October 18, 2006
HenrikM wrote:
Jag har redan 34% skatt, varför skall jag ge pengar till de komuner som har lägst skatt??
Den kommun du bor i borde inte behöva ge kommunala skattepengar till någon annan kommun, detsamma bör gälla alla kommuner.
Fördelning mellan olika delar av landet bör skötas med den statliga inkomstskatten och inte med kommunalskatten.
October 18, 2006
Callister wrote: Men för bövelen. Varför ska man tvinga alla att flytta till storstäder? Det är fasen nog med idioter överallt på bussar, tåg, i sthlm t.ex
Det handlar väl inte om att tvinga folk att flytta.
Det handlar om att folk måste kunna livnära sej där de bor, oavsett om det är på landet, i en småstad eller i en större stad.
De enda idioterna på tågen i Stockholm är de som tar ett steg ut från t-bane/pendeltågsvagnen och tvärstannar för att titta på skyltarna var de skall gå. Att det gör att ingen annan kommer av eller på vagnen skiter dessa männsikor uppenbarligen fullständigt i.
Josey Wales wrote: [quote=Callister]Men för bövelen. Varför ska man tvinga alla att flytta till storstäder? Det är fasen nog med idioter överallt på bussar, tåg, i sthlm t.ex
Det handlar väl inte om att tvinga folk att flytta.
Det handlar om att folk måste kunna livnära sej där de bor, oavsett om det är på landet, i en småstad eller i en större stad.
De enda idioterna på tågen i Stockholm är de som tar ett steg ut från t-bane/pendeltågsvagnen och tvärstannar för att titta på skyltarna var de skall gå. Att det gör att ingen annan kommer av eller på vagnen skiter dessa männsikor uppenbarligen fullständigt i.
Appropå bidragsugande, är det fler såna här ställen som behöver skapas? Här verkar det inte direkt drälla av jobb mer än för brandkår och polis då förstås.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 22, 2001
ilg@dd wrote:
Du har inte tänkt efter vilka följder det skulle få om man tvångsflyttade alla från glesbygden till städerna?
🙄
Det finns inte bara glesbygd och storstad i Sverige.
Men det är ju en naturlig utveckling, finns det inget att livnära sig på måste man ta sig till ett ställe där det finns.
Så har det alltid varit för alla slags djur och gamla grottmänniskor.
Antingen anpassar man sig till hur världen ser ut idag eller så går man under.
October 18, 2006
obelix wrote: kom på ytterligare en fråga.
Är inte det svenska inlandet en del av vår kultur och tradition?
det är ju trots allt folket och anlandet som har byggt upp det land vi har idag med tanke på tex timmer, malm och vattenkraft, sedan får man inte glömma bönderna
Vi kan ju alltid göra om Norrlands inland till ett museum
January 12, 2004
Josey Wales wrote: [quote=obelix] kom på ytterligare en fråga.
det är ju trots allt folket och anlandet som har byggt upp det land vi har idag med tanke på tex timmer, malm och vattenkraft, sedan får man inte glömma bönderna
Det blir lite bökigt att se till att ingen smiter in utan att betala nu när alliansen har sett till att det ska kosta att gå på museum
October 18, 2006
obelix wrote: [quote=Josey Wales][quote=obelix] kom på ytterligare en fråga.
Det blir lite bökigt att se till att ingen smiter in utan att betala nu när alliansen har sett till att det ska kosta att gå på museum
Det skulle väl vara klockrent att ta entré av alla turister som kommer för att fjällvandra, åka skidor och fiska/jaga. Då skulle man kunna motivera att folk bor i glesbygd samtidigt som de tjänar pengar på inträdet.
man kanske till och med kan få bidrag från EU för världens största museum.
Off-topic så är beslutet att återigen börja ta inträde på statliga muséer så jävla dumt.
November 27, 2003
Json_81 wrote: [quote=Josey Wales]Off-topic så är beslutet att återigen börja ta inträde på statliga muséer så j**la dumt.
Snarare j**la smart.
Varför ska folk som inte vill gå på museum betala för det?
Ju mindre dumma saker som läggs på skatten desto bättre.
Staten bör värna om Sveriges skatter och kultur i min mening i alla fall.
//Andreas
November 22, 2001
Delph1 wrote: [quote=Json_81][quote=Josey Wales]Off-topic så är beslutet att återigen börja ta inträde på statliga muséer så j**la dumt.
Snarare j**la smart.
Staten bör värna om Sveriges skatter och kultur i min mening i alla fall.
//Andreas
Ja, men det behöver fortfarande inte vara gratis att gå in o titta på sakerna.
October 18, 2006
Json_81 wrote: [quote=Josey Wales]Off-topic så är beslutet att återigen börja ta inträde på statliga muséer så j**la dumt.
Snarare j**la smart.
Muséer och bibliotek är för många barn och ungdomar det enda sättet att tillgodogöra sej utbildning och kultur utanför skolan. Jag har förmej att jag läste någonstans att 20% av svenska hem innehöll mindre än 10 böcker och att runt 1/3 av alla barn under 15 år aldrig hade varit på ett museum.
Jag tror inte den andelen minskar om man återigen börjar ta inträde, att ha skattefinansierat inträde på muséer tror jag är en riktigt bra investering för samhället.
1 Guest(s)