jag tror det hade "taggat" människor något till bättre utbildningar, samt att de som utbilda sig inte ska känna att de gjorde något dåligt val.
Load of crap med bra utbildning till många jobb..
February 19, 2004
Bjornstrom wrote: [quote=Ang]Nu har jag dock inte läst alla inläggen. Men iaf, frågan om var gränsen går för en acceptabel lön beror helt på.
Load of crap med bra utbildning till många jobb..
Beror också på vilken typ av arbete det handlar om. Jag kan säga att man anstäler inte jävel som utvecklare om den inte har en civilingenjörs utbildning. tex
June 28, 2007
Har i snitt 58 000 i månaden skattefritt som pokerspelare. Men det svänger ju rejält också. Ibland har man en 200k månad och som värst kan det ju bli 100k back.
När jag var student levde jag på 6000 i månaden och hade en hyra på 4000. Då lärde man sig upskatta värdet av varje krona. Som pokerspelare så har det blivit tvärt om, det är svårt att upskatta värdet av varje tusenlapp ens.
Är lite avundsjuk på alla er som har fast lön. Vore skönt att veta att man garanterat får in pengar nästa månad. Men vet ju att om jag tar ett jobb kommer jag omedelbart mer än halvera min nettolön =(, vilket vore mycket jobbigt.
December 17, 2005
Statisk2 wrote: Har i snitt 58 000 i månaden skattefritt som pokerspelare. Men det svänger ju rejält också. Ibland har man en 200k månad och som värst kan det ju bli 100k back.
När jag var student levde jag på 6000 i månaden och hade en hyra på 4000. Då lärde man sig upskatta värdet av varje krona. Som pokerspelare så har det blivit tvärt om, det är svårt att upskatta värdet av varje tusenlapp ens.
Är lite avundsjuk på alla er som har fast lön. Vore skönt att veta att man garanterat får in pengar nästa månad. Men vet ju att om jag tar ett jobb kommer jag omedelbart mer än halvera min nettolön =(, vilket vore mycket jobbigt.
Vars spelar du? Nick?, sparar du inga pengar??
June 28, 2007
Bjornstrom wrote: [quote=Statisk2]Har i snitt 58 000 i månaden skattefritt som pokerspelare. Men det svänger ju rejält också. Ibland har man en 200k månad och som värst kan det ju bli 100k back.
Vars spelar du? Nick?, sparar du inga pengar??
Jo jag sparar såklart en hel del. Varför skulle jag inte göra det?
1 Guest(s)