Vad är en nätrelation och vad innebär den?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad är en nätrelation och vad innebär den?
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
1095586
November 21, 2006 - 9:06 am
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: [quote=Delph1]Nämen, är det inte Rutger
Ska vi kalla det en nätrelation månntro 😉

//Andreas

Vad syftar "det" på? wink

Vi har en gemensam vän som är duktig på att skvallra 😉

Vaniljflickan wrote: [quote=Delph1] Vi är alla marsvin här. Vaniljflickans trådar kommer lite då och då och väcker oftast intressant eftertanke 😉

//Andreas

Jasså? Så bra, det tar jag som en komplimang. De brukar inte hagla över mig här direkt.

Man är nog för uppslupen i att tänka 😉

//Andreas

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1231
1095641
November 21, 2006 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote:

Du vet väl att Skidans största intressen är att skriva julklappsrim, kontaktannonser och chatta med sina närmsta grannar? Det finns mycket skit under den pälsmössan! 😛

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1095681
November 21, 2006 - 2:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: [quote=Delph1]

Du vet väl att Skidans största intressen är att skriva julklappsrim, kontaktannonser och chatta med sina närmsta grannar? Det finns mycket skit under den pälsmössan! 😛

Jag har varit ute och druckit på krogen med den mannen, jag vet vad han går för 😉

//Andreas

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1095704
November 21, 2006 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Vaniljflickan][quote=Delph1]

Jag har varit ute och druckit på krogen med den mannen, jag vet vad han går för 😉

//Andreas

Ja så många gratisöl har du knappast fått någongång tidigare. 😀

skiroy
Member
Medlem
1095705
November 21, 2006 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: [quote=Delph1]

Hallå där ! O:)

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
1095709
November 21, 2006 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote:

:bgrin:

skiroy
Member
Medlem
1095717
November 21, 2006 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Vaniljflickan wrote: [quote=skiroy]

:bgrin:

Attans bävermössa där. :bgrin:

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
1095786
November 21, 2006 - 5:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite om själva sakfrågan då:

De jag lär känna på nätet får jag inte en särskilt nära relation till, om vi aldrig träffas IRL. Därför bryr jag mig inte så värst mycket om vad människor säger om sig själva heller, om någon vill vara en kill på 18, så får väl denne vara det då.

Jag känner absolut inget ansvar för nätrelationer. I början när jag chattade mycket så var det lite så, men sen åkte jag på semester och märkte att världen stod kvar. 🙂

Jag märker att andra människor inte alltid resonerar som jag, folk som lär känna varandra på communities t.ex, som tycker de känner varandra och börjar gå på krogen tillsammans.

Kanske bara är jag som är asocial!

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
1095788
November 21, 2006 - 6:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Utan att ha läst vad ni andra skrivit.

Min nätrelation består mycket av att jag pratar med folk om vardagliga saker, och ibland även saker jag inte ens berättar för mina riktiga vänner. Finns vissa saker som kan hända som man inte riktigt kan berätta för ens vänner, men man ändå vill vädra för nån.

Jag känner liksom dom väldigt bra, dom känns som mina kompisar på riktigt. Bara det att jag aldrig träffat dom på riktigt.

Har inget sådant behov heller, då jag har mina riktiga kompisar här.

Av den anledningen vill jag inte träffa folk som jag mött över nätet IRL. Har aldrig gjort det hittils, och ska hålla mig ett tag till.

Den anonyma känslan som kan vara skön försvinner lite då. Plötsligt kan man inte berätta allt, och testa tankar på andra.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1095842
November 21, 2006 - 9:26 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Utan att ha läst vad ni andra skrivit.

Min nätrelation består mycket av att jag pratar med folk om vardagliga saker, och ibland även saker jag inte ens berättar för mina riktiga vänner. Finns vissa saker som kan hända som man inte riktigt kan berätta för ens vänner, men man ändå vill vädra för nån.

Jag känner liksom dom väldigt bra, dom känns som mina kompisar på riktigt. Bara det att jag aldrig träffat dom på riktigt.

Har inget sådant behov heller, då jag har mina riktiga kompisar här.

Av den anledningen vill jag inte träffa folk som jag mött över nätet IRL. Har aldrig gjort det hittils, och ska hålla mig ett tag till.

Den anonyma känslan som kan vara skön försvinner lite då. Plötsligt kan man inte berätta allt, och testa tankar på andra.

Instämmer till fullo.
Det ligger mycket i vad du skriver.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
1095867
November 21, 2006 - 11:11 pm
sp_Permalink sp_Print

De flesta relationer eller vad man ska kalla det är ju väldigt ytliga, bara vanligt tjöt osv, inte många som jag känner något behov av att träffa. (speciellt paaki :cy:)

Dock har jag suttit och tjötat med några i över något år nu som man kanske borde hälsa på någon dag, skillnad är så stor från att skriva till att prata över ts eller liknande.

Vaniljflickan
Kommer du hit ofta?
Medlem
1096447
November 23, 2006 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: Finns vissa saker som kan hända som man inte riktigt kan berätta för ens vänner, men man ändå vill vädra för nån.

*text*

Det är intressant det här med anonymitet. Varför vill man kunna berätta känsliga saker eller testa tankar som du beskriver? Borde inte det ultimata vara att man kan frigöra sig så mycket att man kan uttrycka och stå för sina tankar och åsikter hur crazy de än må vara?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 257
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL