July 18, 2003
Ett jag som man trivs med skulle jag nog välja av de alternativen.
Fast jobbet är inte det viktigaste i denna frågan enligt mig, det är de man jobbar med. Har man trevliga jobbarkompisar så kan jobbet vara hur tråkigt som helst.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
May 17, 2002
Jag ser självklart att lönen är hög men även självklart att jag trivs med jobbet. Måste jag välja mellan det ena och det andra så väger nog lönen lite över trivsamheten. Självklart så vill jag inte vantrivas totalt men lite tristess kan allt en hög lön hjälpa till att fixa..
dvs. så här väger de olika alternativen.
60% hög lön
40% trivsamhet
May 17, 2002
skinner wrote: Beror på hur länge man ska jobba där. Men om jag skulle få mer lön för att städa en park än att programera hemsidor så skulle valet nog ändå bli att programera hemsidor.
Men säg så här, du får 100:-/h för att göra en hemsida och 450:-/h för att plocka ruttna harskinn i modoslompolo. Vad väljer du?
Krqagyzzz wrote: modoslompolo.
Hahahaha..Finns det på riktigt??
😕
Att man trivs är ju en förutsättning för att man ska stanna på jobbet ett tag..
Fast pengar är ju inte fel..
Nja, jag väljer nog lite sämre lön på ett ställe där jag trivs och har bra arbetskamrater..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=skinner]Beror på hur länge man ska jobba där. Men om jag skulle få mer lön för att städa en park än att programera hemsidor så skulle valet nog ändå bli att programera hemsidor.
Men säg så här, du får 100:-/h för att göra en hemsida och 450:-/h för att plocka ruttna harskinn i modoslompolo. Vad väljer du?
Jädrar vilken svår fråga. Men modoslompolo låter varmt och exotiskt så ja varför inte. Blir det för jobbigt så får man hyra in lite Thaiungar som gör jobbet åt en. 😛
January 22, 2003
Krqagyzzz wrote: [quote=skinner]Beror på hur länge man ska jobba där. Men om jag skulle få mer lön för att städa en park än att programera hemsidor så skulle valet nog ändå bli att programera hemsidor.
Skulle välja jobbet i modoslompolo men troligen inte stanna där allt för länge 😛
May 17, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Krqagyzzz] modoslompolo.
Hahahaha..Finns det på riktigt??
😕
Japp, men jag stavade visst lite fel.
http://www.muodoslompolo.nu/
skinner wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=skinner]Beror på hur länge man ska jobba där. Men om jag skulle få mer lön för att städa en park än att programera hemsidor så skulle valet nog ändå bli att programera hemsidor.
Jädrar vilken svår fråga. Men modoslompolo låter varmt och exotiskt så ja varför inte. Blir det för jobbigt så får man hyra in lite Thaiungar som gör jobbet åt en. 😛
Lycka till, Moudoslompolo ligger i norra Sverige, där finns bara mygg och skog.
March 14, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=skinner][quote=Krqagyzzz][quote=skinner]Beror på hur länge man ska jobba där. Men om jag skulle få mer lön för att städa en park än att programera hemsidor så skulle valet nog ändå bli att programera hemsidor.
Lycka till, Moudoslompolo ligger i norra Sverige, där finns bara mygg och skog.
Crap, tyckte det lät som något stillahavsparadis :bgrin:
[Image Can Not Be Found] Byn ligger där det står "Rajamaa" på kartan
1 Guest(s)