April 18, 2003
M-Speed wrote: Det vart nästan rätt.
Ta bort söndag och sätt in lördag istället så blir det rätt.
Var uppenbarligen lite otydlig så jag klargör...
"samt dag före helgdag och söndag"
yazaka wrote: Then why the hell did I get a ticket när jag stod där 22.00 söndag kväll ?
Som mean machine skrev, överklaga då dom gjort fel. Har ni lapplisor ute så sent? Hårda bud!
May 1, 2005
csm101 wrote: Att du får stanna där (efter de nämnda klockslagen) betyder väl per automatik inte att du får parkera där under övrig tid?
What he said. Att man får stanna övrig tid är inte synonymt med att man även får parkera. Ring P-bolaget och fråga hur det kommer sig att du inte fick parkera där då. Omöjligt för oss att veta om det är utfart, övergångsställe, P-zon, osv eftersom skylten i sig inte ger oss nån info.
August 11, 2005
dreamweaver wrote: What he said. Att man får stanna övrig tid är inte synonymt med att man även får parkera. Ring P-bolaget och fråga hur det kommer sig att du inte fick parkera där då. Omöjligt för oss att veta om det är utfart, övergångsställe, P-zon, osv eftersom skylten i sig inte ger oss nån info.
Precis, för at inte nämna att det, långt från själva platsen, kan finnas skyltar uppsatta om att det är en parkeringsfrizon, dvs att det är förbjudet att parkera på platser som inte är utmärkta med P-skylt.
October 10, 2004
csm101 wrote: Att du får stanna där (efter de nämnda klockslagen) betyder väl per automatik inte att du får parkera där under övrig tid?
Dvs inom tidsramen de angett får du inte ens stanna bilen där, medan du efter tidsangivelserna får stanna för att släppa av någon lr liknande.
Mjo, har funderat på det även. Men i så fall brukar det finnas tillägstavlar där det står "Övrig tid (skylt mot parkerkingsförbud)"
aja får ta mig till polisen och överklaga, inget att förlora på det.
August 11, 2005
yazaka wrote: Mjo, har funderat på det även. Men i så fall brukar det finnas tillägstavlar där det står "Övrig tid (skylt mot parkerkingsförbud)"
aja får ta mig till polisen och överklaga, inget att förlora på det.
Nej det behöver det inte göra.
Vet att det tex vid sjukhuset i Umeå sitter en sån där parkeringsförbudtavla som gäller för hela området och inget mer.
Varför polisen? Du ska klaga hos dem som utfärdat boten, det kan vara kommunen eller privata aktörer också.
2 Guest(s)