February 16, 2005
jag är just nu, som alla andra, sjuk, förkyldning med feber.
Febern är lungt, värk=inga problem men när näsjäveln rinner (och ögonen) då blir jag så jävla lätt irreterad, ont i halsen kan vara störande om man MÅSTE prata, hosta är också jävligt störande framför allt när man ska sova..
vilka besvär tycker ni är jobbigast?
November 29, 2003
Magsjuka, resten är chill.
När man gick i skolan sov man som tusan, rann det som fasen drack jag något citron tea eller vad det var så forsade det i näsan och nästa dag var man bättre. Nu för tiden har man dock inte "tid" att vara sjuk.
Är man arbetslös och jobbar extra så "måste" man jobba även om man är sjuk.
September 12, 2001
Fia.B wrote: det värsta är fan när man ska sova, och man måste svälja hela tiden av någon anledning. Och när man samtidigt inte kan andas normalt.
Precis!
Och att man alltid måste snyta sig en gång till när man just ligger och håller på att somna. Så otroligt retsamt.
Krångliga bihålor är inte heller så skoj men där har jag mina knep. 🙂
October 22, 2002
När jag är riktigt förkyld då det kliar i halsen, svällda och fyllda bihålor, snorig som tre osv.
Då tar jag en rinxin (sväller av bihålorna och rensar lite), några sprut nässpray och 5-10ml Cocilane. Sen är det bara att lägga sig och sova. Rinxinenen tar hand om bihålorna och lite snor mha sprayen och Cocilanen tar hand om halsen samt gör en lite trött.
Om man är förbannat sjuk så kan man slänga med några Ipren alt. alvedon. Själv föredrar jag Ipren eftersom jag upplever att dom sänker feber bättre än alvedon.
EDIT:
Låter nästan som jag är lite medicin missbrukare, men det är ej fallet. Har inte varit sjukskriven eller sjuk i skolan på 7år. Har lyckats pricka in sjukdommar vid större helger vanliga helger. Ibland tror man att någon straffar en. Låg magsjuk från 26 dec till fm 31dec år 2003. Sånt är härligt.
December 5, 2002
Brukar inte vara så farligt att vara sjuk, täppt i näsan är jag typ hela vintern utan att vara sjuk, bara att mata nässpray så löser det sig.
Den jävla förkylningen jag har fått nu är riktigt jobbig.
Har en sån jävla hosta och så fort jag börjar hosta känns det typ som armen ska ramla av och halsen explodera :cy:
Men har iaf inte ont i halsen längre så jag är nog frisk snart hoppas jag.
1 Guest(s)