January 7, 2006
whak wrote: Flashbacks. 🙂
Själv skaffade jag ICQ långt efter MSN 🙂
Jag skaffade MSN 2002, ICQ har jag registrerat mig på några gånger när jag varit tvungen (nytt konto varje gång). Det var först för ett år sedan som jag skaffade ett ICQ-konto som jag faktiskt har numret till 🙂
November 29, 2003
Hulto wrote: [quote=whak]Flashbacks. 🙂
Själv skaffade jag ICQ långt efter MSN 🙂
Jag skaffade MSN 2002, ICQ har jag registrerat mig på några gånger när jag varit tvungen (nytt konto varje gång). Det var först för ett år sedan som jag skaffade ett ICQ-konto som jag faktiskt har numret till 🙂
Okey, för mig var det tvärtom, tror jag reggade mig på icq 99-00
April 14, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Marcan-]Har inte förstått varför folk envisas med att köra icq bara för sakens skull.
Tja, kanske för att den är mer användbar och att alla viktiga kontakter finns där. Behövs ju egentligen bara en internetuppkoppling så kommer man åt den. http://www.icq.com/download/icq2go/
🙄
Skulle aldrig klara mej utan den, MSN använder man för oviktigt meningsutbyte endast.
1. Skulle vilja påstå att alla numera har msn.
2. Även msn kan du komma åt online + numera följer det med de flesta operativsystemen som default så ditt argument där håller ju inte direkt. Det är ju snarare lättare att använda msn än icq.
3. Så du skickar viktiga meddelanden över icq trots att samma kontakter finns på msn?
engine52 wrote: [quote=Marcan-]Har inte förstått varför folk envisas med att köra icq bara för sakens skull.
Nämn gärna fördelar med MSN Messenger förutom andelen användare.
Har inte påstått att det finns några. Ser inte vad mer man behöver än att kunna kontakta alla man känner. Där duger msn utmärkt då alla numera inte har icq.
Marcan- wrote: [quote=ilg@dd][quote=Marcan-]Har inte förstått varför folk envisas med att köra icq bara för sakens skull.
Tja, kanske för att den är mer användbar och att alla viktiga kontakter finns där. Behövs ju egentligen bara en internetuppkoppling så kommer man åt den. http://www.icq.com/download/icq2go/
🙄
Skulle aldrig klara mej utan den, MSN använder man för oviktigt meningsutbyte endast.
1. Skulle vilja påstå att alla numera har msn.
2. Även msn kan du komma åt online + numera följer det med de flesta operativsystemen som default så ditt argument där håller ju inte direkt. Det är ju snarare lättare att använda msn än icq.
3. Så du skickar viktiga meddelanden över icq trots att samma kontakter finns på msn?
1. Din definition av "alla" haltar en smula.
2. Visst, det följer med windows, men därmed inte sagt att dom som är lite äldre föredrar att använda MSN eller ens har ett konto där.
3. Var har du fått det ifrån?
Runt 60-70% av dom jag har på ICQ använder inte ens MSN mej veterligen, dock består huvuddelen av de jag har på ICQ av gamla affärsbekanta sedan min tid som försäljare med vilka jag kan chatta i realtid eller lämna offlinemeddelanden till. Det är inte heller några problem att skicka URL'er eller vad för filer man vill eftersom MS inte kan gå in och bestämma vad innehåll det får handla om.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 27, 2002
Jag ser ingen som helst anledning att använda ICQ idag.
Måste tyvärr säga att typ alla har msn, hela min familj (till och med mamma), några chefer, bekanta upp till 50 år.
Jag har kanske två hundra kontakter på msn men jag pratar med kanske 5-6 av min närmsta. De andra ligger helt enkelt i bakgrunden och det är ju passande sätt att få tag på dem ifall man vill det.
Sen att msn börjar kontrollera länkar och skit är väldigt jobbigt. Man kan inte heller skicka .exe filer längre typ.
Callister wrote: Jag ser ingen som helst anledning att använda ICQ idag.
Måste tyvärr säga att typ alla har msn, hela min familj (till och med mamma), några chefer, bekanta upp till 50 år.
Jag har kanske två hundra kontakter på msn men jag pratar med kanske 5-6 av min närmsta. De andra ligger helt enkelt i bakgrunden och det är ju passande sätt att få tag på dem ifall man vill det.
Sen att msn börjar kontrollera länkar och skit är väldigt jobbigt. Man kan inte heller skicka .exe filer längre typ.
Jag tror det har med ålder att göra faktiskt, och när man "hoppade på" internet..
När jag skaffade internet första svängen var 1998 om jag minns rätt, och då fanns liksom bara ICQ och alla "äldre" jag chattar med har fortfarande ICQ som ordinarie chattklient.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Jag skulle inte vara en sådan bakåtsträvare med ICQ om MSN faktiskt fungerade tillfredsställande. Det gör det inte. Bloatat och alla dessa extrafunktioner med vibbar, 12 miljoner smileys och möjligheten att sätta precis vilka lång och löjliga namn som helst är fasen helt idiotiskt.
A-patch är verkligen en nödvändighet med om man ska köra den vanliga klienten ... huga.
Jag kör MSN via Pidgin dock, just för att komma runt allt det där. Så långt funkar MSN OK, men bristen på en bra offline-meddelandefunktion är ganska uppenbar med.
Sen undrar jag med varför svenska språket måste totalt förfalla när folk börjar prata över IMs i allmänhet? Även fullt vuxna människor verkar totalt tappa fattning och glömma bort allt vad stavning och grammatik innebär. Det gör fysiskt ont att försöka läsa vad folk skriver ibland. >_< //Andreas
April 14, 2002
ilg@dd wrote: Jag tror det har med ålder att göra faktiskt, och när man "hoppade på" internet..
När jag skaffade internet första svängen var 1998 om jag minns rätt, och då fanns liksom bara ICQ och alla "äldre" jag chattar med har fortfarande ICQ som ordinarie chattklient.
Jag är tillräckligt gammal för att ha varit med om internet innan msn eran så där faller det argumentet.
Marcan- wrote: [quote=ilg@dd]Jag tror det har med ålder att göra faktiskt, och när man "hoppade på" internet..
Jag är tillräckligt gammal för att ha varit med om internet innan msn eran så där faller det argumentet.
Mycket möjligt, om det nu vore så att du också var 30+ när du började använda internet och ICQ..
Marcan- wrote: [quote=ilg@dd]Mycket möjligt, om det nu vore så att du också var 30+ när du började använda internet och ICQ..
Varför måste jag vara 30+? Jag började med internet runt -97 jag med så jag har mycket väl upplevt tiden då icq var det enda tillgängliga.
Nu börjar detta bli smått irriterande, vad är det du inte förstår?
Att jag är var 30+ när jag började använda internet och ICQ?
Att de flesta jag hade kontakt med och fortfarande har kontakt med på ICQ är 30+? (Eller snarare 40+ idag)
Det borde med stor tydlighet gå att inse när man läser mina inlägg att att jag åsyftar mej själv och mina kontakter när jag pratar om att jag föredrar ICQ framför MSN.
Däremot kanske du bör vara av ungefär samma generation åldersmässigt för att värdera de olika programmen på samma sätt som jag och "mina ICQ-kontakter" gör.
March 5, 2002
http://ircatwork.com/ första träffen på google.
January 8, 2005
Använder MSN dagligen, även skype har blivit en chat klient för mig (mest för att ta kontakt med arbetskamrater etc i stockholm), men båda programmen körs 24/7 nästan.
när jag började fanns bara ICQ och hur grymt programmet än var (det var grymt) så gick alla över till MSN, alla kvinnliga varelser skaffade MSN som en fluga, alltså fick man snällt med svansen mellan benen gå över dit också.
körde dubbelt ICQ och MSN tills endast få tal personer inte fanns på båda listorna och jag kasserade då ICQ (med en tår i ögat).
IRC kom in i mitt liv ungefär under samma tid, men går inte att jämnföra, det var clanen (CS, Q2) etc som drog mig dit, mina polare som hade samma intressen hamnade där, du hittade inte flickan "sara" på IRC denne hittade du på MSN.
MSN är i mitt tycke fungerande, men inte så mkt mer, ICQ har fortfarande en plats i mitt hjärta, men ingen plats i verkligheten som jag lever den.
best regards, pole
2 Guest(s)