July 19, 2001
Mina föräldrar (Morsan) är helskum hon klagar hela tiden på att jag sitter för lite med läxorna och alldeles för mycket med datorn. Hon tycker att jag ska sitta 3 tim med läxan och max 1 med datorn. Även fast jag inte har några läxor... jo ett prov om en och en halv månad... Vad i helsike är fel??
Man kommer hem från skolan där alla lärare hackar på en, man gör fördigt läxan lite snabbt, äter, sätter sig vid datorn.... men neeeej DU FÅR TÄNKA PÅ DIN FRAMTID!! jag ska tydligen sitta och plugga in 40 glosor på 3H... man vill ju ha det lungt hemma och utan någon som hackar på en...
April 15, 2001
On 2002-02-04 23:22, ex-con wrote:
jag e 22 så jag slipper tjat , då man oxå har en egen lgh 😀
iof tänk efter lite va ni gör....jag blev kickad 3ggr från gymnasiet
men de gick som de gick.....har en lön på 19000:- före skatt nu.....även om man e misslyckad så kan de bli bra ändå
Vilken skola gick du på?
October 21, 2001
'tackars dej!
Jag har inga läxor... bara långa dagar. ok... jag har engelskaprov imorrn. men jag kommer nog inte träna på så mycket (har inte börjat med det än, gör det kanske på bussen imorrn). I övrigt kan du ju alltid säga att du har skolarbete som du måste göra på datorn.
July 19, 2001
Joo det förståss.
Men jag sade till dom att ni ska lägga av med att säga cp saker som att jag bara ska sitta 1H lr mindre vid datorn.. när jag har gjort mina läxor så får jag fan göra vad jag vill..
Lixom datorn är mitt liv, det skulle vara som att bara vara 1H i skolan fast värre... Nu tjatar dom mindre 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: HELIX den 2002-02-05 20:52 ]
April 15, 2001
Jag sitter jämt framför datorn! HELA TIDEN! när jag kommer hem från skolan, slänger jag jackan på klädhängaren (den ramlar ner såklart) sätter mig på stolen - spelar lite q3, tankar lite, lyssnar på musik m.m
Det jobbigaste är när nätet dör, då blir det så f-ns tråkigt! det finns alltså ingenting att göra! tänk er om ni helt plötsligt var utan bredband, va skulle ni ta er till ? jag skulle klart flytta direkt 😀
Jag är så beroende så jag har på datorn på nätterna
May 23, 2001
Anledningen till att dina föräldrar gnäller är att dom har LITE mer livserfarenhet än du, med andra ord så vet dom att det är viktigt med skolan. Slår vad om att du kommer att vara likadan mot dina barn, om du har tid vill säga, du kanske bara sitter framför datorn hela dagarna och skiter i ungarna
Se det positiva i det istället, dom gnäller för att dom bryr sig.
Och precis som RoTe säger så kanske dom slutar gnälla när dom märker att ni kan ta ansvar själva.
[ Detta Inlägg ändrades av: newbee den 2002-02-06 11:47 ]
July 18, 2001
On 2002-02-06 11:09, GoMeR wrote:
Jag sitter jämt framför datorn! HELA TIDEN! när jag kommer hem från skolan, slänger jag jackan på klädhängaren (den ramlar ner såklart) sätter mig på stolen - spelar lite q3, tankar lite, lyssnar på musik m.mDet jobbigaste är när nätet dör, då blir det så f-ns tråkigt! det finns alltså ingenting att göra! tänk er om ni helt plötsligt var utan bredband, va skulle ni ta er till ? jag skulle klart flytta direkt 😀
Jag är så beroende så jag har på datorn på nätterna
Du är fan helt beroende!! Jag klarar mej rätt bra på modem men bredband skulle ju inte skada iofs.. Du får nog lungna ner dej lite med läxor el. annat skoj..
3 Guest(s)