Vad är äckligast? Rökning eller snusning?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad är äckligast? Rökning eller snusning?
.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
sp_UserOfflineSmall Offline
912017
June 25, 2005 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: tack för den du...
skulle uppskatta om någon hade fler länkar och titta på 😛
är det lika bra liksom och vända sig till en tobakaffär? (hade inte förväntat mig att en pipa skulle kosta så mycket :S)

Du ska veta det att pip-rökare luckar Mycket värre än dom som röker vanliga ciggareter. En liten varning bara 😉

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
912043
June 25, 2005 - 11:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: [quote=Hedjohn_znark]Vill inte svara på frågan 🙁
Jag snusar och det är så gött med en kall general efter maten:) mmmmm
har inget emot rökning eller snusning.
kom ihåg man lever bara en gång och den gången ska man njuta.

njuta? jag personligen förstår inte hur folk kan "njuta" av något som innehåller alla möjliga sorters kemikalier och gift..

jag säger inte att ingen får röka eller snusa, bara ingen röker i min närvaro så är jag nöjd, snusa kan de få göra men tanken kommer ändå i skallen varför de började? i min kompiskrets börjades det i 7'an då det var "coolt" nu ångrar sig många att de började och har försökt sluta flera gånger.

Får du bara i dig naturprodukter eller? För att det mesta som vi stoppar i oss daligen innehåller massa kemikalier och dylikt...

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
912048
June 25, 2005 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=Quarzi][quote=Hedjohn_znark]Vill inte svara på frågan 🙁

njuta? jag personligen förstår inte hur folk kan "njuta" av något som innehåller alla möjliga sorters kemikalier och gift..

jag säger inte att ingen får röka eller snusa, bara ingen röker i min närvaro så är jag nöjd, snusa kan de få göra men tanken kommer ändå i skallen varför de började? i min kompiskrets börjades det i 7'an då det var "coolt" nu ångrar sig många att de började och har försökt sluta flera gånger.

Får du bara i dig naturprodukter eller? För att det mesta som vi stoppar i oss daligen innehåller massa kemikalier och dylikt...

Kanske inte, men vad gör snus och cigg för nytta??? de kemikalier jag stoppar i mig är iaf i form av olika sorters mat som blir till energi osv, snus och cigg gör ingen nytta alls ur min synpunkt.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
912049
June 25, 2005 - 11:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: [quote=DiDi][quote=Quarzi][quote=Hedjohn_znark]Vill inte svara på frågan 🙁

Kanske inte, men vad gör snus och cigg för nytta??? de kemikalier jag stoppar i mig är iaf i form av olika sorters mat som blir till energi osv, snus och cigg gör ingen nytta alls ur min synpunkt.

Vad gör t.ex. coca eller öl för nytta? Kan lika bra dricka vatten. Snus är godis i min mening.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
912050
June 26, 2005 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Quarzi][quote=DiDi][quote=Quarzi][quote=Hedjohn_znark]Vill inte svara på frågan 🙁

Vad gör t.ex. coca eller öl för nytta? Kan lika bra dricka vatten. Snus är godis i min mening.

Därför drickar jag inte alcohol och knappt läsk, det blir nån enstaka gång i månaden när jag äter ute på kebabhaket med polarna som jag dricker läsk 😛

Men som sagt, alla får snusa/röka för mig om de vill, så länge rökarna inte kommer i närheten av mig när de ska tända ett bloss 😛

Edit: bara för att jag inte dricker alcohol eller läsk betyder inte det att jag inte får i mig onyttigheter på annan väg =)

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
912061
June 26, 2005 - 1:11 am
sp_Permalink sp_Print

whak wrote:
Dissa en tjej för att hon röker,

Hade jag också gjort. Tjejer som röker/snusar avtänder mig direkt. Att leva med en sån hela sitt liv är inget jag vill utsätta mig för.

Gueno wrote: Jag är heller singel än ihop med en tjej som röker.

wörd

sofly.
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 60
912074
June 26, 2005 - 6:40 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hoppas ni ändå inser att pojkar och flickor kan sluta röka.
Jag träffade världens underbaraste kille och slutade. Han avskyr verkligen rökning och råkade träffa mig, han blev upp över öronen kär och jag lika så. Så nu är man nikotinfri. Enkelt att sluta röka för den man älskar anser jag. 🙂 Man vill ju kunna kyssas när som helst.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
912083
June 26, 2005 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=whak] Dissa en tjej för att hon röker,

Hade jag också gjort. Tjejer som röker/snusar avtänder mig direkt. Att leva med en sån hela sitt liv är inget jag vill utsätta mig för.

Hörde en del klass kompisar snacka om sånt när man gick på gymnasiet.
Men jag fattar inte varför. Om du inte ska hångla/pussas med henne direkt efter att hon har bolmat så är det ganska lungt.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
912084
June 26, 2005 - 8:21 am
sp_Permalink sp_Print

Kaaaanske berodde på ditt jobb. :blink: 🙄

Sardaukar
Member
Medlem
912299
June 26, 2005 - 6:38 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: [quote=Sardaukar][quote=whak] Dissa en tjej för att hon röker,

Hörde en del klass kompisar snacka om sånt när man gick på gymnasiet.
Men jag fattar inte varför. Om du inte ska hångla/pussas med henne direkt efter att hon har bolmat så är det ganska lungt.

Hon luktar illa...kläderna luktar illa, jag blir passiv rökare själv, och bara tanken på att hennes hälsa löper större risk att försämras skulle inte göra mig tryggare, och definitivt inte bra för ev. barn.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
912300
June 26, 2005 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

sofly. wrote: Jag hoppas ni ändå inser att pojkar och flickor kan sluta röka.
Jag träffade världens underbaraste kille och slutade. Han avskyr verkligen rökning och råkade träffa mig, han blev upp över öronen kär och jag lika så. Så nu är man nikotinfri. Enkelt att sluta röka för den man älskar anser jag. 🙂 Man vill ju kunna kyssas när som helst.

Det är inga problem, när jag hade flickvän slutade jag snusa. Blev sockerberoende istället. :> Men nu är jag tillbaka med snusen.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
912328
June 26, 2005 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Vettefasen vad man ska rösta på där, båda är skit .. dock kan jag få för mig att puffa på en ciggarr på fester.

Nord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 661
912360
June 26, 2005 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=Delph1]Röken irriterar mig mer än snusandet, men båda är rätt motbjudande.

//Andreas

"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain

whak
Member
Medlem
912371
June 26, 2005 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote:

Hon luktar illa...kläderna luktar illa, jag blir passiv rökare själv, och bara tanken på att hennes hälsa löper större risk att försämras skulle inte göra mig tryggare, och definitivt inte bra för ev. barn.

Du har inte lite fördommar hör jag.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
912372
June 26, 2005 - 8:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Kände mej manad att lägga en röst på snusning..Inte för att jag upplever det som direkt snuskigt i min egen mun, men med tanke på hur folk ojjar sej över fjällornas snusande/rökande..
Jag föredrar nog en rökande donna istället för en snusande vad det gäller i sänghalmen..Snusen lär kunna svida till duktigt vid vissa övningar om man säger som så..
Däremot utanför sängen och rent vardagligt så spelar det ingen roll, kan istället vara en fördel om damen snusar eller röker, ifall man skulle stå där utan nån gång.
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Sardaukar
Member
Medlem
912477
June 27, 2005 - 5:28 am
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: [quote=Sardaukar]

Du har inte lite fördommar hör jag.

Så är det...en sådan dam/kvinna/tjej kommer inte i närheten av mig 😛

De som varit tobaksfria hela sitt liv förstår mig. Jag vet att du nyttjar tobak själv, så jag är inte förvånad wink

whak
Member
Medlem
912480
June 27, 2005 - 6:08 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@add wrote: Jag föredrar nog en rökande donna istället för en snusande vad det gäller i sänghalmen..Snusen lär kunna svida till duktigt vid vissa övningar om man säger som så..
Däremot utanför sängen och rent vardagligt så spelar det ingen roll, kan istället vara en fördel om damen snusar eller röker, ifall man skulle stå där utan nån gång.

Så du vill hellre ha en tjej som röker "i sängen" än snusar?

Sardaukar wrote:
Jag har inget emot folk som har varit tobaksfria hela livet. Ångrar själv att jag började. Inte för att jag anser att det är "farligt" eller så. Rent ekonomiskt.
Samt att vara beroende av något. Men när man är 13år så är man nyfiken. 🙁

rsastin
Member
Medlem
Forum Posts: 4296
912579
June 27, 2005 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

Rökning

Det "stör" fler personer än dig själv.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
912584
June 27, 2005 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: [quote=ilg@add]Jag föredrar nog en rökande donna istället för en snusande vad det gäller i sänghalmen..Snusen lär kunna svida till duktigt vid vissa övningar om man säger som så..

Så du vill hellre ha en tjej som röker "i sängen" än snusar?

Nu menade jag inte att hon röker vid själva "akten", det ter sej lite ovanligt..
Däremot om damen ifråga får för sej att utöva fellatio i sänghalmen och glömmer snusen inne så kan kanske en del irritation uppstå..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

whak
Member
Medlem
912648
June 27, 2005 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Nu menade jag inte att hon röker vid själva "akten", det ter sej lite ovanligt..
Däremot om damen ifråga får för sej att utöva fellatio i sänghalmen och glömmer snusen inne så kan kanske en del irritation uppstå..

Jojo, men snusen kastar man ju alltid ur när man håller på med sådant.
Syftade på det sexuella.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 106
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL