May 1, 2003
Samster wrote: http://www-lexikon.nada.kth.se.....-eng.shtml
Här finner ni svar på era frågor! 😉
Tyvärr får man ingen träff på whit där..
Synd att inte alla ord finns med.
January 31, 2003
May 1, 2003
Samster wrote: kanske inte finns något som heter whit? har inte hört ordet i något sammanhang förr, kankse är därför man inte får någon träff på det ordet! Men jag är ingen expert på engelska så jag kan ha fel!
pompougnac visade ju att de fanns det i ett inlägg lite tidigare i tråden 🙂
Och jag vet sedan innan att allt inte finns där, men det är ändå mkt användbart 😀
January 20, 2003
Marron wrote: [quote=Samster]kanske inte finns något som heter whit? har inte hört ordet i något sammanhang förr, kankse är därför man inte får någon träff på det ordet! Men jag är ingen expert på engelska så jag kan ha fel!
Och jag vet sedan innan att allt inte finns där, men det är ändå mkt användbart 😀
NE.se löser allt 😉
May 6, 2002
TERdON wrote: [quote=padda]Whit finns inget som heter. Det är svårt att ge en direkt översättning av to men du vet nog hur det används.
Too = också, med, även. Tex: I'm too tired to work.
"alltför" är en annan översättning av "too" som passar bättre i just den meningen du föreslog. Ingen av de betydelser du föreslog ger en riktig betydelse i din exempelmening...
true, men man kan ge too hur många betydelser som helst, därför skrev jag bara ett par. Exemplet var bara något jag kom på när jag skrev.
May 1, 2003
pompougnac wrote: [quote=Marron][quote=Samster]kanske inte finns något som heter whit? har inte hört ordet i något sammanhang förr, kankse är därför man inte får någon träff på det ordet! Men jag är ingen expert på engelska så jag kan ha fel!
NE.se löser allt 😉
Har de lexikon där också?
Hm, kanske skulle vara värt att beställa hem det.
har det ju i skolan iofs.
3 Guest(s)