January 17, 2002
Nu gör jag säkert någon admin sur, men ta bort min första tråd, tröttade bort mig där!
Nå, vad lyssnar du på mest?
Själv blir det Manowar, King Diamond, Therion och Static X etc (kanske inte hänger ihop med resten av banden, men dom tilltalar mig)
Sen vi fick fungerande högtalare i våra klassrum har jag lärt mig att avsky min klass... ALLA lyssnar på 50 Cent etc, BARA Rap och RNB (Finns det något vettigt en svart människa, idag, kan producera som kan klassas som musik? Nej).
Slå på MTV, chansen att 200 negrer (2 Män och 198 kvinnor i glittrande underkläder i discomiljö) hoppar omkring i TVn är överhängande.
Jag menar inget rasistiskt med detta, men fan vad jag stör mig på deras musik... Jag förstår inte hur folk kan lyssna på dem.
Så fort jag får bredband ska jag fixa en stor fin sida med ett enda syfte, att få Rap/hiphop/rnb klassad som psykisk tortyr och förbjuda den.
Det finns ETT undantag (Det finns alltid undantag), och det är Eminem, han tycker jag är bra pga hans roliga texter. Resten är SKIT!
Seså, svara nu, sen ska vi se hur mycket respekt ni tappar hos mig :bgrin:
September 1, 2002
Copy 'n paste från förra tråden:
Dimmu Borgir, Dark Funeral, Marduk, Mörk Gryning, Tulus, Windir, Vintersorg, Vader, The Doors, Slayer, The Beatles, Runemagick, Borknagar Amon Amarth, Aeternus och Arcturus.
Favvobanden ...
Kan säga att jag tycker Jay-Z är rätt bra också
😀
October 17, 2002
Jag tycker att det e skönt med Hip-Hop, mycket mer avslappnat än Metal som bara vrålar ut sig massor med skit. Sen om man går till nån klubb, inte fan dansar man till metal.
Dock gillar jag metal måste jag säga, speciellt Iron Maiden. Men inte black metal o speciellt inte skitband som Slipknot. Värsta skiten!
July 22, 2003
Samma svar som i gammla tråden:
För mig blir det mest rnb och hiphop typ 50 cent, eminem, jay z, beyonce, justin timberlake, sean paul och busta rhymes. Men även en hel del rock pop, bad cash quartet, broder daniel, the plan, the sounds, the rasmus, darkness.
Lyssnar väl egentligen på det mesta. Förutom svensktoppen och liknande.
July 11, 2002
Förut när man var lite så var man "wannabe" hiphopare med Fbu buxor, och lyssnade enbart på hiphop.
Idag så lyssnar jag väldigt mycket på Rock, bla AC/DC, The Offspring, Bad relgion mfl.
Samt trance/techno som är inte så enformig.
Det finns visst några bra, rap artiser som: Eminem, Afroman...
November 29, 2001
Ehmm, du har inte funderat på att nästan all kass pop på MTV är ganska missvisande för sin respektive genre?
All rap är långt ifrån "rump shader volume 34"... 😉
Lyssnar själv på det mesta förutom "techno" och "x metal" där x står för death, tung, heavy, black eller vad det nu finns för olika varianter.
Men det mesta jag lyssnar på är, eller har sina rötter i, "svart musik". Men faktum är ju att i princip all modern musik har sina rötter i "svart musik" så det är väl egentligen inte så avslöjande.
Några favvoartister/grupper är Keith Jarret, Jan Johansson, Fred Åkerström, Cornelis Vreeswijk, Jedi Mind Tricks, Moutain Brothers, Tom Waits, Yann Tiersen osv. så man får väl säga att jag är rätt så "bred".
Har hittat ett par låtar inom nästan alla grenrer som jag verkligen tycke rom. Metal är väl undantaget, i mina öron låter det bara som omusikaliskt oväsen och skrikande.
Metallicas Black Album är typ så nära som jag "vågar" komma. 😉
Rätt komiskt att jag som borde vara datanördsmannen no 1 hatar all datanördsmusik (metal och techno).
BTW det här med datornördar och metal har jag aldrig riktigt hajjat. Techno är ju rätt logiskt men metal, varför just datanördar liksom?
May 28, 2003
Super furry animals, Alice in videland, radiohead, Zwan, A perceft circle, B.R.M.C, radio dept, randy, raveonettes, Tool, Wilco, White stripes/De stijl, yeah yeah yeahs, backyard babies, broder daniel, chicks on speed, deftones, Division Of larua Lee, Flamin Lips, Fugazi, The Hives, The Kills, Öaakso, Le Tigre..... OSV 😀 Det finns juh hur månag band som helst som gör bra musik. (Alternativ musik) !!
1 Guest(s)