June 5, 2003
Vad behöver en sida som LunarStorm förbättra/förändra för att locka till sig äldre medlemmar? Som det ser ut idag så görs en del för att nå äldre åldersgrupper och kanske att koncentrera sig på de som går i gymnasiet och uppåt. Sidan har ju alltid varit till för alla men kanske förtjänt/oförtjänt fått ett rykte att vara en "fjortissite". Kan detta rykte försvinna/förändras på något sätt?
De upp till den åldern ovan svämmar ju över alla sidor så de kommer nog inte försvinna.. Att just LunarStorm förknippas som en fjortissajt beror nog på att den var först och är stört. Alla andra sidor har garanterat lika många barn/ungdomar i den åldern procentuellt sett. Nog om det.
Skriver detta för att jag är nyfiken på fenomenet och vad som kan göras för att få det att växa ännu större. LunarWorks som äger LunarStorm går ju riktigt bra just nu och är nog det enda eller ett av få företag bland communitys som går med vinst. Vad är era synpunkter om det?
Har läst igenom många trådar här om LunarStorm och de flesta är från 2001-2002 och var generellt negativa. Håller attityden mot sidan på att förändras hos gemene man? Eller det kanske bara en tillfällighet ;P
Pikar och hån mot själva sidan undanbedes, det tillför inget till debatten.
June 5, 2003
PRO, Lajv och sådant står för mycket av intäkterna så att ta bort det tror jag inte riktigt på. Se på Aftonbladet, de kör ju med det också och det börjar bli accepterat med den formen av tjänster. Att bara ha reklam och samarbeten tror jag inte fungerar och det drar nog inte de summor pengar som krävs.
Att ändra designen tror jag definitivt på.
LunarStorm är redan idag segregerat och åldersindelat rätt mycket. Skriver du inlägg på t ex Lajv så får du inga 12-åringar i din gästbok om du är t ex 20. De ser inte inlägget 🙂
June 5, 2003
Varenda gång servrarna har uppgraderats så är det fler användare som kommit in på sidan vilket medfört att det varit lika segt som tidigare. Snacka om ojämn kamp ;P
Väldigt många communitys har stagnerat vid ca 70 000 medlemmar då det då börjat kräva väldigt mycket av servrarna. Tänk då vad det krävs med över 1 miljon medlemmar och mest sidvisningar i Norden :o)
2 Guest(s)