January 5, 2003
det går inte att lägga samman hiphop och r&b med mtv pop shiet.. det är som att lägga rock, döds-metalla och punk i en och samma..
50 cent är skit, agree with that, men om du skulle utforskat lite så finns det grupper som the roots, slum village, souls of mischief m.m som jag tycker är grymt sköna.. lite old school känsla..
inget illa, men metal är rena psykiska tortyren jämfört med hiphop.. nuff said..
December 19, 2002
Jag har inte röstat för det fanns inget alternativ med "Allt"
Det är klyschigt jag vet man jag lyssnar nästan på allt.
Ace of Base, Glenn Miller, Mark Knopfler, AC/DC, Arcana, Eric Clapton, BB King, Blu Cantrell, Robyn, Dilba, Brand New Heavies, Lisa Ekdahl, Adam Beyer, Astral Projection, The Delta
Listan kan göras hur lång som helst
June 23, 2002
Trance och Hip-Hop men eftersom du satt Hip-Hop under en sån puckad grupp så röstade jag på trance. "(Övrig MTV musik)" hahaha fan heller, men däremot lyssnar jag på hiphop men fan inte på övrig mtv-musik.
EDIT: Oftast svensk hiphop så som timbuktu,advance-patrol,ken,organism12 och mbma osv osv.
January 17, 2002
UndaC wrote: [quote=CoLiC] Svider i själen att se att 2 st har valt första alternativet 🙁
Du har ju inte gett dem något val egentligen.
Hade du skrivit rap för sig och "pop-rap" för sig hade det ju varit en annan femma.
Alla stilar i det valet är lika hemska att rösta på
June 23, 2002
CoLiC wrote: [quote=UndaC][quote=CoLiC] Svider i själen att se att 2 st har valt första alternativet 🙁
Hade du skrivit rap för sig och "pop-rap" för sig hade det ju varit en annan femma.
Enligt dig ja. Vilket det ända du bryr dig om, om du hade kunnat sätta lite bättre tex Hip-Hop för sig själv osv.
Blir så lack på folk som inte kan märka skillanaden på Hip-Hop och R&B. 😡
Sen det där med MTV är ju bara så korkat att lägga till. 😮
November 29, 2001
CoLiC wrote: [quote=UndaC][quote=CoLiC] Svider i själen att se att 2 st har valt första alternativet 🙁
Uppenbarligen har du inte hört så mycket rap annat än det som spelas på TV och i Radio alltså har du ingen talan i frågan.
Och sen att bunta ihop det med RnB, det är typ som att bunta ihop The Beatles och Marilyn Manson.
Och med RnB, menar du då också gammal "riktigt" RnB som BB King? (Förmodar att du vet vem det är.)
November 29, 2001
Pim_ wrote: [quote=UndaC]Uppenbarligen har du inte hört så mycket rap annat än det som spelas på TV och i Radio alltså har du ingen talan i frågan.
Hur hör man musik som inte spelas???
ja du.. vad ska jag säga, jag har x antal låtar här hemma som jag aldrig hört på radion eller sett på MTV så jag kan i alla fall säga att det är allt annat än omöjligt
det mesta jag lyssnar på har jag blivit tipsad om av bekanta men en hel del har jag också upptäckt genom olika artisters samarbeten
diskussionsforum om musik har jag också fått en hel del ifrån
men jag är inte så värst pop-intresserad så radion och MTV låter jag vara, det är ju nästan bara jobbig, glassig, överproducerad, stylad och konstgjord musik som spelas i radio och på MTV
iofs ibland hittar man ju något guldkorn, Aphex Twin upptäckte jag tex. genom MTV 🙂
January 23, 2002
Öhm, jag lyssnar i princip på allt nästan så jag röstade inte.
Fanns ju inget alternativ för allt. 😕
Jag lyssnar på allt från fransk hiphop till hårdrock.
Allt mellan trance och klassiskt, med mera med mera.
Lyssnar dock inte på riktig tungmetall och inte på dansband eller religös musik 🙄
3 Guest(s)