December 5, 2001
skinner wrote: [quote=Krqagyzzz] Lycka till, Moudoslompolo ligger i norra Sverige, där finns bara mygg och skog.
Crap, tyckte det lät som något stillahavsparadis :bgrin:
[Image Can Not Be Found] Byn ligger där det står "Rajamaa" på kartan
Ser ut som det ligger i Finland.
Sardaukar wrote: [quote=skinner][quote=Krqagyzzz] Lycka till, Moudoslompolo ligger i norra Sverige, där finns bara mygg och skog.
Nej, det ligger Sverige..
"För dig som inte tidigare hört talas om Muodoslompolo kan vi berätta att byn är centralt placerat i Nordkalotten vid riksväg 99 i Norrbottens län och Pajala kommun, en bit från finska gränsen."
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 5, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Sardaukar][quote=skinner][quote=Krqagyzzz] Lycka till, Moudoslompolo ligger i norra Sverige, där finns bara mygg och skog.
Nej, det ligger Sverige..
"För dig som inte tidigare hört talas om Muodoslompolo kan vi berätta att byn är centralt placerat i Nordkalotten vid riksväg 99 i Norrbottens län och Pajala kommun, en bit från finska gränsen."
Då stämmer inte placeringen av Rajamaa på kartan som postades här. Om det nu är samma som Muodoslompolo.
May 1, 2005
Nu tänker jag på jobb som man tar efter att man är klar med sin utbildning. På extraknäck så är lönen viktigare än trivseln enligt mig, eftersom man då ju jobbar för just mer cash.
Första jobbet: Maximera siffran på lönen så mycket som möjligt. Hellre ta högre lön istället för förmåner. Trivseln är klart åsidosatt här.
Fortsatta jobb: Eftersom man sällan sänker sin lön från ett jobb till ett annat så kan man här istället försöka hitta ett jobb där man trivs, eftersom man redan "säkrat" en hög lön sen tidigare.
Detta är min taktik iaf som jag ska testa vingarna med sen för att få ett jobb med både hög lön och trivsel. 🙂
2 Guest(s)