March 20, 2003
UndaC wrote: [quote=Pim_][quote=UndaC]Uppenbarligen har du inte hört så mycket rap annat än det som spelas på TV och i Radio alltså har du ingen talan i frågan.
Hur hör man musik som inte spelas???
ja du.. vad ska jag säga, jag har x antal låtar här hemma som jag aldrig hört på radion eller sett på MTV så jag kan i alla fall säga att det är allt annat än omöjligt
det mesta jag lyssnar på har jag blivit tipsad om av bekanta men en hel del har jag också upptäckt genom olika artisters samarbeten
diskussionsforum om musik har jag också fått en hel del ifrån
men jag är inte så värst pop-intresserad så radion och MTV låter jag vara, det är ju nästan bara jobbig, glassig, överproducerad, stylad och konstgjord musik som spelas i radio och på MTV
iofs ibland hittar man ju något guldkorn, Aphex Twin upptäckte jag tex. genom MTV 🙂
P3 spelar allt.
November 29, 2001
Steel wrote: [quote=UndaC][quote=Steel]religös musik 🙄
Hur definierar du religiös musik?
Tänker väl mest på kyrkomusik å liknande.
Finns faktiskt folk som sitter hemma och lyssnar på nån kör som sjunger en massa psalmer å sånt men det gillar inte jag.
Besvarar detta din fråga?
Jepp, finns ju massor av bra religiös musik också. Men at lyssna på kyrkokörer som sjunger psalmer ingår väl inte heller bland mina favoritsysslor. 😉
October 6, 2003
Almän MTV-musik stämmer väl på pricken?
Slå på MTV och du har garanterat en blåfet neger med 10 kg mässing runt halsen och med en pistol i brallan som sjunger om sin sjuka mor och sina egna drogproblem.
Om man kollar på Metaltext, låt oss säga Maiden eller Bodom. Där har texten faktiskt ett budskap (Children of Bodom - Towards Dead End)
Hela min klass lyssnar på MTV-musik på lektionerna, och man märker fort att tanken bakom den skiten handlade mer om brudarna än om texten.
Nu har jag sagt mitt, hoppas alla "wiggers" där ute tar åt sig rejält.
Jag kan inte mer än hålla med ColiC till 100% och jag vill att du sätter mig som hjälpreda/VIPmedlem #1 på din site. Bekämpa skiten, innan det är försent.
June 23, 2002
BearznaiL wrote: Almän MTV-musik stämmer väl på pricken?
Slå på MTV och du har garanterat en blåfet neger med 10 kg mässing runt halsen och med en pistol i brallan som sjunger om sin sjuka mor och sina egna drogproblem.Om man kollar på Metaltext, låt oss säga Maiden eller Bodom. Där har texten faktiskt ett budskap (Children of Bodom - Towards Dead End)
Hela min klass lyssnar på MTV-musik på lektionerna, och man märker fort att tanken bakom den skiten handlade mer om brudarna än om texten.
Nu har jag sagt mitt, hoppas alla "wiggers" där ute tar åt sig rejält.
Jag kan inte mer än hålla med ColiC till 100% och jag vill att du sätter mig som hjälpreda/VIPmedlem #1 på din site. Bekämpa skiten, innan det är försent.
Du verkar då inte hört annan hiphop eller snarare sett kanske än den som spelas på MTV. Börja med det innan du uttalar dig. Iofs det enda jag ser inom är väl några saddister med svarta kläder ..eller nåt är ju ungefär samma jämnförelse.
2 Guest(s)