December 17, 2005
Statisk2 wrote: [quote=Bjornstrom][quote=Statisk2]Har i snitt 58 000 i månaden skattefritt som pokerspelare. Men det svänger ju rejält också. Ibland har man en 200k månad och som värst kan det ju bli 100k back.
När jag var student levde jag på 6000 i månaden och hade en hyra på 4000. Då lärde man sig upskatta värdet av varje krona. Som pokerspelare så har det blivit tvärt om, det är svårt att upskatta värdet av varje tusenlapp ens.
Är lite avundsjuk på alla er som har fast lön. Vore skönt att veta att man garanterat får in pengar nästa månad. Men vet ju att om jag tar ett jobb kommer jag omedelbart mer än halvera min nettolön =(, vilket vore mycket jobbigt.
Vars spelar du? Nick?, sparar du inga pengar??
Jo jag sparar såklart en hel del. Varför skulle jag inte göra det?
När du skrev "på er som har fast lön", om du sparar är ju skiten biff.. Vars spelar du då? Nickar??
June 28, 2007
Bjornstrom wrote: [quote=Statisk2][quote=Bjornstrom][quote=Statisk2]Har i snitt 58 000 i månaden skattefritt som pokerspelare. Men det svänger ju rejält också. Ibland har man en 200k månad och som värst kan det ju bli 100k back.
När jag var student levde jag på 6000 i månaden och hade en hyra på 4000. Då lärde man sig upskatta värdet av varje krona. Som pokerspelare så har det blivit tvärt om, det är svårt att upskatta värdet av varje tusenlapp ens.
Är lite avundsjuk på alla er som har fast lön. Vore skönt att veta att man garanterat får in pengar nästa månad. Men vet ju att om jag tar ett jobb kommer jag omedelbart mer än halvera min nettolön =(, vilket vore mycket jobbigt.
Vars spelar du? Nick?, sparar du inga pengar??
Jo jag sparar såklart en hel del. Varför skulle jag inte göra det?
När du skrev "på er som har fast lön", om du sparar är ju skiten biff.. Vars spelar du då? Nickar??
Inte biff alls. Man kan ju backa rakt ut. I ett halvår. Känner spelare som plussat stabilt i flera år och sen har otur en lång period och gular. Därför är jag avundsjuk på fast lön. Är rätt osäkert som pokerspelare.
Spelar på cosmopol, b2b och prima. Nick går jag inte ut med. du?
March 1, 2001
Statisk2 verkar inte direkt vara nån fisk på pokerbordet 🙂 Grattis, men det kräver väl en ansenlig summa att spela med? Inte direkt att man gör så stora pengar på borden med några hundra i potten väl..
Själv har jag ungefär 15k över efter hyra och bil är betalt.
Sen nån tusenlapp på bensin, mat, öl å snus. Bredband snyltar jag från grannen 🙂
Får jag det extrajobbet jag sökt blir det 8-10k brutto extra månaden..hoppas hoppas dom hör av sig 🙂
Bor i en centralt i en trevlig 2a som jag delar med tjejen.
Skulle klarat mig på 10k mindre om det vore så, men drar mig gärna från det..
2 Guest(s)