June 3, 2001
Amiga var fet!!!! Det braiga (speciellt på 500-tiden) var att allt rullade lika bra på alla Amigas eftersom alla hade samma prestandaspecifikationer. Inte en massa olika j**la processorhastigheter och sånt. Sen kom iofs turbokort och sånt till dem oxo, men det var senare det.
June 3, 2001
Som tut-tut säger så hade nog inte PC:n pressats så på att få bättre grafik och prestanda om inte Amigan kommit. Kommer faktiskt ihåg när det inte fanns ljudkort *ALLS* till PC:n. Det var tider det!!! (INTE). När SoundBlaster 1.0 (Mono, 8-bitars) kom och CD-ROM för allmänheten kom typ samtidigt, fick man ge typ 7 papp för en 1X-CD med ett SB till i paket. *HUGA*
June 7, 2001
Amigan låg tio år före PC-ar i utvecklingen.
Tyvärr fattade inte Commodore det, de trodde det bara var en spelkonsoll i stil med C64 eller Nintendo oc marknadsförde den som sådan.
Utvecklarna fick därför ingen budget och Amigan stod still i åratal tills PC-arna hade sprungit om.
June 11, 2001
Buuäää! *Snyft* Kommer själv i håg när jag hade en Atari 520 ST FM - Dog för något år sedan, då kunde jag köra raytracing i 1280x1024x256 på mindre än 5 minuter, på en pc idag tar samma bild 4 minuter och 17 sekunder, tänk då på att jag jämför en 8 Mhz,0 MB graikminne med en 450 Mhz, 64 MB grafikminne. så PC utveckling går ganska trögt, diskettstationen jag har kvar efter Atarin, funkar fortfarande, den är från 1987 och är ungerfär dubbelt så snabb som den jag har i PC:n
Tänk om pc:n hade tänkt från början......
August 28, 2001
Amiga e stenålder!! Sitta å byta disketter hela j**la tiden gör väll ingen glad. Speciellt inte om man någon gång har sett hur effektivt en Mac jobbar.. Tyst å fint, inte rasslar den som en j**la traktor (som en viss dator sort, eller vad det nu ä)
LovE Peace and Mac 4 ever
1 Guest(s)