April 14, 2008
Är det svårare att kunna skriva på ett tagentbord flytande eller att få ett körkort?
Dem flesta som tar körkort gör ju det efter 6-12månader men att lära sig skriva flytande på tagentbordet tar flera år. Dock kanske är det inte lika intensivt utan kommer med tiden.
Så jag undrar vad ni tror är svårare?
March 14, 2001
Det beror ju hur man jämför, man är inte en fullt erfaren förare bara för att man tagit körkort (för personbil antar jag).
Är man något lättlärd klarar man uppkörning på mycket mindre än 6-12 månader från det att man för första gången kör en bil.
Men eftersom frågan är som den är så blir mitt svar att det är lättare att ta körkort än att skriva helt flytande på ett tangentbord, men lite där också beroende på hur lättlärd man är.
June 23, 2002
6-12månader? Shiiit, jag tror jag började med att övningsköra 3-4månader innan jag tog mitt och det gick galant. Tog inga kurser eller liknande utan körde bara privat med föräldrarna.
Däremot anser jag att det är lättare att lära sig skriva flytande på tangentbord, men det är nog skillnad från person till person.
October 22, 2002
Snorch wrote: Jag tycker det varken är svårt att köra bil, varken nu eller när jag började och inte heller svårt att skriva flytande på tangentbord. Men med tanke på hur kass många nykörkortister är så måste det vara lättare att ta körtkort. 😉
Haha!
Man börjar faktiskt fundera ibland hur i helvete vissa fick körkort!
August 13, 2007
slappt, det var ju en sådan där kontrollant som åkte dit för att ha godkännt folk mot betalning.. men men.. själv så skulle jag nog säga... körkortet då det kräver att man har så pass mycket bollar i luften, inte själv tagit det än men iaf.. måste ha koll på allt runt ekring, vad som händer, vara uppmärksam etc.. när du skriver på din dator som exempelvis jag gör just nu behöver jag inte hålla koll på vad som händer runtomkring mig, än mindre så lär det dyka upp något farligt framför tangenterna hastighet.
August 11, 2002
tim- wrote: slappt, det var ju en sådan där kontrollant som åkte dit för att ha godkännt folk mot betalning.. men men.. själv så skulle jag nog säga... körkortet då det kräver att man har så pass mycket bollar i luften, inte själv tagit det än men iaf.. måste ha koll på allt runt ekring, vad som händer, vara uppmärksam etc.. när du skriver på din dator som exempelvis jag gör just nu behöver jag inte hålla koll på vad som händer runtomkring mig, än mindre så lär det dyka upp något farligt framför tangenterna hastighet.
som mopedister 👿
Känns som om körkort vore "piece of cake" i en sådan jämförelse faktiskt..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 14, 2008
Callister skrev:
Va, man kan ju åka upp på såndär intensivkurs som är 2 veckor inkl boende och allt. De garanterar ett körkort efter 2 veckor.
Man får köra hela eftermiddagen och plugga teori morgon och kväll 7 dagar i veckan.
Det låter bra, då får jag ta och gå någon sådan snabb kurs. :)[/b]
1 Guest(s)